Gå til innhold

Hvorfor er det ikke to stilgrener i skihopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I langrenn så gikk folk klassisk, helt til noen fant ut at skøyting var raskere. Dermed fill man to stilgrener, en klassisk og en fristil. 

I hopp hoppet alle med klassisk svevestil helt en eller annen svenske fant ut at man hoppet lenger med v-stil. Men hvorfor gjorde ikke hopp som langrenn og beholdt begge?

Anonymkode: bc278...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I langrenn så gikk folk klassisk, helt til noen fant ut at skøyting var raskere. Dermed fill man to stilgrener, en klassisk og en fristil. 

I hopp hoppet alle med klassisk svevestil helt en eller annen svenske fant ut at man hoppet lenger med v-stil. Men hvorfor gjorde ikke hopp som langrenn og beholdt begge?

Anonymkode: bc278...56b

Jamsies ski er ikke noen effektiv måte å bruke skiene  som vinger på.  Ingen vits å fortsette med det. Perfekt utført v-stil er stil god nok. Men personlig mener jeg at stilkarakterer bør  fjernes  fordi det perfekte hoppet er det som flyter lengst uansett, og jeg liker ikke telemarksnedslag fordi  det for mine øyne ser mindre sikkert ut enn jamsies nedslag. Får man bort stilkarakterene så får man også bort en potensiell mulighet for urettferdig poeng-giving. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (35 minutter siden):

Jamsies ski er ikke noen effektiv måte å bruke skiene  som vinger på.  Ingen vits å fortsette med det. Perfekt utført v-stil er stil god nok. Men personlig mener jeg at stilkarakterer bør  fjernes  fordi det perfekte hoppet er det som flyter lengst uansett, og jeg liker ikke telemarksnedslag fordi  det for mine øyne ser mindre sikkert ut enn jamsies nedslag. Får man bort stilkarakterene så får man også bort en potensiell mulighet for urettferdig poeng-giving. 

Enig, målet er å hoppe lengst mulig og det lengste hoppet bør også være vinnerhoppet. Uansett stil, dog uten fall da. 

Anonymkode: 13249...b30

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel enda færre som driver med skihopping enn med langrenn, så det er vel ikke utøvere nok til å opprettholde begge kategorier heller.

Anonymkode: bf405...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...