Gå til innhold

Hvorfor tror folk på Gud enda, når han aldri gjør noe for oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han har hjulpet meg og flere jeg kjenner. Men jeg får selvfølgelig ikke alt jeg peker på.

Anonymkode: c53ca...8db

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 15.14):

Han har hjulpet meg og flere jeg kjenner. Men jeg får selvfølgelig ikke alt jeg peker på.

Anonymkode: c53ca...8db

Så fint at han har hjulpet deg da. Synd han ikke hjalp et av de små barna som druknet på grusomt vis i middelhavet de siste årene eller et av barna som nettopp døde en langsom og smertefull død med dehydrering og grusom varme i ørkenen i Tunisia da myndigheten der lot være med å hjelpe de. Eller de bittesmå barna som bare lever noen få dager i forferdelig smerte pga infeksjoner de ikke får medisinsk hjelp for. Eller de barna som må gjennom langvarige og vonde cellegiftkurer og stråling som gjør at de må ligge i et mørkt rom med smerter i hud og i kroppen. Så til slutt dør de med totalt sønderknuste søsken, foreldre og besteforeldre rundt seg.  

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men selvfølgelig, veldig fint at han hjalp deg da.

En såkalt gud slik du beskriver "han"er ikke annet enn en totalt psykopatisk, ond og sinnsforvirret figur. Hvis du da ikke mener at guden du ber til er en del av dine tanker og deg selv. At det er en god figur du ser for deg som passer på akkurat deg og dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke

Jeg synes det er rarere at folk tror på Gud, når det ikke finnes fnugg av bevis for at Gud eksisterer.

Og uansett om det skulle finnes en Gud, så finnes det ikke fnugg av bevis at det er den Guden du tror på som eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 11.34):

Har noen opplevd at Gud har hjulpet dem når de ber? Eller tror du bare? Hva er vitsen med å tro på gud når han ikke hjelper i vanskelige situasjoner eller stopper kriger, sult, sykdommer osv? Og har noen svar på hvorfor han gjorde "undre" i gamle dager men ikke nå?

Anonymkode: 1881b...55f

Jepp, Gud hjelper meg, støtter meg, trøster meg, gir meg forståelse, innsikt, kjærlighet og styrke. Og noen ganger gjør han helt praktiske ting for meg og.

Du spør hva som ellers hadde vært vitsen med å følge Jesus. Tror du ikke verden blir et bedre sted om alle gjør sitt beste for å elske sin neste som seg selv? Du må huske at vi lever i en post kristen tid, alle disse humanistiske verdiene vi i dag tar for gitt ble innført med kristendommen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 3.8.2023 den 14.41):

Så Himmelen er negativt da siden, det ikke er noe balanse der?

Helvete er den negative siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tycho Urke skrev (15 timer siden):

Jeg synes det er rarere at folk tror på Gud, når det ikke finnes fnugg av bevis for at Gud eksisterer.

Og uansett om det skulle finnes en Gud, så finnes det ikke fnugg av bevis at det er den Guden du tror på som eksisterer.

Gud finnes, det har vitenskapen for lengst bevist

Anonymkode: aa282...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 11.34):

Har noen opplevd at Gud har hjulpet dem når de ber? Eller tror du bare? Hva er vitsen med å tro på gud når han ikke hjelper i vanskelige situasjoner eller stopper kriger, sult, sykdommer osv? Og har noen svar på hvorfor han gjorde "undre" i gamle dager men ikke nå?

Jeg har kjent en utrolig sterk kraft som starta i tærne og til slutt i hodet.

Jeg lå i sterke smerter da jeg ble bedt for.

Denne sterke kraften som gikk gjennom meg gjorde meg frisk på sekunder. Reiste meg opp fra badegulvet og var helt fin. 
Sprøeste jeg har vært med på. 

Anonymkode: 3e673...f3e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har kjent en utrolig sterk kraft som starta i tærne og til slutt i hodet.

Jeg lå i sterke smerter da jeg ble bedt for.

Denne sterke kraften som gikk gjennom meg gjorde meg frisk på sekunder. Reiste meg opp fra badegulvet og var helt fin. 
Sprøeste jeg har vært med på. 

Anonymkode: 3e673...f3e

Ja, kampen står ikke mellom oss og Gud, men mot vantro og tvil vi har. Når vi tror, ikke bare at Han kan hvis Han vil, men VIL så skjer det mirakler!

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med ‘verdens mest kjente ateist’ Dawkins innrømt nylig at livet kan bli tøylesløst hvis man ikke tror. Men han ville ‘ødelegge’ hele hans karriere hvis han selv begynte å tro…

Selv har jeg opplevd en kjærlighet ‘ut av en annen verden’ når jeg hadde ‘mistet alt’. Jeg var ikke religiøs, definerer meg ikke som kristen, men tror nå på en sterk kraft/skaper/energi som jeg gjerne nå kaller Gud. Mange år med sterk angst slapp da jeg hadde min opplevelse. Det er min opplevelse, og jeg lever godt med at de som er sekulære dømmer meg og ikke tror på meg. Det var på en måte Gud som kom til meg, på et tidspunkt som gjorde at jeg fortsatt lever. Jeg mener det er grunner til at Bibelen fortsatt er aktuell. Jeg har en ro i meg nå, som jeg aldri har hatt før. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gjort masse for oss han sendte sin eneste sønn til å dø for våre synder slik at enhver som tror på han kan bli frelst.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sprøyt som står i Bibelen, det er det jo mange bevis på

Anonymkode: a8baa...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 18.48):

At vi har fri vilje, betyr ikke at vi kan herje som villmenn fordet. Men det er det mange som gjør. Og det ser og ut til at de som gjør vondt, slipper unna med det og mens de gode får lide for det.

Gud skiller ikke på gode pg onde mennesker,  han elsker og er der for alle uansett hva de gjør. 

Anonymkode: 17c25...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 16.20):

Gud skiller ikke på gode pg onde mennesker,  han elsker og er der for alle uansett hva de gjør. 

Bare å få tilgivelse så er alt ok, kjenner til flere kristne som er dømt for bla:

en er dømt for bedrageri på x antall mill, en annen solgte tyvegods

utukt med mindreårige, en drev barnehjem i Brasil, en annen var lærer og menighetsekretær

En banka kona si gul og blå

fellesnevneren er alle disse har komt inn i varmen igjen etter og ha fått tilgivelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud finnes og er for det vet jeg. Har opplevd å få så mye godhet og hjelp fra Gud i livet mitt.  Men du må være frelst for å leve med Gud. 

Anonymkode: 108e0...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare å få tilgivelse så er alt ok, kjenner til flere kristne som er dømt for bla:

en er dømt for bedrageri på x antall mill, en annen solgte tyvegods

utukt med mindreårige, en drev barnehjem i Brasil, en annen var lærer og menighetsekretær

En banka kona si gul og blå

fellesnevneren er alle disse har komt inn i varmen igjen etter og ha fått tilgivelse

Bare å få tilgivelse? Som å si 'beklager'/tilgi meg' uten å mene det? Nei

Noen evner å ha et oppriktig ønske å forandre seg og angrer oppriktig - og får hjelp fra Gud å forandre seg, og der det tilgivelse å få. Jesus tok på seg alle synder og alles, men Han krever oppriktige hjerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 5.43):

Gud finnes, det har vitenskapen for lengst bevist

Anonymkode: aa282...859

Massiv retard alert!!! Fy faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg kristen, men har forstått såpass at gud ikke griper direkte inn. Man ber til gud og så gir han svar til den som lytter, som skal lede en til å gjøre det riktige. Men så er det de som tolker før de lytter (både kristne og ikke-kristne) og i og med at mennesket har frie valg, så går det som det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 16.20):

Dummeste jeg har lest! Du får begynne å våkne opp. Så han skal være der for de som ødelegger hans skaperverk? Bullshit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dummeste jeg har lest! Du får begynne å våkne opp. Så han skal være der for de som ødelegger hans skaperverk? Bullshit!

Det er nok slik som den andre sier.Han tar i mot alle som tar mot Jesus fordi Han tok bort synden på korset og Han regner oss for rettferdige om vi tror på Han. Det er tilliten til at det Jesus gjorde er nok og at alt er av nåde det handler om. Syndere er vi alle så det er ikke noen vei utenom for NOEN hvis det ikke er fordi vi ble benådet pga Jesus tok straffen for oss. Jesus tok på seg synder og straffen fordi det var syndere Han kom for å redde. Han kom ikke for å straffe oss, men for å redde oss fra straff. Gud er ikke sint, men en dag kommer det en dom og den dagen vil den som ikke ville la seg redde av Jesus ta straffen selv for hva de har gjort.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...