Gå til innhold

Navnelapper - merker man alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker man liksom bukser, bodyer og inneklær eller kun yttertøy osv? 

Anonymkode: 4cec4...56e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merk alt du vil ha tilbake.

Vi merker alt, men har forskjellige merker. Store med telefonnummer til de dyre tingene som kan forsvinne ute, litt mindre med telefonnummer til mindre ting, og helt små med bare navn til slikt som typisk forsvinner i barnehagen som feks sokker.

Anonymkode: b4614...752

• Liker 4
Skrevet

Alt man ikke synes det er greit at forsvinner... 

Det er forøvrig mye vanskeligere å se forskjell på ungers sokker enn å huske at Jonas har den gule vinterdressen og Pål den grønne. 

• Liker 1
Skrevet

Også yoghurt har jeg lest her inne 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker alt. Bruker både klistrelapper og strykelapper. Klistrelappene bruker jeg til klær, sko, kosedyr osv. Strykelapper til ull og sokker.

Kjøper på markmaster, billig og bra! 

Anonymkode: 81d0b...218

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,

husk spesielt klistrelapper på yoghurtbegre osv 👍🏼

Anonymkode: e9dbe...80b

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja,

husk spesielt klistrelapper på yoghurtbegre osv 👍🏼

Anonymkode: e9dbe...80b

👍😂

Anonymkode: b3ebc...af0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Merk alt du vil ha tilbake.

Vi merker alt, men har forskjellige merker. Store med telefonnummer til de dyre tingene som kan forsvinne ute, litt mindre med telefonnummer til mindre ting, og helt små med bare navn til slikt som typisk forsvinner i barnehagen som feks sokker.

Anonymkode: b4614...752

Er de minste rimeligere?

Anonymkode: b3ebc...af0

Skrevet

Jeg merker alt unntatt sokker, for da måtte jeg brukt strykelapper og det er jeg for lat til😅 men som regel har jo barnehagene en kasse med «lost and found» stående, så hvis du mister noe som ikke er merket er det fortsatt håp :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da eldste begynte i barnehagen merket jeg alt. Nå merker jeg sko, uteklær, votter, hjemmestrikk og dyre ullklær, flasker, bokser og smokker. 

Innerklær blir i mindre grad slengt rundt, og de større barna får fort stålkontroll. Sokker blir slengt rundt, men de er ikke verdt bryet.

Å merke sko og uteklær er også en sikkerhet om barna blir borte. Treåringen vet at hvis han mister meg kan en voksen ringe meg hvis de får se lappen hans. Ettåringen vet det ikke, men jeg regner med politiet har rutine på å sjekke barnas klær for navn og nummer.

Anonymkode: 3b663...c69

• Liker 2
Skrevet

Faktisk aldri opplevd at noe har forsvunnet i barnehagen. Selv om vi kun har merket større ting som dresser, jakker og slikt. 
De har egen hylle og en kasse til bytteklær. Så er jo ikke noe som barna roter i alene. De er vant til å henge opp klærne sine på sine plasser etter å ha vært ute. 

Skjønner ikke hvordan enkelte mister så mye i barnehagene. Er det dårlig system? At de ansatte ikke bruker tid på å finne den riktige eier eller ikke legger i gjenglemt kurv? Ikke at de skal bruke masse tid på det. Men ligger det en lue på gulvet kan man spørre i en samling om noen kjenner den igjen…eller legge i gjenglemt. Eller er det fri flyt for barna å være i garderoben og drive å slenge rundt på klær? 

• Liker 2
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Jeg merker alt med navn. Utenom strømper. Ullragger bruker jeg den tiden det tar å stryke på lapper. Alt av yttertøy og sko merkes med både navn og telefonnummer. Som bruker over skriver - fordi da kan noen sjekke og få tak i oss om barnet forsvinner.

Merker også ting som tas med. Favorittbamse feks. Og bruker minilapper på feks smokker. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi i barnehagen blir ganske fort kjent med hvem som eier hva hvis det er godt merket når barnet begynner i barnehagen eller på ny avdeling. Men, det stjeles. Spesielt yttertøy  kan bli stjelt. Har ikke erfart det på jobb selv (liten bhg, 20 barn) men har erfart det når mine gikk i bhg som var store.

Anonymkode: bd919...e83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært sånn supernøye på å merke innetøy. Barnet mitt bruker fra 68 til 80 og de andre barna i barnehagen bruker 92+, så de ansatte kjenner det igjen på størrelsen, haha. 🙈

Anonymkode: 719b8...8c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi i barnehagen blir ganske fort kjent med hvem som eier hva hvis det er godt merket når barnet begynner i barnehagen eller på ny avdeling. Men, det stjeles. Spesielt yttertøy  kan bli stjelt. Har ikke erfart det på jobb selv (liten bhg, 20 barn) men har erfart det når mine gikk i bhg som var store.

Haha nei, jeg har 24 barn på avdelingen. Jeg kjenner ikke alle plaggene deres, spesielt ikke gensere og bukser.

Anonymkode: d5620...f91

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvem stjeler? De kan jo ikke akkurat ta pers nye røde POP ytterjakke for så å bruke den på et annen barn i samme avdeling/barnehage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen merket jeg både yttertøy og vanlige klær. For der er det mye skifting av klær, og kan fort blandes i garderoben. Må innrømme at jeg ikke gadd å merke sokker.

Gjorde det på skolen også til de sluttet med byttetøy. Gymtøy og sko og yttertøy merkes fortsatt på ungdomsskolen. Men diskret. Har en dymo som kan printe enkle strykelapper etter behov, så jeg slipper å bruke opp 200 lapper med elefanter som jeg bestilte da barnet var 2 år 😀

Anonymkode: 32d71...fab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (1 minutt siden):

Men hvem stjeler? De kan jo ikke akkurat ta pers nye røde POP ytterjakke for så å bruke den på et annen barn i samme avdeling/barnehage.

Kanskje de bruker det på fritiden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje de bruker det på fritiden?

Kan selvsagt være det. Men likevel vanskelig å forstå seg på…

AnonymBruker
Skrevet

Har skolenarn og merker alt, spesielt sokker. Ene barnet mister sokkene sine hele tiden. Bruker strykelapper på sokkene.

Yoghurten skrev jeg navn på med tusj da de gikk i barnehagen.

Anonymkode: f9639...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...