Gå til innhold

Beste hundesele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten fortelle rase for å få de beste svarene.

F.eks kan ikke bulldogg, mynder og labradorer bruke samme sele da kroppsfasong er vidt forskjellige.

Anonymkode: 33723...250

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå vet jeg at produktene er veldig gode. Men du kan jo mene hva du vil. Merkelig at du kan konkludere uten å engang har prøvd produktene!

Anonymkode: 6b216...eba

Er det du som produserer de? Merkelig å forvente at folk bare skal ta ditt ord for at de er "veldig gode", spesielt når nettsiden ser ut som den er laget av en 13-åring.

Anonymkode: 6f555...207

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det du som produserer de? Merkelig å forvente at folk bare skal ta ditt ord for at de er "veldig gode", spesielt når nettsiden ser ut som den er laget av en 13-åring.

Men du kan jo ikke konkludere med at det er dårlige produkter, når du aldri har prøvd produktene? Kanskje de som driver med produktene ikke er så god på data og nettsider. Man kan jo ikke dømme et produkt nord og ned, før man har egen erfaring. 

Jeg kikket på nettsiden jeg og hadde ikke hatt noen problemer med å bestille fra en av deres forhandlere.  Mye løser seg også ved å ta en tlf til en av dem som selger produktene. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Comfort Walk Pro-selen fra DOG Copenhagen. Det er en god hverdagssele. Den har fire justeringspunkter, myk polstring med pustende funksjon på brystet og magen, gripevennlig håndtak på ryggen, to festepunkter for bånd og refleks. I tillegg er den vannavvisende. 

Anonymkode: aa8d2...9d3

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (3 timer siden):

Men du kan jo ikke konkludere med at det er dårlige produkter, når du aldri har prøvd produktene?

Hvor har jeg konkludert med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor har jeg konkludert med det?

Du kan jo ikke klage på et produkt som du ikke har erfaring med. DET er poenget mitt 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (11 minutter siden):

Du kan jo ikke klage på et produkt som du ikke har erfaring med. DET er poenget mitt 😊

Synes bare det er betenkelig at vedkommende kommer inn her og snakker ned Nonstop for å fremme sitt eget (?) produkt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Synes bare det er betenkelig at vedkommende kommer inn her og snakker ned Nonstop for å fremme sitt eget (?) produkt. 

Vedkommende har vel ikke sagt at det er h*ns produkt. Men at h*n anbefaler det, fremfor Nonstop. Ikke alle hunder er likt bygget og det som fungerer for en hund, fungerer kanskje ikke for en annen. Eller er det sånn at du mener at alle hunder kan bruke Nonstop produktene? 

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (5 minutter siden):

Vedkommende har vel ikke sagt at det er h*ns produkt. Men at h*n anbefaler det, fremfor Nonstop. Ikke alle hunder er likt bygget og det som fungerer for en hund, fungerer kanskje ikke for en annen. Eller er det sånn at du mener at alle hunder kan bruke Nonstop produktene? 

Nei, det er mange seler som ikke passer kroppen til min hund. Men jeg ville jo aldri påstått at f.eks. Hurtta er "hypet opp og selger pga navnet", jeg skjønner jo såpass at passform er individuelt. Veldig merkelig påstand å komme med hvis det ikke ligger en agenda bak.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (10 timer siden):

Vi skal bare gå vanlige turer, ev. jogge. Ja, opplevd god kvalitet på selen. Vår er 8 år gammel uten særlig slitasje. Hadde håpet å unngå å dra i butikk for å prøve selen da vi har overtatt en hund som ikke liker å kjøre bil og helst ikke vil måtte kjøre så langt nå i starten. Hadde bare en sånn Halti-sele på seg da vi overtok henne. De hadde lite utvalg av seler i byen vi bor, så da må jeg kjøre et stykke. Må prøve å få målt henne best mulig. Nonstop-selen til vår andre hund ble litt for liten og det stod ikke størrelse i den lenger, det var det eneste som var slitt bort 😄 Så da får jeg ikke sammenlignet størrelse.

Kjøper du størrelse på nett, så står vel cm mål på hundene den enkelte selestørrelsen passer til? Målt rundt bringen osv. Du kan jo måle hunden din og finne frem til riktig størrelse på den måten. Gitt at selgeren/produsenten du velger oppgir cm mål  på nettbutikken pr sele da.

Anonymkode: 26e00...6fe

Skrevet
EmKay skrev (6 timer siden):

Satt nettopp å så på disse to, da jeg trenger en ny sele for hverdagen. 
Hva vil du si er forskjellen? Synes Ramble ser hakket mer komfortabel ut pga den brede bryst-delen. Hadde Line fra før.

Har en Setter btw :) 

Fuglehunder har som regel smalt og spisst bryst. Ramble passer sånn sett kanskje bedre til hunder med bred front, eks staff, Labrador osv.

AnonymBruker
Skrevet
EmKay skrev (7 timer siden):

Satt nettopp å så på disse to, da jeg trenger en ny sele for hverdagen. 
Hva vil du si er forskjellen? Synes Ramble ser hakket mer komfortabel ut pga den brede bryst-delen. Hadde Line fra før.

Har en Setter btw :) 

Jeg har en golden retriever tispe på ca 30 kg. Hun har prøvd både forrige line harness, line harnesd 5.0 og ramble. Den eldte line harnessen ble veldig løs i brystet på henne, så den bruker vi sjeldent. Ramble harness sitter fint og det samme gjør nye Line harness. Synes det er enklere å få avstand til albuen med line harness. Fordelen med rable er at den også kan justeres i halsen. 

Anonymkode: e78d5...3db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ta med hunden i en dyrebutikk og få hjelp til å prøve ulike seler. Det er ganske vanskelig å si noe om hva som er den «beste» selen, da hva som best avhenger av din hunds anatomi.

Anonymkode: 2bfff...350

Tja, jeg har blandet erfaring med det. Fikk anbefalt non stop-sele til min, men denne er helt klart for kort i ryggen og gnager under beina foran/presser skuldrene fram. Ifølge den butikkansatte passet den perfekt, og på det tidspunktet visste jeg ikke bedre. 

Anonymkode: d1628...c3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har ingen agenda bak. Men støtter opp om godt, norsk håndtverk. Produsert i Norge og ikke shippet ut av landet pga profitt. Noe jeg oppmuntrer flere til å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har ingen agenda bak. Men støtter opp om godt, norsk håndtverk. Produsert i Norge og ikke shippet ut av landet pga profitt. Noe jeg oppmuntrer flere til å gjøre. 

Måten å fremsnakke et produkt på er ikke å trykke ned konkurrenter altså. Det setter bare produktet du ønsker å fremme i et veldig dårlig lys.

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På vår hund (shiba) er Hurtta venture den beste selen. De fleste andre sklir ned på siden og sitter ikke skikkelig. Men man må jo dra i dyrebutikk og prøve, det er vel like individuelt som klær på oss.

Anonymkode: 7bee7...2c5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 5.50):

I motsetning til de fleste her, misliker jeg nonstop sine seler. De er hypet opp og selger pga navnet. Velg norske produkter, laget i Norge. Huken Produkter er noe av det beste på markedet akkurat nå.

Liker heller ikke NonStop sine seler. Stive og helt feil passform til hundene jeg har hatt i alle fall.

Brukte utelukkende Huken på huskyen jeg hadde før (til dere som mener det virker som et useriøst merke; det er en seleprodusent som har eksistert i mange år, da jeg brukte det på hunden jeg skaffet meg for 14 år siden var Huken allerede en godt etablert seleprodusent. Mange år siden jeg har vært på utkikk etter Huken-sele nå, men Brukshunden i Oslo hadde stort utvalg av Huken da jeg bodde der). 

På jaktlabradorene mine sverger jeg til Troll hundefor sine seler, sitter som er skudd! 

ManMat er også gode seler. 

Endret av Kokosmakron
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kokosmakron skrev (32 minutter siden):

Liker heller ikke NonStop sine seler. Stive og helt feil passform til hundene jeg har hatt i alle fall.

Brukte utelukkende Huken på huskyen jeg hadde før (til dere som mener det virker som et useriøst merke; det er en seleprodusent som har eksistert i mange år, da jeg brukte det på hunden jeg skaffet meg for 14 år siden var Huken allerede en godt etablert seleprodusent. Mange år siden jeg har vært på utkikk etter Huken-sele nå, men Brukshunden i Oslo hadde stort utvalg av Huken da jeg bodde der). 

På jaktlabradorene mine sverger jeg til Troll hundefor sine seler, sitter som er skudd! 

ManMat er også gode seler. 

Mulig det, men etter den "markedsføringen" merket har fått i denne tråden kommer jeg til å styre unna av prinsipp.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mulig det, men etter den "markedsføringen" merket har fått i denne tråden kommer jeg til å styre unna av prinsipp.

Okay 🤷‍♀️

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet

jeg er ikke så glad i Non Stop fordi det ikke er plass til ID tag. Foretrekker Ruffwear.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...