AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #21 Skrevet 3. august 2023 Luckiness skrev (7 minutter siden): Men hvem stjeler? De kan jo ikke akkurat ta pers nye røde POP ytterjakke for så å bruke den på et annen barn i samme avdeling/barnehage. De stjeler og selger. Utrolig, men sant. Ene moren i vår barnehage var svært aktiv med å selge tyvegods på finn. Hun ble avslørt etter hvert. Utrolig kleint å møte henne daglig etter at det ble avslørt. Anonymkode: f9639...7b8 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #22 Skrevet 3. august 2023 Merker absolutt alt. Anonymkode: 78731...588
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #23 Skrevet 3. august 2023 Man bør merke alt man ønsker skal finne veien tilbake til seg om det blir forlagt eller mistet eller tyvlånt av andre i barnehagen. Og ting blir ofte strødd rundt de rareste steder i barnehagen... hilsen mor til en som pleide å kle av seg mest mulig både ute og inne i barnehagen om han fikk sjansen Anonymkode: 4cd84...345 1
Million Skrevet 3. august 2023 #24 Skrevet 3. august 2023 Luckiness skrev (3 timer siden): Men hvem stjeler? De kan jo ikke akkurat ta pers nye røde POP ytterjakke for så å bruke den på et annen barn i samme avdeling/barnehage. Min sønns nye vinterstøvler ble stjålet i barnehagen en gang. De var rett og slett tatt, borte, da jeg kom og skulle hente sønnen min en ettermiddag. Vi undersøkte (jeg og personalet) barnehagen fra øverst til nederst men de var ikke der, og de dukket aldri opp igjen heller. Jeg pleide å se etter dem daglig resten av vinteren, men nei. Folk stjeler. Barneutstyr går det mye av og det kan være dyrt. Derfor stjeles det. Særlig om det ikke er merket. Men det er null problem å pelle av merkingen eller sette sin egen merking over den forrige, så det ser tilforlatelig ut. 1
Hedda-78 Skrevet 3. august 2023 #25 Skrevet 3. august 2023 Merket alt. Også sokker, begge to. Nå er barna større, men fortsatt utrolig praktisk med navn i sokkene når man skal sortere og pare 80 rene sorte sokker etter vask.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #26 Skrevet 3. august 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Ja, husk spesielt klistrelapper på yoghurtbegre osv 👍🏼 Anonymkode: e9dbe...80b 😂 Anonymkode: 9e2dc...120
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #27 Skrevet 3. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: De stjeler og selger. Utrolig, men sant. Ene moren i vår barnehage var svært aktiv med å selge tyvegods på finn. Hun ble avslørt etter hvert. Utrolig kleint å møte henne daglig etter at det ble avslørt. Anonymkode: f9639...7b8 Hvor skjer dette?!? Anonymkode: 9e2dc...120
Fru Uperfekt Skrevet 3. august 2023 #28 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Merker man liksom bukser, bodyer og inneklær eller kun yttertøy osv? Anonymkode: 4cec4...56e Merker alt med lapper utenom sokker. Der har jeg ett system med forskjellige tråder jeg syr på topp av hver sokk, det er pga spess i bhg gikk mye av klærene på rundgang mellom mine barn. Hadde samme fargesystem på skotøyet og. Nå er jeg endelig ferdig med bhg etter over 20år som bhg mamma 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #29 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De stjeler og selger. Utrolig, men sant. Ene moren i vår barnehage var svært aktiv med å selge tyvegods på finn. Hun ble avslørt etter hvert. Utrolig kleint å møte henne daglig etter at det ble avslørt. Anonymkode: f9639...7b8 Hadde en i bhg som tok mye av det som jeg hadde laget og prøvde å late som om hun hadde kjøpt det, problemet var at det var hjemmelaget. Anonymkode: 10249...a64 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #30 Skrevet 3. august 2023 Luckiness skrev (7 timer siden): Men hvem stjeler? De kan jo ikke akkurat ta pers nye røde POP ytterjakke for så å bruke den på et annen barn i samme avdeling/barnehage. Mener jeg leste her inne en gang at en mor hadde opplevd at barnets jakke ble stjålet, noen uker senere kom et annet barn med «ny» jakke, helt lik. Hun hadde merket den på et spesielt sted så hun kunne bevise at den var stjålet. Ser også at det er mange av de samme merkene som går igjen i bhg, så det er jo egentlig fort gjort at noen barn har noe likt. Anonymkode: c2eee...137 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #31 Skrevet 3. august 2023 Jeg merker alt (utenom sokker og yoghurtbeger). Men i barnehagen hvor jeg jobber, ser jeg at det er vanligst å merke yttertøy og de klærne som ligger til som skiftetøy i barnas hyller, mens det de har på seg inne i det daglige stort sett ikke er merket. Det går nok som regel fint. Men det hender jeg bruker litt mer tid enn jeg skulle ønske på "hvem ER denne genseren sin??" når alle har tatt av seg genserne fordi det ble varmt. Selv skriver jeg oftest barnas fornavn med merketusj på vaskelappen eller egen lapp i plagget som er til å merke med navn på inneklærne. Det kan bli kostbart med klistrelapper på absolutt alt. På yttertøy bruker jeg klistrelapp med navn og telefonnummer. Anonymkode: e3642...a63 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #32 Skrevet 3. august 2023 Merk alt dersom du vil at det kanskje skal komme til rette om det blir borte en dag. Gjør det til en vane å merke nye klær med en gang. Tips: legg en remse med navnelapper i hylla i bhg,så du har i tilfelle du kommer dit en dag og har glemt og navne noe. Det finnes også tekstiltusj som er billigere enn lapper. Anonymkode: e35dd...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #33 Skrevet 3. august 2023 9 hours ago, Luckiness said: Skjønner ikke hvordan enkelte mister så mye i barnehagene. Er det dårlig system? At de ansatte ikke bruker tid på å finne den riktige eier eller ikke legger i gjenglemt kurv? Ikke at de skal bruke masse tid på det. Men ligger det en lue på gulvet kan man spørre i en samling om noen kjenner den igjen…eller legge i gjenglemt. Eller er det fri flyt for barna å være i garderoben og drive å slenge rundt på klær? Man mister ikke, andre foreldre stjeler. Vi har stadig "mistet" votter og luer, par etter par bare forsvant. Så markerte jeg vottene til ungen med vinyl som strykes på - som er umulig å fjerne - med navn med store bokstaver PÅ UTSIDEN. Disse vottene ble altså totalt ubrukelige for tyver. Ikke et par forsvant etter det. Så jeg tror det jeg tror, dessverre.. Anonymkode: a45ef...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #35 Skrevet 5. august 2023 Merker alt. Ikke bare fordi jeg ønsker å få det tilbake, men også for å gjøre hverdagen lettere for de ansatte i bhg/skole. Setter merkelappene lett tilgjengelig, i nakken om mulig, så slipper man å lete etter vaskelappen for å finne ut hvem det er sitt. Anonymkode: 91638...2d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå