Gå til innhold

På Diskusjon finnes ikke anonymbruker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bigote skrev (1 time siden):

Anonymbruker har sin funksjon.

Spørsmålet er om funksjonen er verdt det når 90 % utnytter funksjonen for å projisere negativitet fra deres eget liv over på andre. Samt forsøple diskusjoner og avspore absolutt alt fordi de befant seg i det emosjonelle hjørnet eller hadde en dårlig dag.  I de fleste tilfellene er det feigt å gjemme seg bak anonymitet når man allerede er anonym i fra før av.

Det er vel en smal sak å rapportere inn stalkere som opptrer upassende eller trakkaserene? (Screenshot -> melding til admin)

At forum som har anonymfunksjon opplever at mesteparten av oppgulpet skrives gjennom denne er ikke noe nytt.

Jeg er så enig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du har tydeligvis ikke noen ordentlige argumenter, ettersom du velger å svare på denne måten...  

Anonymkode: 3db90...316

Du kan så si.

AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (2 minutter siden):

Du kan så si.

Du svarte ikke på mine argumenter for ab funksjon? 

Anonymkode: 8872c...9be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Your arrogance blinds you.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei det må du bare finne deg i.

Endret av Sommer2464
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke derfor jeg liker ab funksjonen. 

Må legge til at innlegg uten innhold eller begrunnelse også er litt typisk anonymbrukere.

Igjen.. Konseptet anonymbruker og hvordan folk bruker den er ikke noe nytt.. Når folk investerer i en fasade knyttet til brukernavnet sitt og har et alterego gjennom ab-funksjonen blir det litt problematisk og veldig teit. Du kan heller spørre deg selv om hvorfor det var nødvendig å poste innlegg som dette som anonym-anonym. Ville du formulert deg annerledes  under nick eller droppet  å poste helt?

Endret av Bigote
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig fint at man kan være anonym her på KG. Det gjør det lettere å diskutere ulike ting uten at det slår tilbake på deg i andre tråder som handler om helt andre ting.

Var veldig aktiv på gamle VGDebatt for mange år siden, og siden jeg på den tiden var på et vanskelig sted i livet, så søkte jeg mye råd der. Utfordringen var at mange oppfattet med som sytete og klagete, og derfor ble irritert på meg og brukte ting jeg hadde skrevet om tidligere i mot meg i andre tråder.

Det drøyeste var da jeg skrev om noe veldig personlig, og dette ble gjort narr av i andre tråder jeg skrev, f.eks i diskusjoner om fotball.

Derfor er anonymitet viktig på et diskusjonsforum som dette, da man ikke kan finne igjen tråder folk tidligere har startet, of så bruke hva de der ha skrevet mot de i andre tråder.

Anonymkode: 78be0...6d2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er veldig fint at man kan være anonym her på KG. Det gjør det lettere å diskutere ulike ting uten at det slår tilbake på deg i andre tråder som handler om helt andre ting.

Var veldig aktiv på gamle VGDebatt for mange år siden, og siden jeg på den tiden var på et vanskelig sted i livet, så søkte jeg mye råd der. Utfordringen var at mange oppfattet med som sytete og klagete, og derfor ble irritert på meg og brukte ting jeg hadde skrevet om tidligere i mot meg i andre tråder.

Det drøyeste var da jeg skrev om noe veldig personlig, og dette ble gjort narr av i andre tråder jeg skrev, f.eks i diskusjoner om fotball.

Derfor er anonymitet viktig på et diskusjonsforum som dette, da man ikke kan finne igjen tråder folk tidligere har startet, of så bruke hva de der ha skrevet mot de i andre tråder.

Men hvorfor søkte du råd på VGD og ikke kvinneguiden der du kan være anonym?

AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (18 timer siden):

At diskusjon.no ikke har anonymbruker er bare bra det. Det er bare feigt å gjemme seg bak anonymbruker når man diskuterer f.e.k.s religion eller politikk. Anonymbruker er bra på kvinneguiden når man lager en tråd om noe alvorlig som skjer med deg eller noen i familien. Men på helt normale tråder burde ikke anonymbruker kunne benyttes, fordi det er feigt å skrive egne meninger under anonymbruker.

Feigt kanskje, men jeg begynte med dette konsekvent fordi jeg hadde behov for å ikke bli gjenkjent på noe vis. Om jeg ikke gjør det konsekvent så kan jeg glemme meg og skrive noe som gjør meg sårbar for ikke så spesielt gode mennesker i mitt virkelige liv. 

Anonymkode: a8e21...898

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (18 timer siden):

At diskusjon.no ikke har anonymbruker er bare bra det. Det er bare feigt å gjemme seg bak anonymbruker når man diskuterer f.e.k.s religion eller politikk. Anonymbruker er bra på kvinneguiden når man lager en tråd om noe alvorlig som skjer med deg eller noen i familien. Men på helt normale tråder burde ikke anonymbruker kunne benyttes, fordi det er feigt å skrive egne meninger under anonymbruker.

Det sier mer om deg/dere enn om oss anonyme.

Selv feige folk bør kunne tørre si hva de vil om religion og politikk, men som du sier feige folk tør ikke det, pga konsekvensene. Det er jo et problem hos din side som du og dere bør løse, før dere klager på feige folk.

Ingen trenger å være modig for å si noe om politikk eller religion til meg, for jeg kommer ikke til å gjøre noe tilbake ut over å gi gode motsvar.  Det er ikke det samme en kan si for samfunnet som helhet, selv å si at det finnes 2 kjønn medfører risiko for å miste jobb etc... Dere har blitt helt sinnsyke og farlige å snakke ærlig med, så ikke rart folk er redde. og "feige"

Vi kan lage en avtale, hvis du endrer samfunnet til at folk ikke lengre er livredde for å si ting, som folk bør tåle å høre, så skal alle oss anonyme slutte å bruke funksjonen. Avtale ?

Inntil da, er anonym bruker, det eneste vi har for å si sannheten.

Anonymkode: 6803c...a09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (1 time siden):

Må legge til at innlegg uten innhold eller begrunnelse også er litt typisk anonymbrukere.

Igjen.. Konseptet anonymbruker og hvordan folk bruker den er ikke noe nytt.. Når folk investerer i en fasade knyttet til brukernavnet sitt og har et alterego gjennom ab-funksjonen blir det litt problematisk og veldig teit. Du kan heller spørre deg selv om hvorfor det var nødvendig å poste innlegg som dette som anonym-anonym. Ville du formulert deg annerledes  under nick eller droppet  å poste helt?

Men jeg la jo ut et velbegrunnet innlegg du lar være å svare på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (22 minutter siden):

Lærte vel sikkert hvorfor det lønner seg å bruke anonymt forum i etterkant da 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (1 time siden):

Fordi jeg ikke visste om kvinneguiden da

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg la jo ut et velbegrunnet innlegg du lar være å svare på? 

Forventer du at jeg skal lese gjennom dine innlegg når du ikke engang leser mine?:fnise:  Jeg har tatt stilling til alt du skrev tidligere.

Endret av Bigote
AnonymBruker
Skrevet

På diskusjon, er det også mulig å bytte brukernavn selv, men det må være 180 dagers mellomrom. Skulle vært sånn på KG også.

Anonymkode: be233...a74

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (31 minutter siden):

Forventer du at jeg skal lese gjennom dine innlegg når du ikke engang leser mine?:fnise:  Jeg har tatt stilling til alt du skrev tidligere.

Tror jeg har lest dine? 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror jeg har lest dine? 😊

Greit, greit, greit.

Kos deg videre med ab-funksjonen. Så viktig er ikke dette emne for meg 😁

Skrevet

Ironisk nok var det mye bruk av Ab funksjonen i denne tråden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tidligere aktiv under brukernavn. Men jeg så at over tid ble jeg lett å kjenne igjen, og man kunne samlet søke opp alle mine innlegg. 

Jeg ønsker et frirom, jeg ønsker ikke at naboen skal kjenne meg igjen fordi jeg skriver at jeg har vært på ferie i Frankrike, har kjøpt meg Kia, grillet burgere forrige torsdag, har labrador og jobber med det jeg gjør. Mange småopplysninger gjør at mange er enkle å gjenkjenne, selv om man har anonyme brukernavn. For å slippe å tenke på det huker jeg bare alltid av for anonym. 

Anonymkode: 0d729...1c2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (19 minutter siden):

Greit, greit, greit.

Kos deg videre med ab-funksjonen. Så viktig er ikke dette emne for meg 😁

Jeg skjønner ingenting lenger jeg. Takk for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...