Rhodiola Skrevet 2. august 2023 #61 Del Skrevet 2. august 2023 Tråden er slått sammen med to tilsvarende emner. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #62 Del Skrevet 2. august 2023 Lenge siden jeg sluttet å kjøpe butikkposer, bare når jeg svært unntaksvis har glemt min egen. Jeg kjøper avfallsposer på rull fra Rusta/Europris (får ikke slikt slikt gratis her jeg bor), mye billigere i lengden enn å bruke handleposer selv om de rommer halvparten så mye. I tillegg har jeg et par avfallsposer i ryggsekken jeg ofte bruker på shopping, i tilfelle jeg kjøper noe jeg vil holde atskilt fra annet (f.eks garn som kan henge seg fast i glidelås osv). Anonymkode: 27965...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #63 Del Skrevet 2. august 2023 Hven faen bryr seg? Om jeg kjøper 100 poser på et år, er det skarve 500 kr....på et HELT ÅR. Anonymkode: 8a180...d84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 2. august 2023 #64 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har brukt samme bærepose sikkert 20 ganger før hankene røk. Men ser jo at folk hiver posen bare de har gått og pantet flasker, søplekassa ved panteautomaten er alltid stappfull. Så går folk til kassa og kjøper nye poser. Anonymkode: 6c2fb...8d4 Det ironiske her er jo at det er flaskene med brus som er det virkelige miljøsvineriet! Tenk at det først skal produseres sirup til brusen, så skal vann pumpes opp, filtreres og fraktes til brusfabrikken, så skal brusen lages, så skal brusen fraktes, så skal brusen oppbevares, så skal brusen kjøres hjem (de fleste kjører når de kjøper brus fordi det er tungt), så skal en stakkars kropp få dette dritet i seg og bli syk av det eller ikke så sunn som den kunne vært om mennesket drakk vann, så skal flaskene returneres av mennesket og panten blir brukt på ny brus, og så skal flaskene smeltes om og lages til nye flasker. Panteautomatene må jo også lages og installeres og vedlikeholdes. Hvorfor forbyr vi ikke heller brus??? Posene er liksom ikke det største problemet her! Hadde mennesket spist sunt og beveget seg mer så hadde det gagnet naturen mer! Hva koster det ikke av ressurser å holde liv i syke mennesker som stadig blir sykere og sykere? Brus burde forbys, ikke plastposene man bærer tom pant i! Symbolpolitikk! Det er også lov å eie egen campingvogn, egen hytte(r), unødvendig store hus, personlige feriehus, man kan eie så mange biler man har råd til, fly så mange ganger man orker, spise så mye drittmat man klarer (som ikke har noen nytteverdi), osv osv. Hva om vi heller strupet litt av slike luksusting? En pose er ikke det som gir klimautfordringer! Endret 2. august 2023 av Blåttvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #65 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tja.. har du tenkt over hvor heldig dere egentlig er som ikke betaler en krone på gjennvinningsstasjonen? Anonymkode: 8f230...bc8 Her er det bossavgift, for tømming av restavfall en gang i mnd. Utenom blir det ekstra å betale. På miljøstasjonen betaler en for hvor mye en kaster. Gratis å levere glass/metal og papp/papir. Anonymkode: 46317...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #66 Del Skrevet 2. august 2023 2 hours ago, Blåttvann said: Det ironiske her er jo at det er flaskene med brus som er det virkelige miljøsvineriet! Det kommer sikkert snart pappflasker 😅 Anonymkode: f0ae0...322 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #67 Del Skrevet 2. august 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo litt fascinerende at storkjøkken og lignende aldri har brukt handleposer til søppel. Det er bare i vanlige norske hjem at det er helt umulig å bruke noe som helst annet. Anonymkode: 1162c...774 Nåvel. Storkjøkken bruker i all hovedsak svære, sorte søppelsekker, slike vi tidligere ofte hadde i kassene våre ute i gamle dager. Tror heller ikke de er spesielt gode på kildesorteringen, men det er nok varierende. For min del klarer jeg meg helt fint med bag og nett, og kjøper poser på rull til det lille restavfallet som blir her. Hvis man går inn for det, så kan man faktisk klare seg med rimelig lite restavfall per pers. Anonymkode: 3ea83...c2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #68 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 12.16): Hvor mye koster en rull med sånne? Og hvor mange er det i en rull? Anonymkode: f8737...b4f 50 poser, 9 kr. På kiwi. Anonymkode: 89714...8c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #69 Del Skrevet 2. august 2023 Det ironiske i det hele er at så mye av maten i butikkene er pakket inn i plast, og vi må kjøpe andre plastposer til søppel… Men butikk-plastposene er de som er livsfarlige for miljøet. Kan det hende at dette handler mest om å forsøke å tjene penger på late folk? Anonymkode: 23f49...5c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. august 2023 #70 Del Skrevet 2. august 2023 Gjør ikke noe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 2. august 2023 #71 Del Skrevet 2. august 2023 Patetisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #72 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 12.04): Ja hvorfor? Jeg har brukt bæreposer fra butikken eller kjøper en rull med avfallsposer. Kommer til å slutte å kjøpe bæreposer nå når de er blitt så dyre. Men poser til restavfall må man jo ha. Sikkert noen som kaster alt i de man får gratis da? Anonymkode: 32577...dc1 Samme med plastkorker som sitter fast. Noen Genier i EU som har "bestemt" ting, også er det noen genier som styrer Norge som mente at vi må høre på geniene i EU, så valgte Geniene i Norge noen Genier i privat sektor som skal prise opp posene til vi når 40 poser per person per år (poseprisen må gå til 30-40 kroner før det skjer...) Problemet disse geniene ikke forstår, er, da vil folk bare kjøpe posene andre steder og ta med til butikkene, så gratulerer, vi kom ingen vei og løste ingenting.... Og vi trenger poser til avfall uansett. Det er bla.a derfor jeg er imot EU/EØS, la nordmenn bestemme over Norge isteden for en elite i andre land uten bakkekontakt. Men, nordmenn er uenige med meg og elsker dette, uten at jeg forstår hvorfor. Anonymkode: 7e89c...bb1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 2. august 2023 #73 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer sikkert snart pappflasker 😅 Anonymkode: f0ae0...322 Slike? De kan vel likegodt brukes til brus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #74 Del Skrevet 2. august 2023 Hva om noen kjøper ett par sånne handleposer når de er i butikken, og så tar de med seg de samme posene når de skal til butikken neste gang også?? Så de ansatte i butikken tror kanskje ikke på at dette faktisk er de samme posene som man allerede hadde kjøpt tidligere, og så ender man opp med å måtte betale for posene hver gang man ønsker å bruke posene til å frakte ting og tang man har kjøpt. Anonymkode: d3d56...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #75 Del Skrevet 2. august 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hva om noen kjøper ett par sånne handleposer når de er i butikken, og så tar de med seg de samme posene når de skal til butikken neste gang også?? Så de ansatte i butikken tror kanskje ikke på at dette faktisk er de samme posene som man allerede hadde kjøpt tidligere, og så ender man opp med å måtte betale for posene hver gang man ønsker å bruke posene til å frakte ting og tang man har kjøpt. Anonymkode: d3d56...849 Jeg har tatt med pose i butikken i 40 år, og aldri opplevd å bli beskyldt for å stjele den. Anonymkode: f0ae0...322 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 2. august 2023 #76 Del Skrevet 2. august 2023 Disse handlenettene fra nille har ingen butikkreklame på. Koster 25,- https://www.nille.no/produkter/annet/handlenett-og-bag/p-102773-handlenett-sammenleggbart-blomstret/?code=102773&gclid=EAIaIQobChMIw_KmvJu-gAMVw6bVCh13JQTuEAQYAyABEgKB-vD_BwE&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #77 Del Skrevet 2. august 2023 Det dummeste jeg har sett er plastbegre med frokostblanding + en liten TRE-skje..... Eller sugerør av papir på burgerking. Så ille at jeg ikke kommer til å kjøpe mer milkshake der. Peak stupidity. Anonymkode: 31121...c48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #78 Del Skrevet 2. august 2023 Adobyen skrev (30 minutter siden): Disse handlenettene fra nille har ingen butikkreklame på. Koster 25,- https://www.nille.no/produkter/annet/handlenett-og-bag/p-102773-handlenett-sammenleggbart-blomstret/?code=102773&gclid=EAIaIQobChMIw_KmvJu-gAMVw6bVCh13JQTuEAQYAyABEgKB-vD_BwE&gclsrc=aw.ds Hvor mange kilo tåler dette Nille handlenettet? Anonymkode: 25694...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 2. august 2023 #79 Del Skrevet 2. august 2023 Var det ikke rundt 4 kr? Bryr meg ikke om hva posene koster. Handler matvarer en gang i uka å betaler for posene også. Null problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #80 Del Skrevet 2. august 2023 Elooon skrev (26 minutter siden): Var det ikke rundt 4 kr? Bryr meg ikke om hva posene koster. Handler matvarer en gang i uka å betaler for posene også. Null problem. Det er 4,25 kr. Noen runder visst oppover til 5 da, og ikke ned til 4 som man burde (om man skal følge mattereglene). Anonymkode: 332c1...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå