Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2002 #1 Del Skrevet 3. november 2002 Kom ikkepå noen annen plass å skrive det... JEg sitter bare her og er fornøyd... Jeg skulle lage middag, men jeg så ingen grunn til at JEG alltid skal gjøre det. Før vi flytta sammen var min nåværende samboer meget flink til å lage mat, og invitere meg opp (han bodde i etasjen over meg i samme studenthjem). Etter at vi flytta sammen ble det til at jeg laga mat (jeg klager ikke, han pleide vaske opp) Men siden han er mye mer fantasifull i matlaginga enn meg, så mener jeg at det ville være feil at alltid jeg lager maten. (jeg er egentlig veldig kresen da, derfor sluttet han litt å lage mat til meg, fordi han legde en ting eller to som jeg ikke likte....) Jeg klarte likevel å overtale ham til å lage middagen i dag. "kjedlig mat" gidder han ikke lage, så vår "karbonader og ris" har nå blitt til "noe med spagetti og opphakkedne tomater og antakelig opphakkede karbonader..." Så her sitter jeg, og på kjøkkenet lages middagen. Det har knapt sjedd de siste måendene, så jeg følte for å si det til noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2002 #2 Del Skrevet 3. november 2002 Ser ikke ut til at mange her brydde seg om det, men maten var god den, i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 3. november 2002 #3 Del Skrevet 3. november 2002 Godt det smakte :D man må dele på litt:) ...husk å fortelle hvor godt det var, så blir han kanskje inspirert til å lage mat litt oftere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2002 #4 Del Skrevet 3. november 2002 Han har lovet å lage middag til meg på tirsdag (mandag må han noe etter jobb, nemlig) Poenget er jo det da, at når jeg er hjemme, og han på jobb, så faller det seg slik at jeg lager maten, til han kommer hjem. Så i HELGa mener jeg kan kan lekeseg på kjøkkenet. Han liker bare ikke å lage "kjedelig mat", så å steke karbonandene og koske ris, det ble for "rett frem" til at han gadd gjøre det. Uansett... kokkelere på kjøkkenet, det KAN han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 3. november 2002 #5 Del Skrevet 3. november 2002 Ta deg en tur til ei venninne..så kan han lage middag når han kommer hjem fra jobb :D Joa,man må jo fordele litt. Men når man jobber i forhold til hverandre har nok endel å si. Jeg kan ikke lage noe særlig mat,men søk litt rundt.. Er mye godt man få rlaget,som ikke er kjedelig:) Overrask deg selv og han :D Så kan han lage den andre gode maten i helgene/når det måtte passe. At han tar oppvasken når du lager mat, det er bare rett og rimelig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2002 #6 Del Skrevet 3. november 2002 Når jeg er hjemme hver dag, og han jobber (nesten) hver dag, så blir det mye at jeg leker husmor og lager mat ja. Liker jo det jeg da. Oppvask liker jeg ikke. Lager mye heller maten. Fordelinga gikk helt fint da vi begge var studenter (han lagde mat når jeg kom sent hjem, jeg lagde mat når han kom sent hjem) så når jeg etterhvert får en jobb, så finner vi nok en fordeling igjen. Enn så lenge, så leker jeg husmor, og lager mat. Jeg er nok ikke så fantasifull, men jeg prøver i alle fall. Lage litt mat som er litt annerledes enn sist uke... Det går nok, og sakte men sikkert lærer jeg å like nye ting også I dag var han aktiv med noe krydder han ikke ville si hva var, mens om varma tunga mi i en halvtime etter at måltidet var ferdig Tusle på butikken på mandag og finne noe spennende å lage til middag jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 3. november 2002 #7 Del Skrevet 3. november 2002 Syns du virker flink jeg :D Lurer på hvordan det blir når jeg en gang flytter med kjæresten..hehe. Han lager gjerne taco da.. men det er vel stort sett det eneste av matlaging han gjør med glede i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. november 2002 #8 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg synes det er koselig å lage middag sammen, jeg. Bortsett fra når vi "krangler" om hvordan vi skal lage ting... En enkel løsning på det, er at vi lager hver vår ting, og så blander vi oss ikke opp i hverandres ting... Men det er også herlig når han lager middag. Er ikke bortskjemt med kokekyndige mannfolk, så jeg nyter hvert måltid han disker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. november 2002 #9 Del Skrevet 3. november 2002 Madison: Min erfaring er... en kjæreste som har bodd alene, vekke fra sine foreldre, i 3 år først, de MÅ kunne å lage mat, av en eller annen sort. Så "Du har vasket klær før, du kar lagd mat før, dette kan du fortsett med" funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå