jejol Skrevet 3. august 2023 #21 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man har vært sykemeldt så lenge som 1 år med svimmelhet, så er det sannelig legen sitt ansvar å vite hva slags tester som må tas, hva som må utelukkes, og hva som anbefales videre. Virkelig ikke en pasient sitt ansvar å skulle måtte fortelle legen at "nå må vi nesten ta en MR, eller du må sende meg til ØNH for dette problemet". TS står i fare for å miste store deler av inntekten sin, og de mest essensielle tingene for utredning er ikke en gang gjort. Anonymkode: b0c63...ea2 Tusentakk for gode svar, da vet jeg vertfall hva jeg skal spør legen om. Men nei det er ikke lett for meg som pasient å vite alt dette.
jejol Skrevet 3. august 2023 #22 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er faktisk du som må stå på og kreve eventuell med utredning og snakke med legen om det er andre tester/undersøkelser som bør tas. Man må være frisk for og være syk for og si det sånn. Det er som regel ingen automatikk at legen vet alt om alle sykdommer. Når du søker AAP så vil jo Nav ta kontakt med din lege for og se hva som er gjort det siste året. Derfor gjelder det og stå på som bare det, snakker av erfaring her. Var selv veldig syk og dårlig men det meste av arbeidet måtte jeg gjøre selv. Mase og spørre. Jeg fikk avslag 5 ganger på AAP fordi Nav krevde og krevde både det ene og andre. Legen var ganske oppgitt tilslutt. Får man AAP så stilles det og krav til deg. Du har krav på og ha med deg noen til legen hvis du har problem og uttrykke hva som er galt. Anonymkode: 796d1...7ba Tusentakk for svar, da skal jeg prøve å være litt mer på og vet nå hva jeg kan spør om.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #23 Skrevet 3. august 2023 jejol skrev (12 minutter siden): Tusentakk for svar, da skal jeg prøve å være litt mer på og vet nå hva jeg kan spør om. Du skal ikke spørre, du skal kreve. Er det andre leger på samme klinikk? Du bør finne deg en lege som faktisk gjør jobben sin. Anonymkode: b0c63...ea2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #24 Skrevet 7. august 2023 Uej skrev (På 3.8.2023 den 10.01): De har kun sjekket for krystallsyken, det var ikke det. Legen har ikke sagt noe mer om utredning, og det tok tid før han sa jeg skulle sjekke for krystallsyken også. Jeg måtte til utredning, for å være sykemeldt. Jeg ble sendt til øre/nese/ hals, fikk beskjed å sjekke øynene, var til optiker, som sendte meg videre til øyeavdeling. Sjekket blodtrykk, tok endel blodprøver bl.a stoffskifte. Og MR. Anonymkode: 3ed12...a75
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #25 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg måtte til utredning, for å være sykemeldt. Jeg ble sendt til øre/nese/ hals, fikk beskjed å sjekke øynene, var til optiker, som sendte meg videre til øyeavdeling. Sjekket blodtrykk, tok endel blodprøver bl.a stoffskifte. Og MR. Anonymkode: 3ed12...a75 De fant ingenting, men jeg begynte hos psykosomatisk fysioterapeut, der jeg har lært meg å leve med svimmelheten, etterhvert har den også mer eller mindre forsvunnet. Er mye bedre. Merker lite til det i dag. Anonymkode: 3ed12...a75 1
Havtåka Skrevet 7. august 2023 #26 Skrevet 7. august 2023 Søk opp symptomer på Meniers sykdom, dersom dette ikke har vært utredet. Og -lite sannsynlig- men tidlig overgangsalder. Det er sjelden, men det skjer noen få kvinner i yngre alder. Ubalanse i hormoner kan medføre slike plager som du beskriver.
jejol Skrevet 8. august 2023 #27 Skrevet 8. august 2023 Havtåka skrev (8 timer siden): Søk opp symptomer på Meniers sykdom, dersom dette ikke har vært utredet. Og -lite sannsynlig- men tidlig overgangsalder. Det er sjelden, men det skjer noen få kvinner i yngre alder. Ubalanse i hormoner kan medføre slike plager som du beskriver. Jeg får ikke anfall som varer så lenge føler jeg, og nå er jeg gravid så det er nok ikke overgangsalder heldigvis. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå