AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Skrevet 6. august 2023 https://www.yr.no/nb/værvarsel/timetabell/1-72837/Norge/Oslo/Oslo/Oslo?i=1 Skikkelig skummel værmelding her i Oslo😳 Jeg tror vi skal være trygge. Men gruer meg til i morgen likevel. Anonymkode: 26114...5d9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2 Skrevet 6. august 2023 Tror ikke det blir så ille som de sier, blir aldri det. Anonymkode: e85fc...599 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #3 Skrevet 6. august 2023 Vi kommer nok til å bli isolert i morra. Det er vann over veien ut til oss selv ved en vanlig høststorm. Men huset vil fortsatt stå. Anonymkode: 7ecd1...e39 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #4 Skrevet 6. august 2023 Bor på en høyde der vannet renner unna, så det skal nok gå helt fint. Litt spent på om veier og annen infrastruktur tåler det, men jeg og eiendommen min skal nok greie oss. Anonymkode: dc5fe...f7e 2 2
Blåttvann Skrevet 6. august 2023 #5 Skrevet 6. august 2023 Jeg elsker lyn og torden! Heldige er de som får oppleve det! 😁 Men selvfølgelig ikke bra hvis det blir masse skader.
Gjest Elooon Skrevet 6. august 2023 #7 Skrevet 6. august 2023 Det går helt fint. Tenk så mye regn som ofte er på Vestlandet. Det er også alltid verre på værmeldinger og farevarsler enn det blir. For å være på den sikre siden.
Shy Guy Skrevet 6. august 2023 #8 Skrevet 6. august 2023 (endret) Lite snakk om dette etterpå, men får håpe det ikke blir nytt kvikkleireskred vertfall. Faren er større når grunnen blir veldig våt. Noen ganger blir det både like ille som varslet, eller verre. Synes det er litt sykt at folk er kritiske til at myndigheter og met. institutt mm varsler om fare. Slike ting er alltid en balansegang, og er det noe de absolutt vil unngå er det en "ulv, ulv" situasjon. De varsler ikke om ekstremvær for morro skyld. Endret 6. august 2023 av Shy Guy 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #9 Skrevet 6. august 2023 Just now, Elooon said: Det går helt fint. Tenk så mye regn som ofte er på Vestlandet. Det er også alltid verre på værmeldinger og farevarsler enn det blir. For å være på den sikre siden. Det er ikke Vestlandet som har 80-100mm regn i vente. Det er innlandet der alt vannet må renne gjennom alle vassdrag og elver for å nå havet. Bakken er allerede mettet med vann etter en regnfull sommer og vil ikke ta opp noe. Det vil være infrastruktur og eiendommer som vil få store skader dersom det kommer så mye regn Anonymkode: 7ecd1...e39 6 2
Kalikalinka Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror ikke det blir så ille som de sier, blir aldri det. Anonymkode: e85fc...599 Samme tenker jeg. Ser liksom for meg full storm når de melder «fare, fare!», så pleier å bli nokså underveldet av realiteten. Ellers har min eiendom overlevd ganske mye siden fundamentet ble lagt i 1946, så tror ikke den lar seg knekke av en liten Hans.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror ikke det blir så ille som de sier, blir aldri det. Anonymkode: e85fc...599 Nei, de sa det på Siggerud i går også.. Måtte ned dit i forbindelse med sykdom i nærfamilie i går kveld, det gikk ikke så bra. Den fjerde og lengste veien gikk fint, da hadde jeg brukt halvannen time på stengte og oversvømte veier. Anonymkode: 25a13...375 2
Gjest Elooon Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke Vestlandet som har 80-100mm regn i vente. Det er innlandet der alt vannet må renne gjennom alle vassdrag og elver for å nå havet. Bakken er allerede mettet med vann etter en regnfull sommer og vil ikke ta opp noe. Det vil være infrastruktur og eiendommer som vil få store skader dersom det kommer så mye regn Anonymkode: 7ecd1...e39 Jeg vet det er østover det er meldt så mye nå og ikke Vestlandet. Jeg mener bare Vestlandet er vant med så mye dessverre. Jeg er sikker på dette går bra og er 99% sikker på at det ikke blir så mye som 80-100 mm der det er meldt å komme så mye. Betyr ikke at folk skal drite i værmeldinger og farevarsler. Det er bedre å passe på en gang for mye enn for lite.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 Bakken opp til huset vil ikke tåle hans nei. Gjøvik fikk litt for mye forrige uke, så 3 dager med mye regn nå tror går veldig dårlig.. Man får krysse fingrene for t de ikke blir jordes der det står hus. Anonymkode: 0e464...149
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #14 Skrevet 6. august 2023 Skal det ikke mer til for å skremme østlendinger Hva slags hus er det dere har? Papirhus Anonymkode: 8321a...521 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #15 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal det ikke mer til for å skremme østlendinger Hva slags hus er det dere har? Papirhus Anonymkode: 8321a...521 Hus som tåler flere meter snø. Anonymkode: 0e464...149 8
Flintis Skrevet 6. august 2023 #16 Skrevet 6. august 2023 Nei kommer til å gå dårlig med innkjørselen.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #17 Skrevet 6. august 2023 I 2012 fikk vi 70 mm på én time her vi bor. Ikke et døgn. Det ble store ødeleggelser. Håper de områdene som blir hardest rammet slipper unna noe lignende. Heldigvis skal regnet komme mer jevnt enn hva vi opplevde, men det er store mengder som skal bort. Håper folk har vett til å rense sluk, takrenner mm. Anonymkode: 52944...a47 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #18 Skrevet 6. august 2023 Vi bor på nylig opparbeidet tomt med null vegetasjon. Frykter det vil gå hardt utover tomta. Den er i en liten nedoverbakke også, så er spent på hvordan det blir. Anonymkode: acd31...e09 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #19 Skrevet 6. august 2023 Elooon skrev (51 minutter siden): Jeg vet det er østover det er meldt så mye nå og ikke Vestlandet. Jeg mener bare Vestlandet er vant med så mye dessverre. Jeg er sikker på dette går bra og er 99% sikker på at det ikke blir så mye som 80-100 mm der det er meldt å komme så mye. Betyr ikke at folk skal drite i værmeldinger og farevarsler. Det er bedre å passe på en gang for mye enn for lite. Vestlandet er vant med mye regn og får det jevnlig. Vi ville derfor vært bedre rustet om Hans hadde tatt turen hit istedet. (Med hit mener jeg Bergen her jeg er) Nå skal det komme mye regn på kort tid der det ikke er like tilrettelagt for det og det vil dermed lettere bli ras, oversvømmelser, skader osv osv. Mye regn på Vestlandet og mye regn på Østlandet er to forskjellige ting. Jeg krysser fingrene for at det går bra for alle med Hans i morgen og at det verste av stormen ikke treffer skikkelig. Anonymkode: a19e4...3f8 4
Kranken Skrevet 6. august 2023 #20 Skrevet 6. august 2023 Jeg er mest bekymret for kvikkleireskred i området her da vi bor i et kvikkleireområde. Men jeg håper og tror at om det skjer noe at det holder seg til skråninger ned mot bekken og ikke kommer helt inntil husene. Har brukt dagen på å sjekke og renske kummer så de skal kunne ta unna vannet som kommer, regner med det blir noe vann stående på jordene likevel om det kommer så mye som det er meldt, men avlingene er uansett ikke noe å skryte av fra før av med tørken som var tidligere, men håper det gjør minst mulig skade. 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå