Gå til innhold

Varsel for slitte bremsebelegg..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan man kjøre eller må man fikse med en gang? I morgen skal jeg kjøre 2 t hver vei og lurer på om jeg må avlyse eller om det går å fikse når jeg kommer hjem..

Anonymkode: 1df45...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2t hver vei er omtrent 20-30mil? 

Det å bytte bremseklosser er bare en times jobb, så om du har en kurant bil (får deler på dagen) så vet du hva du kan finne på i kveld...

Jeg hadde kjørt, men ikke over fjelloverganger og forsiktig, Passet på å ikke bremse for mye samt kjørt med sansene på (lyttet etter skrik i bremser og følelsen av endret bremsevirkning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (4 minutter siden):

2t hver vei er omtrent 20-30mil? 

Det å bytte bremseklosser er bare en times jobb, så om du har en kurant bil (får deler på dagen) så vet du hva du kan finne på i kveld...

Jeg hadde kjørt, men ikke over fjelloverganger og forsiktig, Passet på å ikke bremse for mye samt kjørt med sansene på (lyttet etter skrik i bremser og følelsen av endret bremsevirkning)

Svingete landevei, motorvei og bykjøring. Jeg har ikke hatt lappen så lenge så kanskje dårlig ide da. Hva gjør jeg om bremsene begynner å lage lyder da?

Jeg kan ikke skifte selv så skal få hjelp, men ikke før på fredag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Svingete landevei, motorvei og bykjøring. Jeg har ikke hatt lappen så lenge så kanskje dårlig ide da. Hva gjør jeg om bremsene begynner å lage lyder da?

Jeg kan ikke skifte selv så skal få hjelp, men ikke før på fredag.. 

Jeg kan nok kjøre 25mil på landevei uten å bruke bremsene før jeg er fremme og skal stoppe, men vanligvis ser felgene mine svarte av bremsestøv. 

Kombinasjonen av uerfaren sjåfør og slitte bremser er jo ikke optimal... Men om du kjører defensivt og bruker bremsene når du må så bør det gå fint, men vanskelig for meg å "gi grønt lys". Om bremsene begynner å "hyle" så er det ikke mer bremsebelegg og du får betydelig mindre bremseeffekt, samt at du vil skade bremseskiva, så da kan du ikke fortsette å kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (4 timer siden):

Jeg kan nok kjøre 25mil på landevei uten å bruke bremsene før jeg er fremme og skal stoppe, men vanligvis ser felgene mine svarte av bremsestøv. 

Kombinasjonen av uerfaren sjåfør og slitte bremser er jo ikke optimal... Men om du kjører defensivt og bruker bremsene når du må så bør det gå fint, men vanskelig for meg å "gi grønt lys". Om bremsene begynner å "hyle" så er det ikke mer bremsebelegg og du får betydelig mindre bremseeffekt, samt at du vil skade bremseskiva, så da kan du ikke fortsette å kjøre. 

Da høres det skummelt ut å skulle ut på langtur😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da høres det skummelt ut å skulle ut på langtur😬

Et tips, ring merkeverkstedet og spør hva de mener. Om de vet at du fint kan kjøre 25mil etter at varselet kom så er du trygg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj.. Jeg er på feil hylle nå, men de færreste greier å slite ut et sett klosser i sin tid som sjåfør. Som regel ruster ting, løsner, detter av lenge før det er slitt opp. Men: kommer det ulyder og skurring, særlig etter at du er gått av bremsen må noe gjøres umiddelbart. Antagelig går stålet i klossen mot skiva, og skiva vil du ikke ødelegge. Havner du i den situasjonen får du øvd på hvor mye man kan kjøre uten å bremse :)

Du kan kjøre laaaangt eter at lampa tenner, trill videre til du skal noe annet på verksted, bytt når det passer eller ring en venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...