Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Hva slags ost er babybel egentlig? Og hva er kaloriinnholdet i disse? Noen som vet? Alt jeg har fått snappet opp er at det er 5 forskjellige oster i et nett.
Gjest Espera Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Nå er jeg ikke sååå bevandret i ost at jeg kan fortele deg nøyaktig hva slags ost det er - men tilnærmet lik helt ordinær gulost. Det "spesielle" er vel at de er små, og hver enkelt er pakket inn i voks. Kaloriinnholdet/fettprosenten er nok ikke helt lav....
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #3 Skrevet 17. januar 2006 Er en feit hvitost. Ikke slankemat akkurat.
Nelle Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 Er ikke fem forskjellige oster i et nett, men 5 helt like oster -bare i minipakninger. Babybel finnes også i "storformat" -dvs. normal størrelse. Så vidt jeg vet er det en godt moden fransk ost -den er helt nydelig. Den er nok nærmere gräddost enn gulost, men smaker også veldig forskjellig fra gräddost (men det er det nærmeste jeg kan komme en sammenlikning med andre oster -å sammenlikne med gulost blir helt, helt feil -er laaaaangt fra gulost). Jeg vil tippe det ikke akkurat er noen slankeost. Men hvem bryr seg vel om det når osten er så deilig!?
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #5 Skrevet 17. januar 2006 Jeg vil tippe det ikke akkurat er noen slankeost. Men hvem bryr seg vel om det når osten er så deilig!? ← Enig Jeg syns den smaker som en blanding av gräddost og edamer kanskje... God er den i alle fall.
Nelle Skrevet 17. januar 2006 #6 Skrevet 17. januar 2006 Nå er jeg ikke sååå bevandret i ost at jeg kan fortele deg nøyaktig hva slags ost det er - men tilnærmet lik helt ordinær gulost. Det "spesielle" er vel at de er små, og hver enkelt er pakket inn i voks. Kaloriinnholdet/fettprosenten er nok ikke helt lav.... ← Neinei!! På INGEN måte!!! Kan ikke sammenlikne Babybel med helt ordinær gulost!!!
Gjest Jersey Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Hørtes godt ut. Hvor mye koster denne "herligheten"?
NullHull Skrevet 17. januar 2006 #8 Skrevet 17. januar 2006 Her kan du lese mer om Babybel. Utfra de kaloritabellene jeg har sett på oppgir de litt forskjellig, men fra 305-335kcal/100g på Babybel, altså litt i underkant av vanlig Novegia f.eks.
Grooo Skrevet 17. januar 2006 #12 Skrevet 17. januar 2006 Jeg har baby i magen! (Huff, nei nå blir jeg vel moderet pga utenomsnakk, tror det er best jeg legger meg...) Men seriøst: Var på Lidl nå for en times tid siden, men de hadde ikke Babybel så da ble det vanlig gulost og brunost i steden. Eller fram til vi får tak i Babybel da...
Malama Skrevet 17. januar 2006 #13 Skrevet 17. januar 2006 Babybel er den eneste osten utenom "vanlig" og gräddost jeg spiser (bortsett fra brunost også da), så det er det jeg spiser mye av til ost og kjeks. Jeg kunne også sammenlignet den med vanlig ost. Ikke at den smaker som vanlig ost, men at den er like "uslyldig" for en som ikke liker det skumle. Og god
-Fisken- Skrevet 18. januar 2006 #14 Skrevet 18. januar 2006 Også kan man lage plastelina av det røde greiene rundt osten
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #15 Skrevet 21. januar 2006 I Frankrike smakte jeg babybel med grønn voks utenpå. Det var en geitost, kjempegod. Har noen sett den her i landet?
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #16 Skrevet 22. januar 2006 Men et lite, dumt spørsmål: Skjærer dere av osten med høvel eller kniv...jeg har ikke funnet noen god måte å forsyne meg av en sånn på...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. januar 2006 #17 Skrevet 22. januar 2006 Bare deler den i to med kniv jeg Høvel på den lille der? Da er du dyktig...
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #18 Skrevet 22. januar 2006 Nei, det funker ikke så godt med høvel nei...den er for myk og liten til det...men jeg syns ikke det er så lett å skjære i den heller. Men om man deler den i to så er det jo ikke så vanskelig.
Malama Skrevet 22. januar 2006 #19 Skrevet 22. januar 2006 Jeg skjærer den med kniv, men jeg deler dn ikke i to, ejg skjærer små skiver (legger den flatt og skjærer, altså blir det ikke sirkelrunde skiver, men små avlange skiver) Passer fint på små ritz-kjeks, feks, og på større kjeks bruker jeg are flere sånne små skiver
pusla Skrevet 22. januar 2006 #20 Skrevet 22. januar 2006 Åååå, denne er kjempegod, må kjøpe et sånt nett neste gang jeg er i butikken. Jeg holder osten på høykant og skjærer tre skiver med skarp kniv. Den er litt myk å skjære i, men det går helt fint. Helt suveren til små salte kjeks , men ikke slankemat kanskje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå