Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi man får saker og ting man tar med seg fra messer. Før så fikk man det i plastposer som man kunne bruke til noe når man kom hjem/ på kontoret, men disse nettene er jo bare søppel

Anonymkode: f8ff8...3af

… og det kan man samle sammen i det første nettet man får, ev ta med nett hjemmefra. Hvis folk sier nei til alle disse nettene, av miljøhensyn, vil nok utdelerne ta hintet til neste gang, og tilby nett kun til de som trenger det.

PS, jeg har jobbet med å designe stander, og vet hvor viktig det er for utstillerne å være korrekte og up to date, også mht miljø.

Anonymkode: d2f34...1cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg forstår ikke dette maset om plastposer. Hvis folk kaster avfallet slik myndighetene ønsker så vil vel et minimum komme ut i naturen? 

På den andre siden: hvis jeg lager meg 10 bærenett av et bærekraftig fremstilt stoff og bruker kun dem (aldri plastposer) ved handling i 30 år, er ikke det mer miljøvennlig enn om jeg bruker nye plastposer hver gang? Evt stoff fra gamle olajakker o.l jeg får kjøpt i bruktbutikker🤔

Jeg bare spør, for jeg vet ikke

Anonymkode: 54599...8f0

Ja, det er mye mer miljøvennlig. Det beste er om du syr bærenett av gjenbruksstoff. Da kan det ikke bli stort bedre. ☺️

Anonymkode: a792d...d9f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (11 timer siden):

Ja, hvis det står i media så må det jo være sant…🤣

Du kjøper ikke grønnsaker? De er pakket inn i plast. Kjølevarer? Plast. Frysevarer? Plast. Godteri og snacks? Plast. Tannkrem og sjampo? Plast. Klær og sko? Plast. Jeg håper du ikke har barn, for da bidrar du jo til å produsere enda flere plastforbrukere i tillegg til ditt eget forbruk.

Ikke alle kommuner har gjennvinning, og kostnadene og utslippene overgår ofte miljøgevinsten. Skulle vi virkelig spart miljøet hadde vi sluttet å formere oss og gått til kollektivt selvmord (med naturlig hemp-tau, selvsagt)

Veien er lang og det kan virke håpløst, men det er slik at noen må gå først og alle monner drar. Det finnes veldig mange alternativer til varer pakket i plast hvis man begynner å se seg om. Det finnes grønnsaker å få som ikke er pakket i plast, sjampo- og såpebarer, godteri i løsvekt, klær og sko uten plast, "gammeldags" barberhøvel i metall med metallblader osv.

Anonymkode: a792d...d9f

Skrevet

Tråden er slått sammen med to tilsvarende emner.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

… og det kan man samle sammen i det første nettet man får, ev ta med nett hjemmefra. Hvis folk sier nei til alle disse nettene, av miljøhensyn, vil nok utdelerne ta hintet til neste gang, og tilby nett kun til de som trenger det.

PS, jeg har jobbet med å designe stander, og vet hvor viktig det er for utstillerne å være korrekte og up to date, også mht miljø.

Anonymkode: d2f34...1cc

Er jo ikke snakk om at man får 50 nett pr messe, men i løpet av en 3 dagers messe kan det jo fort bli 3-5 stk 

Anonymkode: d00fb...6d6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har det fælt, dere...

Anonymkode: 693c6...c36

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 13.13):

Jeg må vell ut å kjøpe ny søppelbøtte nå. Sliter sånn med å finne poser som passer en oval plastbøtte på 15L. Helt standard vaskebøtte, men ingen poser på rull er riktig størrelse!. Mens handleposer passer helt perfekt. 

De store sekkene med de for jævlige stive plastreimene som er superlange, de er jo syltynne og revner før man kommer seg ut døren. 

Blir så provosert. Plastposene vi kjøper i butikken er ikke et stort miljøproblem. Hvis gjenvinningsstasjonene kaster søpla vi kaster i søppeldunken i naturen, så burde de gi dem bot da. Jeg har aldri i mitt 35 år lange liv kastet en pose ute i naturen. Jeg bruker dem to ganger, først for å frakte varer også til søppel. Er ikke det miljøvennlig? Det er mer miljøvennlig enn å kjøpe egne poser som bare skal rett i søpla! Blir så sint at jeg koker. Møkka politikere. Jeg vet dette ikke er bestemt i Norge men politikerne kan stå litt imot og bestemme at vi ikke følger alle de teite påfunnene til EU gjengen. Vi er ikke en gang medlem av EU, men er ofre for deres idiotiske regler og krav som kun er til for å gjøre hverdagen vanskeligere for andre. 

Anonymkode: 0f5e5...af9

Sleng søpla i bøtta og bær den ut og tøm den i søppeldunken det har jeg begynt med :D 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg handlepose fra butikken, men hvor mange gram forskjell er det på de på rull fra Europris og posen fra Rema?

Dette lukter bullshit. 

Anonymkode: 23f49...5c3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 11.52):

Hven faen bryr seg? Om jeg kjøper 100 poser på et år, er det skarve 500 kr....på et HELT ÅR.

Anonymkode: 8a180...d84

Typisk Norsk å bare åpne lommeboka og betale uten å si noe bare sitte å smile og håpe at alt går over av seg selv! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maskinfører said:

Typisk Norsk å bare åpne lommeboka og betale uten å si noe bare sitte å smile og håpe at alt går over av seg selv! 

Ja vel

Anonymkode: d39cb...32c

Skrevet

Hvem hadde trodd for 15-20 år siden at i året 2023 er vanlige handleposer med reklame fra kjedene ansett som luksusvare. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 14.18):

Det kommer sikkert snart pappflasker 😅

Anonymkode: f0ae0...322

Spylevæske i papp har jeg sett :D 

Kartong.webp

• Liker 1
Skrevet
Tvist skrev (På 2.8.2023 den 15.48):

Slike? De kan vel likegodt brukes til brus? 

Screenshot_20230802-154718.png

Da slipper vi og betale for pant au :) slipper og bli svindlet for panten også tapt masse penger som automaten nekter og ta :( 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maskinfører said:

Da slipper vi og betale for pant au :) slipper og bli svindlet for panten også tapt masse penger som automaten nekter og ta :( 

Hvordan blir du svindlet for pant?

Anonymkode: d39cb...32c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 20.30):

Må man ha egentlig ha søpla i en plastpose? Jeg vurderer å bare tømme søppelbøtta rett i søppeltønna ute, så blir det ikke noen pose i det hele tatt. Har egne poser til matavfall som går i samme tønne, så det blir jo ikke liggende matavfall løst rundt omkring i søppeltønna og stinke.

Finner ikke noen regler om pose på søpla på renovasjonsselskapets sider.

Anonymkode: 14613...e42

De blir nok blide av all sausen som ligger igjen i komprimator,n :D 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

"Ikke veldig dyrt".

Så du mener at de burde vært mye dyrere før man våger å klage?

Hvilken pris foreslår du - kr.500-1000, eller 1500 pr. pose ...?

Anonymkode: 49612...47b

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå har ikke jeg handlepose fra butikken, men hvor mange gram forskjell er det på de på rull fra Europris og posen fra Rema?

Dette lukter bullshit. 

Anonymkode: 23f49...5c3

Det hadde vært gøy å finne ut, men da ville jeg veid en rull med 20 fra Europris og sammenlignet med 20 ubrukte butikkbæreposer, ellers må man vel ha veldig nøyaktig vekt for små mengder. Begge deler er jo veldig lette, men om det skiller 1/4 eller noe pr stk, så vet vi jo at vi ikke er de eneste som kaster søppel i plastposer. Hundre mennesker kaster jo noen tusen poser på et år. Noen millioner mennesker kaster…mange tonn. Da vil den lille forskjellen i vekt pr pose gjøre en stor forskjell totalt.  

Skrevet

Synes at når man må betale for pose i butikken så burde de væer uten navn og logo til butikken. Betale for å gå rundt med reklame er så feil

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (24 minutter siden):

De blir nok blide av all sausen som ligger igjen i komprimator,n :D 

Saus blir det uansett, posene går det jo hull på når man komprimerer. Men eimen kommer jo umiddelbart istedet for med litt forsinkelse, og det blir mindre sprut på klemte poser. 

Hilsen tidligere renovatør. 

Anonymkode: a419b...ba8

Skrevet
droopy skrev (22 minutter siden):

Synes at når man må betale for pose i butikken så burde de væer uten navn og logo til butikken. Betale for å gå rundt med reklame er så feil

Du må jo ikke kjøpe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...