AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Jeg har tenkt meg en tur alene til Paris i september. Noen som kan anbefale meg et hotell som er sentralt, og føles trygt for en kvinne i 30-årene som reiser alene for første gang 😅 Evt hvilket område man bør bo i. Anonymkode: b24b4...2f3
Natta1980 Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tenkt meg en tur alene til Paris i september. Noen som kan anbefale meg et hotell som er sentralt, og føles trygt for en kvinne i 30-årene som reiser alene for første gang 😅 Evt hvilket område man bør bo i. Anonymkode: b24b4...2f3 Marais området, latinerkvartalet er trivelige. Mye masseturisme der. Men liv og røre og trygt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tenkt meg en tur alene til Paris i september. Noen som kan anbefale meg et hotell som er sentralt, og føles trygt for en kvinne i 30-årene som reiser alene for første gang 😅 Evt hvilket område man bør bo i. Anonymkode: b24b4...2f3 Hei Jeg har bodd i utkanten av Paris i 5 år, og var der nede nå i februar alene en tur. Kan bare snakke for meg selv, men jeg liker virkelig ikke Paris. Det er okkupert av utlendinger (altså arabere/muslimer) som konstant plager deg og skriker og følger etter deg. Det er blitt skikkelig ille der nede. Jeg personlig synes dette er veldig ubehagelig. Hadde ikke en fin tur nå. Drar aldri til Paris alene igjen. Shoppingen der er ekstrem dyr! Så hvis du er rik er det bra shopping der, men ikke for oss normale. Hadde heller tatt meg en tur til London. Men selvfølgelig dette er min mening. Så hvis du er rik og kan bo på det aller beste dyreste hotellet MIDT i smørøyet da er det verdt turen. (Fordi du da kommer deg litt bort fra alle utlendingene og du kan shoppe der uten å få hakeslepp av prisene) Anonymkode: 51ab3...410 1 2
MissLi Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Jeg tar forbehold om at ting kan ha endret seg, jeg var alene i Paris i januar 2015. Bodde på et helt OK hotell i Latinerkvarteret. Tok metroen rundt i byen og følte meg ikke utrygg, men den ene kvelden (som var kvelden på dagen for Charlie Hebdo-angrepet) ba bartenderen på restauranten jeg spiste på meg om å ta taxi hjem. Og det gjorde jeg jo. Mye bra shopping, Les Halles var bra. Og gikk en stroll på Champs-Elysees og spiste kake på et av de delikate patisseriene der. Det eneste jeg syntes var stusslig, var å besøke Eiffeltårnet alene. Da savnet jeg noen å dele opplevelsen med. Lykke til med tur! ☺️
Disco Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Jeg var i Paris i 2017, og bodde på Holiday In på Grand Boulevard. Hyggelig og veldig sentralt. Man kunne enten gå eller ta Metro til alt av interesse, og Metro er rett utenfor døren. Traff på lite ubehagelige folk med unntak av noe lommetjuver ved noen av severdighetene, de er det greit å se opp for... Det var også veldig mye bevæpnet politi og militære spesielt rundt Louvre da det nettopp hadde vært en terrorsituasjon før jeg var der, og det ble jo litt spesiell stemning av det. Jeg forelsket meg helt i byen, men jeg var ikke helt alene der. Vet ikke helt om jeg ville gjort det, og ville nok sjekket grundig hvor man kan gå og ikke gå, de var forøvrig veldig hjelpsomme på hotellet da. Paris har også blitt veldig dyrt, som alt annet. Det var absolutt ikke billig i 2017 heller... Merkelig nok så har flere jeg kjenner dårlig inntrykk av Paris, men jeg syns det var magisk. Notre Dame (som jeg fikk sett før brann 😍), Eiffeltårnet, Montmartre, Sacre Coeur, Louvre, Seinen og mye mer... Og så maten da, sukk...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Jeg liker meg veldig godt i latinerkvarteret. Anonymkode: b4eeb...798
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Bor i Latinerkvarteret, midt i smørøyet, men på et litt stusselig hotell. Så lenge jeg holder meg til befolkede turistområder på kvelden så føler jeg meg tryggere enn i Oslo. Oslo er slum. Anonymkode: 87654...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Det er alltid bråk og opptøyer i Paris. Ikke uten grunn at byen var uten ordfører i nesten 200 år. Først på slutten av 70 tallet fikk de ordfører igjen. Elsker Paris, har vært favorittbyen min siden midten av nittitallet. Vært der i forbindelse med arbeid, tatt med meg familie på tur, datter på tur, tre elskerinner ifm arbeidsreise.. Men de siste årene så har opptøyene tatt seg opp, det er betydelig mer fysisk vold mot mennesker siden det ikke lenger er nok med å sette fyr på biler, knuse vinduer på butikker og blokkere hele kvartaler. Sist jeg var i Paris var når Notre Dam brant ned og gultrøyene hadde opptøyer. Disse opptøyene ødela mye av påskeferien det året, og jeg ble for første gang usikker på om jeg noen gang kom tilbake. Bodde alltid i Montparnasse Anonymkode: 9ac67...a32
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Har ikke et hotell å anbefale desverre. Men jeg er derifra og bor i Oslo, må bare si vær forsiktig i tbanen. Ikke se rart på noen, ikke se inn i øynene. Og det ligger tiggere og sover på perrongene, som er trist og utrygt. Og hold deg unna bydeler som er en annen kultur, ofte muslimsk. Der er det ikke trygt. Vær på turistiske steder men selv der, vær forsiktig. Med erfaring der og her i Norge , må jeg si at vi blir vant til at det er trygt her men det er ikke en selvfølge på samme måte i Paris Anonymkode: b101b...64d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Jeg bodde med barna på et disneyhotell utenfor Paris, det var ok og føltes trygt. Men selve Paris liker jeg ikke. Jeg hadde virkelig aldri dratt dit aleine. Men regner med du er godt kjent der siden du reiser akkurat dit Anonymkode: 2e5f0...15d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 Tusen takk for svar alle sammen 😊 Tror jeg skal revurdere Paris, og heller dra et annet sted alene 😅 TS Anonymkode: b24b4...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 Jeg har bodd noen år i Frankrike, og ville aldri turt å dra på ferie alene til Paris. Mange med et helt annet kvinnesyn som vi ikke kan forestille oss. Hva med Island, Salzburg, Edinburgh? Anonymkode: bf91b...52d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Jeg har bodd i utkanten av Paris i 5 år, og var der nede nå i februar alene en tur. Kan bare snakke for meg selv, men jeg liker virkelig ikke Paris. Det er okkupert av utlendinger (altså arabere/muslimer) som konstant plager deg og skriker og følger etter deg. Det er blitt skikkelig ille der nede. Jeg personlig synes dette er veldig ubehagelig. Hadde ikke en fin tur nå. Drar aldri til Paris alene igjen. Shoppingen der er ekstrem dyr! Så hvis du er rik er det bra shopping der, men ikke for oss normale. Hadde heller tatt meg en tur til London. Men selvfølgelig dette er min mening. Så hvis du er rik og kan bo på det aller beste dyreste hotellet MIDT i smørøyet da er det verdt turen. (Fordi du da kommer deg litt bort fra alle utlendingene og du kan shoppe der uten å få hakeslepp av prisene) Anonymkode: 51ab3...410 Merkelig. Jeg er i Paris ofte (jobb), og har ikke merket noe til dette. Ok, jeg er i sentrum, og ikke i drabantbyene. Men vil tro at de aller fleste turister rusler rundt i sentrum? Anonymkode: 81096...c84
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tusen takk for svar alle sammen 😊 Tror jeg skal revurdere Paris, og heller dra et annet sted alene 😅 TS Anonymkode: b24b4...2f3 Paris sentrum er helt ok. Ikke la deg skremme. Var der senest for 2 uker siden. Ingen "skumle muslimer/innvandrere" så langt øyet kunne se. Anonymkode: 81096...c84 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 Jeg reiser til Paris i morgen samme med min tenåren datter. Er det virkelig ikke trygt der? Vi skal bo på ett hotel like ved Disneyland. Målet med reisen er å besøke Disneyland og museum. Er det trygt der? Eneste er at vårt fly kommer kl. 07:00 på morgenen og innsjekk er først kl. 15:00. Hva er lurt å gjøre da? Anonymkode: e87d9...0dd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 Reis heller til London Anonymkode: 1c34d...4a8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg reiser til Paris i morgen samme med min tenåren datter. Er det virkelig ikke trygt der? Vi skal bo på ett hotel like ved Disneyland. Målet med reisen er å besøke Disneyland og museum. Er det trygt der? Eneste er at vårt fly kommer kl. 07:00 på morgenen og innsjekk er først kl. 15:00. Hva er lurt å gjøre da? Anonymkode: e87d9...0dd Be hotellet om tidlig innsjekk. Dette får man stort sett for 200 kr om de har ledig rom. Anonymkode: ebdce...5df
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar alle sammen 😊 Tror jeg skal revurdere Paris, og heller dra et annet sted alene 😅 TS Anonymkode: b24b4...2f3 Ikke la deg skremme vekk, Paris er en fantastisk by som må oppleves! Anonymkode: b4eeb...798 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig. Jeg er i Paris ofte (jobb), og har ikke merket noe til dette. Ok, jeg er i sentrum, og ikke i drabantbyene. Men vil tro at de aller fleste turister rusler rundt i sentrum? Anonymkode: 81096...c84 Du har ikke sett noe sånt på metrostasjoner, inne på metro eller i enkelte områder? Det må jeg si forundrer meg litt. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg reiser til Paris i morgen samme med min tenåren datter. Er det virkelig ikke trygt der? Vi skal bo på ett hotel like ved Disneyland. Målet med reisen er å besøke Disneyland og museum. Er det trygt der? Eneste er at vårt fly kommer kl. 07:00 på morgenen og innsjekk er først kl. 15:00. Hva er lurt å gjøre da? Anonymkode: e87d9...0dd Det er jo trygt, som i at det er lite sannsynlig at dere angripes eller skades, og hvis dere ikke er ute når det er mørkt eller går rundt i ukjente områder så går det nok helt fint. Rundt Disney er det også veldig masse vakthold og turister, ingen problemer der. Hadde jeg kommet tidlig til Paris og ikke hatt mye bagasje hadde jeg dratt inn til sentrum og sjekket ut Eiffeltårnet, gått rundt i gatene i sentrum og kjøpt en croissant Jeg var i Paris med mine to tenåringsjenter på ettermiddagen/kvelden, og de vil ikke dit igjen, for å si det sånn. Metroen var verst. Anonymkode: 2e5f0...15d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Skrevet 3. august 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke sett noe sånt på metrostasjoner, inne på metro eller i enkelte områder? Det må jeg si forundrer meg litt. Det er jo trygt, som i at det er lite sannsynlig at dere angripes eller skades, og hvis dere ikke er ute når det er mørkt eller går rundt i ukjente områder så går det nok helt fint. Rundt Disney er det også veldig masse vakthold og turister, ingen problemer der. Hadde jeg kommet tidlig til Paris og ikke hatt mye bagasje hadde jeg dratt inn til sentrum og sjekket ut Eiffeltårnet, gått rundt i gatene i sentrum og kjøpt en croissant Jeg var i Paris med mine to tenåringsjenter på ettermiddagen/kvelden, og de vil ikke dit igjen, for å si det sånn. Metroen var verst. Anonymkode: 2e5f0...15d Tusen takk for svaret 🧡 Jeg har bodd flere år i Øst-Europa og der var det mye rart. Mye fattigdom. Blir å se og oppleve Paris. Holder oss inne på ettermiddagen og holder oss til sentrum 🌼 Anonymkode: e87d9...0dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå