AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #1 Skrevet 5. august 2023 Har vært på besøk hos en venninne med mine 2 gutter på 9 og 11. Hun har mann og 3 barn på 9, 11 og 13 år. Vi har vært spist mye lunsj og middag ute de 4 dagene. Hun og mannen drikker øl til hvert måltid vi har spist ute. . Ikke mange men kanskje 2-3 øl hver. Jeg har kun drukket vann og brus. Drikker dere alkohol når dere spiser ute med barn? Anonymkode: b8408...a1f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #2 Skrevet 5. august 2023 Det hender vi drikker alkohol til mat, når vi er ute å spiser. Mannen oftere, enn meg. Ser ikke noe galt i det, så lenge en ikke blir beruset. Anonymkode: dc521...330 12 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #3 Skrevet 5. august 2023 Ja. Mye godt øl som komplimenterer maten og gir en god/bedre smaksopplevelse. Er ikke alle som er opptatt av å få rus ut av det😉 Synes det er helt innenfor Anonymkode: 5a4ae...876 13
Tanuki Skrevet 5. august 2023 #4 Skrevet 5. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært på besøk hos en venninne med mine 2 gutter på 9 og 11. Hun har mann og 3 barn på 9, 11 og 13 år. Vi har vært spist mye lunsj og middag ute de 4 dagene. Hun og mannen drikker øl til hvert måltid vi har spist ute. . Ikke mange men kanskje 2-3 øl hver. Jeg har kun drukket vann og brus. Drikker dere alkohol når dere spiser ute med barn? Anonymkode: b8408...a1f Ja, det er vel null problem så lenge en ikke blir full eller brisen. 9
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 Det kan skje. Kona, aldri, men jeg kan ta en øl eller et glass vin på en familiemiddag ute, og også når vi som familie spiser sammen hjemme i helga. Så lenge det gjøres for smakens skyld, og man ikke blir merkbart ruset(barn er ofte VELDIG sensitive på foreldres rus), tenker jeg det er greit. Det er noe med å vise at det er mulig å nye god drikke uten at fokuset er på alkoholen og rusen. Anonymkode: 4dd24...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Så lenge man ikke blir full så greit nok, men 3 øl, det blir 360 kr per pers altså 720 kr i øl til lunsj. + brus x3 = 240 + mat = minst 1200 = 2160 kr for lunsj....... håper da de ikke klager over å ikke ha råd til fornøyelsespark etc. Anonymkode: 1f7f7...169 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 Ja, jeg drikker vin eller øl til maten når jeg spiser ute, også med barn. Jeg er kvinne. Anonymkode: e13f2...0be 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 En øl for smakens skyld ser jeg ikke problemet med. Men hvis det fortsetter med mange øl utover kvelden, så er det ikke greit i mine øyne. Barna merker fort om foreldrene "blir annerledes" selv om de fniser og er "ekstra gøyale". Anonymkode: 4431d...bc5 2
Gjest ti10 Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En øl for smakens skyld ser jeg ikke problemet med. Men hvis det fortsetter med mange øl utover kvelden, så er det ikke greit i mine øyne. Barna merker fort om foreldrene "blir annerledes" selv om de fniser og er "ekstra gøyale". Anonymkode: 4431d...bc5 Det er vel det som er saken, og de fleste kan drikke en øl uten å merke noe. Men når det blir flere, klarer alle å bedømme selv når de blir fnisete og brisne? Tror egentlig ikke det. Jeg hadde ikke satt meg ned og drukket verken tre øl eller tre glass vin til maten med barn til stede. Klart man kan kose seg i ferien, men holder det ikke med en øl til maten da?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #11 Skrevet 5. august 2023 Hvis jeg er ute å spiser, er det nesten obligatorisk med en øl, det er bare kos for min del. Har riktignok aldri drukket mer enn to øl med barnet mitt tilstede. Dette er riktignok et tema man aldri blir ferdig å diskutere. Fordi hvorfor skal man ikke kunne ta seg en øl/glass vin med barn tilstede? Hvorfor skal man vente til man har barnefri, (som for noen er sjeldent), også skal man drikke seg full da? Jeg har 100% omsorg, og barnefri 5-6g i året, og fylla er ikke noe for meg. Så tar meg heller et glass når det passer meg. Anonymkode: 6e332...be4 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #12 Skrevet 5. august 2023 Jeg drikker sjelden alkohol til lunch egentlig, men til middag eller senere kan jeg drikke noen enheter alkohol. Min yngste er 12. Ser ikke problem med det. Anonymkode: 07455...2ac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #13 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært på besøk hos en venninne med mine 2 gutter på 9 og 11. Hun har mann og 3 barn på 9, 11 og 13 år. Vi har vært spist mye lunsj og middag ute de 4 dagene. Hun og mannen drikker øl til hvert måltid vi har spist ute. . Ikke mange men kanskje 2-3 øl hver. Jeg har kun drukket vann og brus. Drikker dere alkohol når dere spiser ute med barn? Anonymkode: b8408...a1f NEI! Syns det er en uting... Hva om noe skjer med barna?? Skal du ta taxi eller buss til legevakten? og komme der beruset/full.. Mange voksne skjønner ikke når det er nok en gang.. Ser mange hyler innpå... Stakkars stakkars barn! En øl til middag om du må ok.. Men det fins andre ting og det holder med en.. Men de fleste skjønner ikke set. Utryggheten barn allerede ofte føler etter 1.. Anonymkode: b846e...5ba
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #14 Skrevet 5. august 2023 Ja vi kan godt ta øl/vin til maten, men ikke 2-3 til både lunch og middag. Maks 2 når jeg har med barn. Akkurat nå er ene barnet 1,5 og må passes ekstra på så da begrenser jeg til en enhet (eller dropper det helt) Anonymkode: fde69...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #16 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): NEI! Syns det er en uting... Hva om noe skjer med barna?? Skal du ta taxi eller buss til legevakten? og komme der beruset/full.. Mange voksne skjønner ikke når det er nok en gang.. Ser mange hyler innpå... Stakkars stakkars barn! En øl til middag om du må ok.. Men det fins andre ting og det holder med en.. Men de fleste skjønner ikke set. Utryggheten barn allerede ofte føler etter 1.. Anonymkode: b846e...5ba Selvsagt kan man ta taxi til sykehuset Anonymkode: 9b891...e4e 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #17 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): NEI! Syns det er en uting... Hva om noe skjer med barna?? Skal du ta taxi eller buss til legevakten? og komme der beruset/full.. Mange voksne skjønner ikke når det er nok en gang.. Ser mange hyler innpå... Stakkars stakkars barn! En øl til middag om du må ok.. Men det fins andre ting og det holder med en.. Men de fleste skjønner ikke set. Utryggheten barn allerede ofte føler etter 1.. Anonymkode: b846e...5ba Hvordan tror du de uten lappen klarer seg? Men enig i at man ikke skal bli påvirket. Anonymkode: 7a236...45e 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #18 Skrevet 5. august 2023 Er i Spania nå med familien. Vi drikker øl til lunsj og middag selv om det er barn med. Jeg og mannen kjenner godt til hva vi tåler, så vi stopper i god tid. En annen ting så er det ikke dyrt her i Spania. I går spiste vi lunsj. Tre pizzaer,to brus, to øl og en is. Betalte 300 kr. Anonymkode: 670ce...c50 4
GMT800 Skrevet 5. august 2023 #20 Skrevet 5. august 2023 Ja, det synes jeg er helt greit. Blir ikke tipsy eller full av en øl eller to, eller tilsvarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå