Gå til innhold

Vanlig med tørketrommel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid hatt tørketrommel. Når barna var små tørket jeg det meste av deres klær der, nå som de er blitt større er det stortsett sengetøy, dyner, puter, håndklær og undertøy som tørkes der.

Har 2 vaskemaskiner også, hvis jeg måtte velge bort noe ville det vært tørketrommelen.

Anonymkode: 9d326...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi skaffet oss tørsketrommel da vårt første barn var baby. Hadde aldri hatt det før det, ikke hjemme hos foreldrene mine heller. 

Anonymkode: 1a06c...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt tørketrommel, og kommer alltid til å ha det.

Fin ting for håndduker, undertøy, sengetøy osv. 

Men tromler ikke klær. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

når jeg bodde for meg selv hadde jeg ikke det men når jeg flyttet sammen min samborer så bruker vi hans vaskemaskin som er med tør i og jeg syns ikke den er noe bra i det hele tatt den tørker jo ikke klærne så da skjønner jeg ikke hva man skal med det

Anonymkode: e5e73...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp uten tørketrommel, og aldri tenkt tanken på å kjøpe en. Håndklær må lufttørkes, elsker når de er litt harde når de er nyvasket. 

Kan hende ting endrer seg med barn, men nå uten barn så har jeg ikke noe behov for det. Har god plass til å henge opp klær og liker det best lufttørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tørketrommel, men når jeg vasker håndklær tar jeg dem med meg ned i vaskekjelleren i blokka etterpå og tørker dem i tørketrommelen der. Orker ikke stive og harde håndklær som er tørket på stativ. Må ha de myke og fluffy, og det blir de i tørketrommel.

Alt annet tørker jeg på stativ.

Vi hadde tørketrommel da sønnen min var barn og jeg fremdeles var gift. Mener å huske vi brukte den stort sett til håndklær og sengetøy, og kanskje noen jeans i ny og ne. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker tørketrommel til håndklær og sengetøy. Har vaskemaskin/tørketrommel i ett, digger den. 

Anonymkode: 313ca...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste jeg kjenner har tørketrommel. Vi har det ikke selv, men vi er et voksent par uten barn, bosatt i en enebolig. Vi har dermed litt færre klesvask enn barnefamilier, og nok av plass til klestørk uten at det blir fuktskader. Hadde vi vært en barnefamilie hadde vi garantert hatt tørketrommel vi også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle jeg kjenner har det. Håndklær og laken blir mykere enn hvis de tørker ute.

Anonymkode: 9bfbd...7f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er et par på 21 og 27 år. Vi har tørketrommel. Hadde klart oss uten, men det vil vi ikke.

Anonymkode: 0fbf8...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg (46 år) har tørketrommel, og har hatt siste 10 år. Jeg trodde at det var noe jeg ikke trengte, men  nå vil jeg aldri ikke ha tørketrommel. 

Har med varmepumpeteknologi som bruker lite strøm, fantastisk å få vasket dundyner/jakker. 

Anonymkode: aec7f...a80

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vokst opp med tørketrommel, og todelt vaskemaskin toppmatet med egen sentrifugeringsdel og gummilokk. Hadde ikke tørketrommel da jeg var student, men  da eldste var ett år fikk jeg det av mine foreldre i gave. Den duger fint enda. Tørketromler alle håndklær, laken (ikke dynetrekk) og bomullsundertøy. Noen ganger barnas bomullsgensre og tskjorter, men klær ellers henger jeg opp.

Anonymkode: 6d6b4...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 46 og har tre barn, men har aldri hatt, eller savnet, tørketrommel

Anonymkode: 2cb66...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bor på vestlandet, med ustabilt vær og mye nedbør. Ønsker ikke mye fukt i boligen, noe som kan gi muggskader og ikke er bra for innemiljøet.

Bruker den til håndklær, sengetøy, og tørk av dyner og puter. Alt av klær tørker vi på badet.

Anonymkode: fd21d...2d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater de stive klærne etter å ha hengt de til tørk. Tørketrommel hele veien her, utenom lin-klærne. Det er også vanskelig å henge opp sengetøyet pga størrelsen.

Bruker ikke tøymykner da det gjør klær aboslutt ikke noe godt, tvert i mot. Tøymykner kapsler inne dritten klærne (spesielt syntetiske stoffer). Håndkler får feks dårlige sugeevne av det, samme med mikrofiberkluter.

Eddik derimot fungerer veldig bra.

Anonymkode: 4664b...4ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid hatt det, også før barn. Ville aldri ha vært uten. 

Anonymkode: eb26b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde tørketrommel hjemme i oppveksten. Kjøpte min første når jeg var 21 år, har hatt det siden. Tørker alt av 60 og 90 gradersvask der. Får spader om jeg må tørke meg med et håndkle som ikke har vært i tørketrommelen, er jo som sandpapir 🙈

Anonymkode: 45dd7...b66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært uten tørketrommel i 8 år etter samlivsbrudd og det har gått helt greit. Vaskemaskinen takker snart for seg, så kombimaskin vask/tørk står på investeringslisten, jeg begynner å bli lei av å alltid ha flere tørkestativ å snuble i så det hadde vært godt å kunne tromle sengetøy og håndklær i alle fall. 

Anonymkode: 6ec73...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært uten tørketrommel i 8 år etter samlivsbrudd og det har gått helt greit. Vaskemaskinen takker snart for seg, så kombimaskin vask/tørk står på investeringslisten, jeg begynner å bli lei av å alltid ha flere tørkestativ å snuble i så det hadde vært godt å kunne tromle sengetøy og håndklær i alle fall. 

Anonymkode: 6ec73...f51

Les litt om disse "kombimaskinene" før du kjøper. Andres erfaringer osv. Frykter du vil bli skuffet. Bedre å stable vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre.

Anonymkode: 0cd6b...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...