AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Jeg fikk i dag en regning på ca 600 kr fra Telenor for utålige epost adresser jeg ikke viste jeg hadde. Jeg har selvfølgelig slettet dem nå. Men må jeg betale for noe jeg ikke ble informert koster penger. Da jeg fikk dem koster dem ingenting. Jeg har ikke fått brev eller melding i ettertid for prisendringen. Er dette lovlig ? Anonymkode: 82590...6d7
Gjest Adobyen Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 Alle telenors kunder har vel fått varsler om dette? https://www.telenor.no/kundeservice/e-post/vi-lanserer-en-forbedret-eposttjeneste/
Nevian Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Var mye skriveri om dette for noen måneder tilbake, men har muligens vært underkommunisert ut til hver enkelt kunde. 2 1
Million Skrevet 5. august 2023 #5 Skrevet 5. august 2023 (endret) Dette sto det om i media for en stund tilbake. Telenor krever betaling for sine @online adresser, etter mange år som gratis-eposter. Jeg har også fått en regning for jeg bruker min online adresse ennå, og har hatt samme eposten i 25 år. Siden jeg fikk min første hjemme-pc i 1998, faktisk. Jeg betalte Telenor regningen i går. Bare 159,- for min del da. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/l3e7vA/telenor-begynner-aa-ta-betalt-for-e-post https://www.nettavisen.no/okonomi/prissjokk-for-telenor-kunder-skal-ta-betalt-for-e-postkonto/s/5-95-1035522 Endret 5. august 2023 av Million 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #6 Skrevet 5. august 2023 Skjønner ikke at noen er Telenor-kunder… Telenor er kun bra for aksjonærene sine. Anonymkode: 1f678...171 1
enkefru Skrevet 5. august 2023 #7 Skrevet 5. august 2023 Stod om det i media for flere mnd siden, se også denne tråden 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk i dag en regning på ca 600 kr fra Telenor for utålige epost adresser jeg ikke viste jeg hadde. Jeg har selvfølgelig slettet dem nå. Men må jeg betale for noe jeg ikke ble informert koster penger. Da jeg fikk dem koster dem ingenting. Jeg har ikke fått brev eller melding i ettertid for prisendringen. Er dette lovlig ? Anonymkode: 82590...6d7 9 hours ago, Nevian said: Var mye skriveri om dette for noen måneder tilbake, men har muligens vært underkommunisert ut til hver enkelt kunde. Ja, det som gjerne skjer er at mange har kontoer de sjelden eller aldri bruker, og derfor ikke merker at det kommer varsel. Så akkurat dette burde nok vært varslet på andre måter enn med e-post. Varsel gjennom media eller kvinneguiden teller ikke 😅 Må nesten lure på om Telenor er litt i pengebeit om dagen. For å tillegg til betaling for e-post er vi mange som har fått faktura for enten tv-kanaler eller mobilabonnement som er "oppgradert" uten vår godkjenning. Så tror de får det travelt på kundetelefonen der når de også nekter å svare digitalt. Telmi sier bare "meg ikke forstå, ring et menneske". Anonymkode: f9bfb...14d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 Online-epost hadde jo ikke noe søppel/spamfilter, så nå skal de oppgradere hele tjenesten. Derfor begynner de å ta betalt. Dette har det stått om i media i flere måneder. Men det er jo merkelig om du, som Telenor/Online-kunde, ikke har fått beskjed om det Anonymkode: f50b7...538 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #10 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Online-epost hadde jo ikke noe søppel/spamfilter, så nå skal de oppgradere hele tjenesten. Derfor begynner de å ta betalt. Anonymkode: f50b7...538 Det stemmer, men aldri før har tjenesten vært så dårlig som etter at det ble betaltjeneste. Innboksen min svømmer over av slam. Anonymkode: baa91...933 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 12.01): Det stemmer, men aldri før har tjenesten vært så dårlig som etter at det ble betaltjeneste. Innboksen min svømmer over av slam. Anonymkode: baa91...933 Enig. Har aldri fått så mye spam som etter Telenors "oppgradering" av e-posttjenesten. Anonymkode: 645e3...7ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå