Gjest Anonym1618 Skrevet 2. august 2023 #21 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For meg høres det enten ut som om personen har vært full/oppført seg tror av en eller annen grunn Eller... At noen andre har hatt tilgang til hans Facebook f.eks på et bibliotek, på vorspiel/nachspiel eller lignende tilfeller hvor noen snoket og skrev noe tilfeldig -"bare fordi det er gøy" Du kan jo spørre personen rett ut, det er helt på sin plass det Anonymkode: 61460...dad Hmm jeg tror kanskje ikke det
Gjest Anonym1618 Skrevet 2. august 2023 #22 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, nå kan det jo høres mer ut som noe annet. Har du sjekket at du ikke er den kontoen som sender ut spam? Kanskje de prøvde å si fra fordi de har fått noe på din side? Anonymkode: 61460...dad Ja høres det ikke sånn ut tro ? Kan hende jeg sender ut virus? 😕 men da hadde kanskje flere sagt fra i løpet av et år ? Hva burde jeg gjøre .. bytte passordet mitt ? Jeg har ikke oppdatert messenger på veldig lenge men vet ikke om det har noe å si
Gjest Anonym1618 Skrevet 2. august 2023 #23 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan være at noen andre har laget en ny profil med bilde og navn til en du kjenner. Søk opp navnet og se hvor mange profiler du får opp. Jeg har fått meldinger om hvordan går det med deg. Fra folk på fb, jeg vet aldri hadde sendt slik melding. Og da er der en falsk profil. Anonymkode: 234d3...4b1 Det er to aktive profiler med ekte mennesker 😕 så er ikke noe rart med profilene
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #25 Skrevet 2. august 2023 38 minutter siden, Anonym1618 said: Ingen ??? Du har sikkert blitt hacket og sendt meldinger til dem Anonymkode: 10dab...fc2 2 1
Gjest Anonym1618 Skrevet 2. august 2023 #26 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har sikkert blitt hacket og sendt meldinger til dem Anonymkode: 10dab...fc2 Tviler sterkt på det .. da jeg har på vasling hvis noen logger seg på, 2 trinns og jeg har sjekket hvilke enheter jeg har vært pålogget hen
Polyester Skrevet 2. august 2023 #28 Skrevet 2. august 2023 Anonym1618 skrev (2 timer siden): Det er 2 som jeg er venn med på Facebook som har skrevet til meg i messenger at jeg må fikse facebooken min vet ikke om det er de som sender ut virus ? Eller om det er jeg som sender ut virus ? en av de skrev for rundt et år siden. Og en skrev i går Det går ikke an å "sende virus" med bare tekst. For at du skal få virus på din telefon eller pc må du laste ned en fil og denne filen må kjøres for at viruset skal ta effekt. Hvis du har fått facebook-kontoen din kompromittert må du ha trykket ja til at en vert kjører et skript via din profil. Altså du må ha gitt tilgang. Hvis du ikke har gjort noen av disse tingene har du ikke virus, med mindre du sender ut manuelt selv. 2
Gjest Anonym1618 Skrevet 2. august 2023 #29 Skrevet 2. august 2023 Polyester skrev (13 minutter siden): Det går ikke an å "sende virus" med bare tekst. For at du skal få virus på din telefon eller pc må du laste ned en fil og denne filen må kjøres for at viruset skal ta effekt. Hvis du har fått facebook-kontoen din kompromittert må du ha trykket ja til at en vert kjører et skript via din profil. Altså du må ha gitt tilgang. Hvis du ikke har gjort noen av disse tingene har du ikke virus, med mindre du sender ut manuelt selv. Tusen tusen tusen takk for svar! Det hjelper masse! Har litt panikk her 🙁 jeg kan ikke huske at jeg har trykket på noe hvert fall.. vet du om jeg selv hadde sett det jeg hadde sendt i chattene på messenger til folk? Jeg er jo logget inn selv som vanlig.. Eller om jeg ikke evnt hadde sett disse meldingene selv som «jeg» hadde sendt ut? regner med at flere hadde sagt fra hvis disse meldingene ble sendt i hytt og pine 😕
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #30 Skrevet 2. august 2023 1 hour ago, Anonym1618 said: Tviler sterkt på det .. da jeg har på vasling hvis noen logger seg på, 2 trinns og jeg har sjekket hvilke enheter jeg har vært pålogget hen Det går fint å blir hacket med 2 trinns Anonymkode: 10dab...fc2 2
Polyester Skrevet 2. august 2023 #31 Skrevet 2. august 2023 Anonym1618 skrev (2 minutter siden): Tusen tusen tusen takk for svar! Det hjelper masse! Har litt panikk her 🙁 jeg kan ikke huske at jeg har trykket på noe hvert fall.. vet du om jeg selv hadde sett det jeg hadde sendt i chattene på messenger til folk? Jeg er jo logget inn selv som vanlig.. Eller om jeg ikke evnt hadde sett disse meldingene selv som «jeg» hadde sendt ut? regner med at flere hadde sagt fra hvis disse meldingene ble sendt i hytt og pine 😕 Det vet jeg ikke om du ser, jeg har aldri opplevd dette selv. Det går an å fjerne meldinger fra chat for kun den ene parten. Om det blit postet fra din profil (ikke chat) kam det være mulig å se det på veggen din. Hvis du tror at noen har tilgang til kontoen din burde du endre passord og logge ut av alle enheter. Det er et godt sikkerhetstiltak å gjøre dette med jevne mellomrom. Det er også kjempebra at du bruker tofaktorautentisering! 👏
Gjest Anonym1618 Skrevet 3. august 2023 #32 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det går fint å blir hacket med 2 trinns Anonymkode: 10dab...fc2 Hvordan kan man se det da tror du, at man har blitt hacket ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 3. august 2023 #33 Skrevet 3. august 2023 Polyester skrev (30 minutter siden): Det vet jeg ikke om du ser, jeg har aldri opplevd dette selv. Det går an å fjerne meldinger fra chat for kun den ene parten. Om det blit postet fra din profil (ikke chat) kam det være mulig å se det på veggen din. Hvis du tror at noen har tilgang til kontoen din burde du endre passord og logge ut av alle enheter. Det er et godt sikkerhetstiltak å gjøre dette med jevne mellomrom. Det er også kjempebra at du bruker tofaktorautentisering! 👏 Ja at jeg kan se det på aktivitetsloggen min mener du? 😊 det var ingenting der hvert fall .. og jeg har aldri skrevet noe til vedkommende og ikke andre veien heller.. synes det var så rart å få mld fra dette menneske hvis det ikke var noe.. ja det er veldig sant 😕 det er ikke så alt for lenge siden jeg forandret det
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #34 Skrevet 3. august 2023 Logg av alle enheter og bytt passord. Jeg har informert folk om at de må fikse facebooken sin, når det kommer spam fra deres konto. De har kanskje postet noe spam på veggen og tagget hundre venner, eller sendt meg en melding på messenger som åpenbart er spam/phishing. Da screenshotter jeg det og sender på SMS og informerer om at de er hacket, og så blokkerer jeg personen. Om noe sånt har skjedd hvor det kommer spam fra din konto så pleier det å gå utover flere på vennelisten da, så det er jo veldig rart at det bare er to fjerne bekjente som informerer deg og ingen gode venner. Anonymkode: 61003...15e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #35 Skrevet 3. august 2023 Anonym1618 skrev (1 time siden): Ja at jeg kan se det på aktivitetsloggen min mener du? 😊 det var ingenting der hvert fall .. og jeg har aldri skrevet noe til vedkommende og ikke andre veien heller.. synes det var så rart å få mld fra dette menneske hvis det ikke var noe.. ja det er veldig sant 😕 det er ikke så alt for lenge siden jeg forandret det Fikk du nøyaktig samme melding de to gangene? Anonymkode: 61460...dad
Gjest Anonym1618 Skrevet 3. august 2023 #37 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Logg av alle enheter og bytt passord. Jeg har informert folk om at de må fikse facebooken sin, når det kommer spam fra deres konto. De har kanskje postet noe spam på veggen og tagget hundre venner, eller sendt meg en melding på messenger som åpenbart er spam/phishing. Da screenshotter jeg det og sender på SMS og informerer om at de er hacket, og så blokkerer jeg personen. Om noe sånt har skjedd hvor det kommer spam fra din konto så pleier det å gå utover flere på vennelisten da, så det er jo veldig rart at det bare er to fjerne bekjente som informerer deg og ingen gode venner. Anonymkode: 61003...15e Ja 😕 er det jeg tenker også, at det er rart at det bare er to stk .. forrige som skrev var for et år siden.. regner med at det er flere som hadde sagt fra kan det være at noen skriver det siden jeg aldri legger ut noe på fb ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 3. august 2023 #38 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fikk du nøyaktig samme melding de to gangene? Anonymkode: 61460...dad Nei forskjellige 😕
Gjest Anonym1618 Skrevet 3. august 2023 #39 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Logg av alle enheter og bytt passord. Jeg har informert folk om at de må fikse facebooken sin, når det kommer spam fra deres konto. De har kanskje postet noe spam på veggen og tagget hundre venner, eller sendt meg en melding på messenger som åpenbart er spam/phishing. Da screenshotter jeg det og sender på SMS og informerer om at de er hacket, og så blokkerer jeg personen. Om noe sånt har skjedd hvor det kommer spam fra din konto så pleier det å gå utover flere på vennelisten da, så det er jo veldig rart at det bare er to fjerne bekjente som informerer deg og ingen gode venner. Anonymkode: 61003...15e Det er bare så merkelig siden jeg er innlogget på fb min som vanlig 😕 og ingenting er langt ut på min wall og ingen meldinger er sendt rundt eller noen ting .. og ingen andre har sagt fra men forstår ikke hvorfor dette mennesket skulle skrevet det til meg …
Gjest Anonym1618 Skrevet 3. august 2023 #40 Skrevet 3. august 2023 Kan det være spam fra vedkommende sin side, at de sender ut spam melding at folk må fikse fb sin ? Ikke noe link eller noe men …….
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå