Gå til innhold

Ny profil/karantene


J..
Gå til løsning Løst av Rhodiola,

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke lov å lage ny profil,slette,lage ny,slette osv for å fremstå som flere brukere her inne.

Men hvorfor er det da ikke noen form for karantene mellom sletting og oppretting av ny profil?

Kan jo ofte se ut som det er 15 profiler i en tråd,14 med "gjest ....." og 1 med aktivt nick,men at alle disse er samme person da det ikke er noe nedetid?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke lov å lage ny profil,slette,lage ny,slette osv for å fremstå som flere brukere her inne.

Men hvorfor er det da ikke noen form for karantene mellom sletting og oppretting av ny profil?

Kan jo ofte se ut som det er 15 profiler i en tråd,14 med "gjest ....." og 1 med aktivt nick,men at alle disse er samme person da det ikke er noe nedetid?

Jeg har lurt på det samme den siste tiden. Håper de gjør noe med dette.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Hei @J.. og @Lilly Rose.

J.. skrev (På 3.8.2023 den 17.30):

Det er jo ikke lov å lage ny profil,slette,lage ny,slette osv for å fremstå som flere brukere her inne.

Men hvorfor er det da ikke noen form for karantene mellom sletting og oppretting av ny profil?

Kan jo ofte se ut som det er 15 profiler i en tråd,14 med "gjest ....." og 1 med aktivt nick,men at alle disse er samme person da det ikke er noe nedetid?

Vi har ingen regel imot det å opprette flere brukere her på Kvinneguiden, men det er ikke tillatt å opprette nye kontoer eller benytte allerede eksisterende kontoer for å omgå en utestengelse. Det er heller ikke lov å bruke flere kontoer til å delta i én og samme tråd.

I adminteamet har vi interne prosedyrer knyttet opp mot programvaren som lar oss identifisere bruk av flere kontoer. Ettersom det er snakk om interne prosedyrer går jeg ikke inn på hva det gjelder. 

I moderering av forumet har moderator muligheten til å sjekke hvem det er som har postet som @AnonymBruker, som også er en måte å identifisere misbruk av ab-funksjon, eller alias-deltagelse

Lilly Rose skrev (På 3.8.2023 den 17.33):

Jeg har lurt på det samme den siste tiden. Håper de gjør noe med dette.

Det settes pris på om dere har mulighet til å nå ut til administrator når dere mistenker at det er misbruk foregående. Naturligvis ikke deres ansvar, men det er altså åpent for å gjøre det. Administrator nås i Private henvendelser til administrator - eller du kan sende en privat melding til en admin her.

Håper dette er noe klargjørende, hvis ikke - spør!

Rhodiola, adm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (På 4.8.2023 den 16.33):

Hei @J.. og @Lilly Rose.

Vi har ingen regel imot det å opprette flere brukere her på Kvinneguiden, men det er ikke tillatt å opprette nye kontoer eller benytte allerede eksisterende kontoer for å omgå en utestengelse. Det er heller ikke lov å bruke flere kontoer til å delta i én og samme tråd.

I adminteamet har vi interne prosedyrer knyttet opp mot programvaren som lar oss identifisere bruk av flere kontoer. Ettersom det er snakk om interne prosedyrer går jeg ikke inn på hva det gjelder. 

I moderering av forumet har moderator muligheten til å sjekke hvem det er som har postet som @AnonymBruker, som også er en måte å identifisere misbruk av ab-funksjon, eller alias-deltagelse

Det settes pris på om dere har mulighet til å nå ut til administrator når dere mistenker at det er misbruk foregående. Naturligvis ikke deres ansvar, men det er altså åpent for å gjøre det. Administrator nås i Private henvendelser til administrator - eller du kan sende en privat melding til en admin her.

Håper dette er noe klargjørende, hvis ikke - spør!

Rhodiola, adm.

Takk for svar!

 

Så,det er lov at feks jeg lager meg 4 kontoer til og bruker alle til å diskuterere med og late som om de alle er fremmede for hverandre?

Interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (12 timer siden):

Så,det er lov at feks jeg lager meg 4 kontoer til og bruker alle til å diskuterere med og late som om de alle er fremmede for hverandre?

Nei, det er ikke tillat at du diskuterer i én og samme tråd med flere kontoer. Om du velger å ha flere brukere og bruke dem til å delta separate fra hverandre er det derimot tillatt. Med mindre du er utestengt.

Rhodiola, adm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (12 timer siden):

Nei, det er ikke tillat at du diskuterer i én og samme tråd med flere kontoer. Om du velger å ha flere brukere og bruke dem til å delta separate fra hverandre er det derimot tillatt. Med mindre du er utestengt.

Rhodiola, adm.

Ok,dette var mer tydelig.

Hva skjer hvis dette blir oppdaget hos en bruker? Permaban?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (Akkurat nå):

Ok,dette var mer tydelig.

Hva skjer hvis dette blir oppdaget hos en bruker? Permaban?

Hvis vi oppdager at det er blitt brukt alias for å omgå utestengelse, forlenges den opprinnelige utestengelsen. På de eller den kontoen som har blitt tatt i bruk vurderer vi utifra forholdene. Det vil blant annet gjelde tidligere historikk, type brudd m.m.

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (1 minutt siden):

Hvis vi oppdager at det er blitt brukt alias for å omgå utestengelse, forlenges den opprinnelige utestengelsen. På de eller den kontoen som har blitt tatt i bruk vurderer vi utifra forholdene. Det vil blant annet gjelde tidligere historikk, type brudd m.m.

Rhodiola, adm.

Ok.

Hva om man har flere brukere som diskuterer i samme tråd og opptrer som ulike personer da?

Hvilke konsekvens får det? "Bare" midlertidig ban?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

Hva om man har flere brukere som diskuterer i samme tråd og opptrer som ulike personer da?

Det vil som det meste variere utifra forholdene, og derfor ikke noe jeg kan gi et konkret svar på.

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (2 minutter siden):

Det vil som det meste variere utifra forholdene, og derfor ikke noe jeg kan gi et konkret svar på.

Rhodiola, adm.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...