AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Er 35 år gammel. Født tre barn og aldri hatt mage verken før eller etter barna. Nå har det gått 2 år siden siste fødsel. Og i de siste 4-5 månedene har jeg lagt merke til at magen min buler litt ut. Jeg vet ikke hvorfor. Passer veldig på hva jeg spiser. Men magen er fortsatt litt synlig. Jeg er ikke forstoppet, vondt i magen eller noe sånt. Jeg begynte å ta D vitamin/multivitamin og omega 3 i april. Kan det ha noe sammenheng med magen? Finnes det noe enkle mage øvelser man kan gjøre? Anonymkode: 6e59c...fa1
Skjold Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Gjør du mageøvelser vil du øke størrelsen på magen da musklene blir større. Vil du slanke den må du spise mindre eller forbrenne fett med kondisjonstrening. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Delte magemuskler? Anonymkode: f154a...7e8 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Skjold skrev (2 minutter siden): Gjør du mageøvelser vil du øke størrelsen på magen da musklene blir større. Vil du slanke den må du spise mindre eller forbrenne fett med kondisjonstrening. Virkelig? Dette visste jeg ikke!!! Ja jeg har i det siste hoppet over frokost. Og spiser lunsj og middag sammen. Spiser ingen ting etter kl 15 Anonymkode: 6e59c...fa1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Delte magemuskler? Anonymkode: f154a...7e8 Skal man ha det så får man vel det rett etter fødsel? Eller får man det etter 2 år? Anonymkode: 6e59c...fa1
Skjold Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Virkelig? Dette visste jeg ikke!!! Ja jeg har i det siste hoppet over frokost. Og spiser lunsj og middag sammen. Spiser ingen ting etter kl 15 Anonymkode: 6e59c...fa1 Spiller ingen rolle når du spiser, bare hvor mye du spiser. Om du mistenker det kan være noe annet enn fett så anbefaler jeg du drar på legen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er 35 år gammel. Født tre barn og aldri hatt mage verken før eller etter barna. Nå har det gått 2 år siden siste fødsel. Og i de siste 4-5 månedene har jeg lagt merke til at magen min buler litt ut. Jeg vet ikke hvorfor. Passer veldig på hva jeg spiser. Men magen er fortsatt litt synlig. Jeg er ikke forstoppet, vondt i magen eller noe sånt. Jeg begynte å ta D vitamin/multivitamin og omega 3 i april. Kan det ha noe sammenheng med magen? Finnes det noe enkle mage øvelser man kan gjøre? Anonymkode: 6e59c...fa1 Kanskje du må sjekke om det er noe du spiser som du reagerer på? Anonymkode: 09c92...60c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Trener du? Hvordan er holdningen din? Anonymkode: fd9d9...4d0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Skjold skrev (12 minutter siden): Spiller ingen rolle når du spiser, bare hvor mye du spiser. Om du mistenker det kan være noe annet enn fett så anbefaler jeg du drar på legen. Tar små personer. Anonymkode: 6e59c...fa1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trener du? Hvordan er holdningen din? Anonymkode: fd9d9...4d0 Trener ikke. Aldri trent. Men har i de siste 20 årene passet veldig på hva jeg spiser. Kan ikke huske jeg noen gang har vært feit Anonymkode: 6e59c...fa1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 Jeg sliter med det samme, fikk det når jeg bikket 40. Har begynt å spise ette «Marit Kolby» metoden og dette har hjulpet. Før dette har jeg spist sunt (smartkarbo) og trener 4-6 gsnger i uken uten effekt. Anonymkode: 21279...7f9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #12 Skrevet 2. august 2023 Men veier du mye da? En sånn mage tror jeg er nesten uunngåelig med alderen hvis man ikke trener altså. Med mindre man er heelt skrapa. Jeg trener masse, har to barn, min mage er flat og full av muskler/sener hele veien. Anonymkode: fd9d9...4d0 2
jabx Skrevet 2. august 2023 #13 Skrevet 2. august 2023 Skjold skrev (38 minutter siden): Gjør du mageøvelser vil du øke størrelsen på magen da musklene blir større. Vil du slanke den må du spise mindre eller forbrenne fett med kondisjonstrening. Ehh, det skal ekstremt mye til for at magemusklene blir større, i det minste slik du beskriver det. 12 2
Skjold Skrevet 2. august 2023 #14 Skrevet 2. august 2023 jabx skrev (4 minutter siden): Ehh, det skal ekstremt mye til for at magemusklene blir større, i det minste slik du beskriver det. Ehh, det skal ekstremt mye mer til å spot-redusere fett, da det er fysisk umulig. Slik jeg beskriver det så er det kaloriunderskudd som gjelder 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #15 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men veier du mye da? En sånn mage tror jeg er nesten uunngåelig med alderen hvis man ikke trener altså. Med mindre man er heelt skrapa. Jeg trener masse, har to barn, min mage er flat og full av muskler/sener hele veien. Anonymkode: fd9d9...4d0 Har alltid veid 60 kg. Midt oppi alt det her ble badevekta mi også ødelagt og måtte kjøpe ny. Den nye viser 63 kg. Aner ikke om det er at alle badevekter viser forskjellig vekt eller om jeg virkelig har gått opp 3 kg Anonymkode: 6e59c...fa1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #16 Skrevet 2. august 2023 Det er helt normalt å bli rundere på midten med alderen. Hormonene i kroppen endres og fettet legger seg gjerne rundt midjen. Anonymkode: 4503e...a5a 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 Hormoner! Kroppen din endrer seg fordi hormonene dine endrer seg når du blir eldre eller kommer i en form for ubalanse.  Anonymkode: 274b7...80a
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 Hvis dette er noe som har skjedd nå nylig, og ikke rett etter at du fikk ditt siste barn, ville jeg oppsøkt lege. Det er normalt at magen blir slappere og buler mer utover etter å ha født barn, men da skjer det jo med én gang, ikke etter 2 år. Det er også normalt å få mer fett på magen når man blir eldre, men da snakker vi rundt 50, og TS er 35. Så hvis du ikke har gått mye opp i vekt, ikke har endra kostholdet ditt mye og ikke er gravid, ville jeg som sagt oppsøkt lege.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 Anonymus Notarius skrev (14 timer siden): Hvis dette er noe som har skjedd nå nylig, og ikke rett etter at du fikk ditt siste barn, ville jeg oppsøkt lege. Det er normalt at magen blir slappere og buler mer utover etter å ha født barn, men da skjer det jo med én gang, ikke etter 2 år. Det er også normalt å få mer fett på magen når man blir eldre, men da snakker vi rundt 50, og TS er 35. Så hvis du ikke har gått mye opp i vekt, ikke har endra kostholdet ditt mye og ikke er gravid, ville jeg som sagt oppsøkt lege. Jeg har i de 6 mnd hatt litt problemer med mensen også. Får mensen hver 14. dag. Eller spotter av og til. Kan det også være grunnen for at magen buler ut? Anonymkode: 6e59c...fa1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har alltid veid 60 kg. Midt oppi alt det her ble badevekta mi også ødelagt og måtte kjøpe ny. Den nye viser 63 kg. Aner ikke om det er at alle badevekter viser forskjellig vekt eller om jeg virkelig har gått opp 3 kg Anonymkode: 6e59c...fa1 Da har du jo gått opp 3 kg. Og det har lagt seg på magen.  Anonymkode: aad1b...ecf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå