AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Skrevet 2. august 2023 Hei! Hvordan er det å studere i Oslo? Ser de har et studie ved UiO som jeg har veldig lyst til å gå, men ser at samme type studie blir tilbydd andre (billigere) steder de også har et realfag-fakultet. Er ikke så alt for opptatt av «studentmiljø» og å leve det typiske studentlivet om jeg skal være ærlig, men har lyst til å jobbe i Oslo, iallfall i starten av karrieren da muligheten for karrierebygging er mye større mtp å bygge meg en solid CV av div prosjekter osv. Men er litt i tenkeboksen grunnet at jeg har hørt at prisene i Oslo er helt kriminelle for en student (og generelt) og man må belage seg en del på sidejobber for å få hjulene til å gå rundt. Anbefales det da å heller ta graden sin i en mindre og billigere by og få en litt større boplass, og heller flytte innover etter graden er tatt, da man iallfall har litt mer behagelig økonomi? (Studiet jeg skal gå anslås at man minst må legge ned 40 timer i uken, mtp øvinger / innlevering og div. lab-prosjekter). Takk for svar😁 Anonymkode: 83ed7...e0f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 Spørs hvilket studie det er om det er verdt det. Hvis det er et studie hvor alle får jobb med en gang etter studiene så spiller det ikke noen rolle, men hvis det er en utdanning som det er stor konkurranse om jobbene så veier en utdanning fra UiO mer enn en utdanning fra en høyskole et eller annet sted på bygda. Uio er størst på kvalitet på mange studier. De fleste studenter jobber ved siden av, og det burde ikke være noe problem. Du kan sommerjobbe for eksempel og fordele lønnen utover studieåret, hvis du klarer å holde på pengene. Du trenger ikke bo i Oslo heller. Kan fint pendle med tog fra billigere plasser i viken. Bo i Oslo er greit hvis du skal ut å feste hver helg med studiekamerater. Anonymkode: a3591...4a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå