Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min familie skal flytte til Spania neste år. Lurer på om noen her har gjort det og kunne fortalt litt om prosessen? Vi flytter til Costa Blanca, men er usikker på hvilket område ennå. Litt avhengig av hvilken skole barnet kommer inn på. Skal gå norsk skole. 
Tenker å leie bolig det første året, så hvis noen har områder å anbefale mtp nærhet til skolene, samt at det bor andre barn i nærheten så hadde det vært satt stor pris på.

Vi tenker å kjøre nedover, bruke 5-7 dager på turen slik at vi får med oss litt av de andre landene også. Noen som kan anbefale en reiserute?

På forhånd takk for svar🙂

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt barnet på spansk skole. Det er viktig å integrere seg i landet man flytter til og for barn er det enklest gjennom skolen. Akkurat som i Norge: Vi ønsker at barn av innvandrere går i norsk skole, lærer seg språk og kultur. 

Da vi bodde i Asia (jeg var barn da) gikk jeg på den lokale skolen. Det var gull verd. Lærte meg språket kjempefort, fikk masse lokale venner (man flytter liksom ikke til Asia for å henge med nordmenn uansett;), ble godt kjent med kulturen osv. Å integrere seg gikk mye lettere for meg og broren min, enn for våre foreldre som dessverre hang mest med andre nordmenn, svensker og dansker.  

Anonymkode: e5a01...c26

• Liker 1
Skrevet

En god del svenske og norske barn der i hvert fall, ser noen lar de gå på spansk skole og det gjør jo underverk for språk i hvert fall. 
Spørs jo litt om dere ønsker å bo ved sjøen eller ikke? Er jo forskjellige steder med skole, skandinaviske skolen ved playa flamenca, norske skolen i Rojales og så er det vel i Alfaz del pi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...