Gå til innhold

På Diskusjon finnes ikke anonymbruker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (1 minutt siden):

Vet du hva? Nå er jeg lei av deg! Anonymbruker er feigt fordi man ikke skriver egne meninger under Nick.

Men hva spiller det for rolle? Anonym er man likevel? 

Anonymkode: 8872c...9be

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva spiller det for rolle? Anonym er man likevel? 

Ja, men hvorfor vil man ikke skrive med Nick?

Endret av Sommer2464
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (17 minutter siden):

Fordi noen ganger så skriver en om sensitive tema og hvis en skriver om flere ting likt er det enklere å forstå hvem man er. Eller så leser jeg at noen blir forfulgt av andre brukere kanskje nettopp på grunn av meninger. Forumet har også sexunderforum der noen får uønskede ekle forespørsler etter å ha skrevet. Om det bare gjelder en politisk mening så kan en da fint skrive under brukernavn. 
Men hvis brukeren før har skrevet om vanskelige livssituasjon, en trøblete dag på jobb, en dårlig sexopplevelse og så skriver at jeg tror ikke på korona og vaksinerer ikke barna mine så kan det lett gjenkjennes. Eller du huskes av andre brukere som ikke «liker» deg lenger og svarer deg dermed ut fra det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (30 minutter siden):

Vet du hva? Nå er jeg lei av deg! Anonymbruker er feigt fordi man ikke skriver egne meninger under Nick.

Og du har tydeligvis ikke noen ordentlige argumenter, ettersom du velger å svare på denne måten...  

Anonymkode: 3db90...316

Skrevet
Sommer2464 skrev (31 minutter siden):

Men hvilken rolle spiller det? Det er da rivende likegyldig om du skriver med en AB eller en med BN. For min del er det mer irriterende med folk som svarer slik du gjør her. Trøttende syt om at personen bruker AB i stedet for å svare skikkelig og holde diskusjonen i gang 

Skrevet (endret)

Anonymbruker har sin funksjon.

Spørsmålet er om funksjonen er verdt det når 90 % utnytter funksjonen for å projisere negativitet fra deres eget liv over på andre. Samt forsøple diskusjoner og avspore absolutt alt fordi de befant seg i det emosjonelle hjørnet eller hadde en dårlig dag.  I de fleste tilfellene er det feigt å gjemme seg bak anonymitet når man allerede er anonym i fra før av.

Det er vel en smal sak å rapportere inn stalkere som opptrer upassende eller trakkaserene? (Screenshot -> melding til admin)

At forum som har anonymfunksjon opplever at mesteparten av oppgulpet skrives gjennom denne er ikke noe nytt.

Endret av Bigote
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (8 minutter siden):

Spørsmålet er om funksjonen er verdt det når 90 % utnytter funksjonen for å projisere negativitet fra deres eget liv over på andre. Samt forsøple diskusjoner og avspore absolutt alt fordi de befant seg i det emosjonelle hjørnet eller hadde en dårlig dag.  I de fleste tilfellene er det feigt å gjemme seg bak anonymitet når man allerede er anonym i fra før av.

Det er vel en smal sak å rapportere inn stalkere som opptrer upassende eller trakkaserene? (Screenshot -> melding til admin)

At forum som har anonymfunksjon opplever at mesteparten av oppgulpet skrives gjennom denne er ikke noe nytt.

Ja hvis ikke hadde ikke forumet hatt så mange forskjellige problemstillinger og dødd ut slik som diskusjon.no. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En stor fb gruppe der man kan spørre om alt har anonym bruker. Til å begynne med skrev folk under eget navn, men det var så mye dritt, hån, hets, nedlatende, besservisserhet etc at det nå ikke e ren eneste person som skriver med navn. Selv de enkleste og mest uskyldige spørsmål fikk dritt. Derfor trengs anonym bruker. 

La selv ut et enkelt spørsmål en gang. Det burde ikke vært mulig å finne dritt om dette, men jaggu kom det frem et skrømt. 

Anonymkode: f47da...fac

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja hvis ikke hadde ikke forumet hatt så mange forskjellige problemstillinger og dødd ut slik som diskusjon.no. 

Så du valgte å skrive noe så simpelt og lite personlig som dette med anonymbruker av ren veldedighet for forumet?  Det er jo klart at du representerer de siste 10% jeg refererte til i det innlegget du selv siterte. 

De fleste problemstillingene representerer nok de siste 10% ;) 

AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (1 time siden):

Varsler og innboksen. Derfor. 

Anonymkode: e9a2b...7a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å unngå at forumet blir like kjedelig og inaktivt som Diskusjon.no. 

Anonymkode: c8d00...801

• Liker 2
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker said:

For å unngå at forumet blir like kjedelig og inaktivt som Diskusjon.no. 

Anonymkode: c8d00...801

Høres virkelig ut som 4chan passer mitt i blinken for dere som referer til diskusjon.no. Der bryr få seg omhva de skriver om og det er drama, krangling og intriger overalt.

Enjoy 😃

Endret av Bigote
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (12 minutter siden):

Høres virkelig ut som 4chan passer mitt i blinken for dere som referer til diskusjon.no. Der bryr få seg omhva de skriver om og det er drama, krangling og intriger overalt.

Enjoy 😃

Hvem har nevnt krangling og drama? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem har nevnt krangling og drama? 

Hvis du ikke skjønner at anonymbruker-funksjonen har en korrelasjon til krangling og drama så er kanskje 4chan en plass for deg også ;) 

Enkelte ting burde virkelig være selvforklarende:fnise:

Endret av Bigote
  • Liker 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Vi som er helsepersonell kan ikke skrive under BN hvis vi svarer angående helsespørsmål og BN vært viser at vi er helsepersonell. Da må vi bruke AB-funksjonen. Det er jo en bitteliten del da, men det er som det er.

Ellers er jeg enig med alle andre som sier at vi er jo anonyme brukere uansett. Det er jo ikke akkurat som at noen kan stå på døra mi og kjefte på meg fordi jeg mener noe kontroversielt? Som helsepersonell har jeg skrevet ting i mitt eget navn på fb og blitt innkalt til HR fordi leder ikke har likt det, her kan jeg mene hva jeg vil.

AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (18 minutter siden):

Hvis du ikke skjønner at anonymbruker-funksjonen har en korrelasjon til krangling og drama så er kanskje 4chan en plass for deg også ;) 

Enkelte ting burde virkelig være selvforklarende:fnise:

Det er ikke derfor jeg liker ab funksjonen. 

• Liker 1
Skrevet
Bigote skrev (1 time siden):

Veldig enig med deg her. Anonym er åpenbart nyttig innen noen sensitive tema, men i de fleste tilfeller virker det å være noe en bruker fordi en oppfører seg på en måte en ikke ønsker skal forbindes med sitt brukernavn. Det er i grunn synd, for jeg tror det ville ha en oppdragende effekt om dårlig oppførsel "hang ved" brukere enn når en kan oppføre seg ufyselig, og så late som ingen ting i neste tråd. 

Skrevet

Jeg synes de fleste oppfører seg greit også under ab men ser det er enkelte som kommer inn i diskusjoner uten å tilføre en dritt utenom "du er du" og ikke ett eneste argument. Dette er mennesker som ikke er interessert i å debattere men som liker å trolle.

AnonymBruker
Skrevet

Siden det ca annenhver dag er noen som starter en ny tråd om hvorfor anonym bruker, så er det jo rart at ikke Diskusjon.no er mye mer populært enn kvinneguiden? 

Anonymkode: ccdb0...fce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så hvorfor har vi anonymbruker på Kvinneguiden?

Anonymkode: be233...a74

Noen ganger skriver jeg ting som kan identifisere meg. Jeg ønsker ikke at alt for mange skal vite hvem som nicket mitt representerer, og derfor trykker jeg på anonym noen ganger.

Anonymkode: 93f9f...2ba

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...