AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg skal strikke en herregenser. I oppskriften står Sterk fra DSA. Men jeg ønsker å strikke i garn som kan vaskes i maskin. Har dere forslag? Jeg synes Smart fra Sandnes garn er litt hardt. Hva med Merinoull fra Sandnes garn? Anonymkode: 997b1...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 https://www.sandnesgarn.no/garn?sg_knittingtension[0]=22 masker %3D 10 cm De fleste steder kan du sortere garn etter strikkefasthet, linken over viser garntypene som er 22/10😊 Anonymkode: 95b59...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.sandnesgarn.no/garn?sg_knittingtension[0]=22 masker %3D 10 cm De fleste steder kan du sortere garn etter strikkefasthet, linken over viser garntypene som er 22/10😊 Anonymkode: 95b59...f93 Den er veldig grei. Hvilket garn ville du valgt til en herregenser som kan vaskes i maskin? Anonymkode: 997b1...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4 Del Skrevet 2. august 2023 Syns perfect fra Sandnes er bra, men ganske tungt garn. Har derimot forelsket meg i garnet fra Hillesvåg, kanskje Tinde pelsullgarn kan være et alternativ? Anonymkode: 65410...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #5 Del Skrevet 2. august 2023 Har vasket Sterk i maskin på ullprogram med vaskepose mange ganger. 🙈 Det er også det som er opplyst på hjemmesiden https://www.houseofyarn.no/garn/sterk Anonymkode: c458a...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #6 Del Skrevet 2. august 2023 Ser nå at Tinde fra Hillesvåg og sterk har samme strikkefasthet, men litt forskjellig løypelengde (Tinde ca 130 m/50gr, Sterk ca 137 m/50gr), tror det er så lite at det ikke skal ha særlig betydning. Anonymkode: 65410...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #7 Del Skrevet 2. august 2023 Det står forøvrig på Hillesvåg sine sider at Tinde må vaskes for hånd, har flere gensere i Vidde og Varde som også skal vaskes for hånd, har konsekvent vasket det på ullvugge i maskin. Anonymkode: 65410...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #8 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har vasket Sterk i maskin på ullprogram med vaskepose mange ganger. 🙈 Det er også det som er opplyst på hjemmesiden https://www.houseofyarn.no/garn/sterk Anonymkode: c458a...f26 Det var jeg ikke klar over. Trodde det måtte håndvaskes. Tusen takk ts Anonymkode: 997b1...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 14.12): Ser nå at Tinde fra Hillesvåg og sterk har samme strikkefasthet, men litt forskjellig løypelengde (Tinde ca 130 m/50gr, Sterk ca 137 m/50gr), tror det er så lite at det ikke skal ha særlig betydning. Anonymkode: 65410...a4f Eneste er at du må beregne at det går flere garnnøster. Løpelengde har ellers ikke noe å si på resultatet, kun strikkefasthet. Anonymkode: d26dd...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 14.47): Det var jeg ikke klar over. Trodde det måtte håndvaskes. Tusen takk ts Anonymkode: 997b1...ac1 Husk at det er stor forskjell på vaskemaskiner. Har du ikke ullvugge, så er det ikke verdt å ta sjansen. Jeg vasker alpakka i min maskin uten problemer, men for andre uten ullvugge vil det fort tove. Håndvasksymbol er ikke nok. Anonymkode: d26dd...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 6. august 2023 #11 Del Skrevet 6. august 2023 Ola raggegarn? Veldig slitesterkt garn,som kan maskinvaskes og fint til gensere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #12 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 13.54): Jeg skal strikke en herregenser. I oppskriften står Sterk fra DSA. Men jeg ønsker å strikke i garn som kan vaskes i maskin. Har dere forslag? Jeg synes Smart fra Sandnes garn er litt hardt. Hva med Merinoull fra Sandnes garn? Anonymkode: 997b1...ac1 Sterk går fint i maskinen. Strikker sokker jeg i det. Beste ever. Men du kan jo velge merino fra sandenes. Evnt perfekt garnet. Den er det samme som smart nesten, bare mykere. Skal begynne på genser i den i morgen. Jeg krymper ull, og tenkte å gå for superwash Anonymkode: 47dda...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå