Gå til innhold

Hvor lenge dusjer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ca 5. min. Når jeg bader kan jeg fort ligge 1t i badekaret. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

30 minutter, hår og kropp. :( 
Er ufør også, men er mye deprimert. Når jeg først dusjer er håret mitt så fett at det må vaskes to ganger…

Anonymkode: 56aeb...b6e

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis jeg vasker håret, lett 20 min. Mitt er ganske tykt og ikke så lett å vaske. Men det er en gang i uka. Ellers, 5-10 min kanskje? Behagelig å stå der😂

AnonymBruker
Skrevet

5-10 min. Kjapt inn og ut.

Tipper alle mannfolka i tråden dusjer så lenge fordi runken skal unnagjøres. Alle menn jeg har vært med har alltid runket i dusjen.

Anonymkode: 7ccd1...f3d

• Liker 1
Skrevet

Veldig rask dusj: 5 min. Standard kroppsdusj: ca 10. Dusj med hårvask: 20 min. Full body shave, hårvask alt: ca 30 min

Gjest Adobyen
Skrevet

Under 5 minutter,. Tar et varmt bad en gang i blant.

AnonymBruker
Skrevet

Først står jeg i 5 min. Tørker meg litt, skrubber huden. Skyller bort hudrester i dusjen ca 2 min. Tar i shampoo, skyller ut to ganger ca 3 min. Slår av dusjen, tar i hårkur, lar den sitte i 5-10 min. Går inn i dusjen igjen skyller bort hårkuren, ca 3-4 min. Slår av dusjen, såper meg inn og setter på dusjen igjen, tar ca 5 min. Så ca 20 minutter i ren vann tid. 

Anonymkode: 7c45d...7a9

Skrevet

Ca 1-2 sanger. Om jeg dusjer for at jeg fryser så står jeg jo helt til jeg har fått varmen i meg så da bruker jeg jo litt lengre tid.

Skrevet

Rundt 20-30 min 

AnonymBruker
Skrevet

Toppen 7 minutter. Fatter ikke at det er mulig å bruke så lang tid som enkelte her skriver at de bruker. Jeg har forøvrig langt, tykt hår med krøller, men det tar da virkelig ikke SÅ lang tid.

Anonymkode: 3afb7...d19

AnonymBruker
Skrevet

5-20 min litt avhengig av tid og lyst. Hårvasken tar litt tid men det er ikke hver dusj.

Jeg synes ikke det holder å vaske med bare såpe og hendene, bruker alltid vaskevott og er nøye med både kropp, tær, hender, lysken, rumpa, ørene og alt.

Jeg har litt vansker for å tro at folk rekker å være skikkelig nøye på under 5 min.

Anonymkode: e60a9...ed3

• Nyttig 2
Skrevet

5-6 minutter, sånn ca. Synes dusjing er kjedelig og gjør meg ferdig så raskt jeg kan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Toppen 7 minutter. Fatter ikke at det er mulig å bruke så lang tid som enkelte her skriver at de bruker. Jeg har forøvrig langt, tykt hår med krøller, men det tar da virkelig ikke SÅ lang tid.

Kroppen innbefatter da virkelig mer enn hår. Noen dusjer knapt det mest nødvendige i løpet av en uke og omtrenter er livredd for vann og såpe, mens andre liker faktisk å dusje og ser på det som en velbehag rutine som er behagelig for Kroppen. Jeg liker også ilikhet med ab ed3 å vaske meg alle plasser (mens i andre dusje tråder her inne så er det veldig mange som sier de bare lar såpen skylles av f.eks under beina, ryggen osv) så hvordan en vasker seg er kanskje også et poeng i tiden som blir brukt 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt komisk at noen tydeligvis tror at vi som ikke flytter inn i dusjen og tilbringer halve dagen der heller ikke klarer å vaske hele kroppen, men omtrent kaster to dråper dusjsåpe opp i lufta, løper under dem og rister oss tørre som hunder.

Det tar meg kanskje tre minutter å vaske håret, som altså er langt og tykt. For å komme opp i sju minutter har jeg altså hele fire minutter på resten av kroppen. Det er LENGE. Jeg vet ike med dere, men rumpa mi sitter ikke så inni granskauen langt unna tærne at jeg bruker tre kvarter på å komme meg fra det ene stedet til det andre. Og ørene mine befinner seg heller ikke en fire timers spasertur unna lysken.

• Liker 2
Skrevet

Et par minutter hvis jeg bare skal dusje kroppen, 5 minutter hvis jeg skal vaske håret

Skrevet

Jeg bruker ca 3 minutter på en helt vanlig kveldsdusj. Da rekker jeg både å vaske det som skal vaskes, og jeg rekker å kjenne at jeg har dusjet lenge nok. 

Hvis jeg fryser kan jeg dusje lenger for å få varmen, men for å bli ren holder det med 3 minutter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kommer jo an på typen dusj.

Jeg har en del to-minutters dusjer da jeg dusjer ofte. Da er det vann, litt såpe 5-6 steder, skylle av, ferdig. 

Men så har du jo de der du bruker renseshampoo som skal virke litt, mulig lillashampoo, vanlig shampoo, hårmaske, balsam. Skrubber hele kroppen med hansker og handskrubb, og bruker tid på utsatte områder. Går grundig over med barberhøvel overalt. Egen skrubb til ansiktet. Så innsåping og grundig skylling av alt. 

Anonymkode: 84963...c38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bortimot 5 min annenhver dag (hårvask), og annenhver dag 1- 2 min rask dusj.

Anonymkode: 002d0...223

Skrevet

10 - 15 min. Jeg står gjerne i dusjen 5 min og bare nyter vannet (avslappende) før jeg begynner med med hår vask. Shampoo 2 ganger og så balsam 1 gang, evt shampoo 2 ganger + hårkur istedenfor balsam. Ellers kropps vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...