Gå til innhold

Om å ikke like vann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vann i Oslo smaker mye dårligere enn vann i Tromsø. Så kan være avhengig av hvor man bor.

Anonymkode: 7124e...61e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker vann, men en gang jeg besøkte noen venner, smakte det blod og metall. 

Kan det være pga de graver ned metallavfall i hagen?

Anonymkode: 05f3d...142

Skrevet (endret)

Menneskekroppen består hovedsaklig av vann. Likevel er det altså de som "ikke liker vann" Hater de seg selv da?

Vi har det altfor godt i Norge og det kommer tydelig frem når folk finner ut at de ikke liker vann. Vann er selve kilden til liv, og her i Norge er vi velsignet med en overflod av ferskvann ulikt mange andre land i verden så hva gjør vi da? Joda, vi tar det for gitt og begynner å hate det.

Det kan være at springvann trenger litt spesialbehandlig for å smake direkte nydelig, skjønner jo hva folk mener, men er jo enkelt å fikse det med et par dråper sitron eller litt saft suse. Men poenget er at det er akkurat samme vannet som er i brus og gud vet hva som altså folk påstår at de ikke liker.  

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg likte ikke vann som barn fordi moren min hele tiden snakket om at vannet smakte vondt. Begynte ikke å drikke vann før jeg hadde bodd hjemmefra en stund. Nå foretrekker jeg stort sett vann.

AnonymBruker
Skrevet

I oppveksten drakk vi alltid vann til middag på hverdagene, og vann var det eneste vi fikk drikke som tørstedrikk. Saft var kun til lørdag og søndag (til mat), som tørstedrikk gjaldt vann hele uka, også i helgene. Det gikk greit, selv om vann var kjedelig og vi selvsagt hadde mer lyst på noe annet. Vi var såpass heldige at vi i mange år hadde egen brønn/vannkumme som vi var koblet opp til, med rent fjellvann som smakte helt nydelig.

Jeg må ærlig innrømme at jeg drikker lite vann som voksen, i hvertfall vann fra kranen. Det handler vel egentlig ikke om at jeg ikke liker vannet (selv om jeg godt kan kjenne forskjell på vann fra ulike steder), men fordi jeg foretrekker drikke som smaker noe. Jeg drikker (sjokolade)melk, sukkerfri brus og av og til vann med kullsyre.

Anonymkode: e2c4a...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Også i denne tråden er det mange som sier at de ikke liker vann, men så skriver de at de liker andre ting bedre.
Ja, sånn er det for mange. Men det er jo ikke noe problematisk å drikke vann. Om man ikke har et psykologisk problem tilknyttet det, da.

Anonymkode: 89209...514

Jo, hvis man ikke liker vann er det problematisk å drikke vann. Akkurat som at det er problematisk å spise pinnekjøtt, lutefisk eller blodpudding hvis man ikke liker det. 

Og av en eller annen merkelig grunn er det helt innafor å velge bort pinnekjøtt, lutefisk eller blodpudding fordi man ikke liker det, men det er fullstendig uakseptabelt at noen kan velge bort vann fordi man ikke liker det.

Anonymkode: fa1c2...c3f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Rent vann smaker jo ingen verdens ting. Skjønner at man kan ha problemer forurenset vann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker ikke vann. Jeg har sykdom som gjør at jeg er veldig tørr i slimhinner, i munn, i nesa.. Har alltid tørr munn og derfor også ekkel smak i munnen (og dårlig onde). Uansett hvor mye vann jeg skulle drikke, hjelper det ikke på følelsen av tørrhet og på smaken i munn. Så derfor er jeg avhengig av å drikke noe med smak. Tr, kaffe, saft, hva som helst. Jeg drikker også vann, men hvis jeg går lenge uten å spise noe, er altså ikke bare vann nok.

Anonymkode: b9148...23f

Jeg liker vann men i de periodene jeg går på visse medisiner som gjør meg munntørr så er vann ikke til hjelp og det smaker heller ikke godt med mindre det er skikkelig iskaldt (og da er jeg fortsatt like tørr i munnen).

Anonymkode: 8af68...e84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå liker jo jeg vann da, men det er enkelte steder jeg ikke klarer smaken på vannet! Foreksempel på hytta vår på Geilo er vannet helt fantastisk, mens hos besteforeldrene mine i Drammen er det grusomt! 

Anonymkode: efce3...2de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk lite vann som liten. Vannet der jeg bodde smakte blod. Selv om jeg visste at det var pga gamle jernrør eller noe så var det ekkelt å drikke noe som lignet på blodsmak. Ble derfor vant til å heller drikke andre ting. Nå drikker jeg en del vann og synes det er helt fint. Særlig iskaldt vann.

Anonymkode: 928fb...1a9

Skrevet

Jeg liker vann og drikker det daglig, men jeg smaker forskjell på vann og vann, for å si det sånn. Det vannet jeg hadde i  krana da jeg bodde i Nord-Norge var noe helt annet enn det jeg har på Østlandet, selv om jeg drikker det også uten problemer eller innvendinger. Jeg kan heller ikke gi noen god forklaring på hvorfor jeg ikke liker enkelte andre matvarer som får de som liker dem til å forstå det - det er bare sånn...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vann i Oslo smaker mye dårligere enn vann i Tromsø. Så kan være avhengig av hvor man bor.

Anonymkode: 7124e...61e

Tipper du hadde røket i en blindtest, vannet i Oslo smaker jo ingenting 😛 eller mener du at Tromsø har en spesiell smak på vannet?

Jeg liker å drikke kaldt vann, pga følelsen av det, ikke "smaken", for rent vann har jo ingen smak. Men jeg misliker vann med kullsyre, igjen pga følelsen og ikke den fraværende smaken. 

Anonymkode: 3c235...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Barn skal drikke vann fordi det er nødvendig og de skal gjøre som jeg sier. Hvis du er voksen og ikke liker vann som er smakløst så har du et problem.

Anonymkode: 66d2e...7cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke vann. Er 45 år. Drikker cola zero, Monster og rødvin.

Anonymkode: 7ab5b...8bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg drikker ikke vann. Er 45 år. Drikker cola zero, Monster og rødvin.

Anonymkode: 7ab5b...8bb

Er jo grovt sett vann med litt smak du drikker da. Monster, er ikke det et produkt for tenåringer? Cola zero med aspartam as in kreftfremkallende drikkevarer? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke noe glad i vann tidligere, kun til trening og dagen derpå. 

Drukket bare cola light omtrent. Plutselig fikk jeg skikkelig smaken på vann etter vi fikk isbitmaskin. Nå drikker jeg mye mindre brus. Kanskje 1 boks i uken. 

Anonymkode: a7a29...3ef

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Vann smaker vondt. Enkelt og greit Har smakt vann fra flaske og bekk, innlands og utlands hjelper ingenting på smaken. 

En teskje saft holder for å gjøre vann drikkbart. 

Anonymkode: 278d5...3a9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...