Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kiwi sine handlenett 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Søppelposer på rull blir for tynne så mye revning og søl. Handlenett må vaskes/tørkes o.l. så mer effektivt med plastposer som så brukes til søppel :) tusen takk for tips!

Anonymkode: df2ba...f75

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Søppelposer på rull blir for tynne så mye revning og søl. Handlenett må vaskes/tørkes o.l. så mer effektivt med plastposer som så brukes til søppel :) tusen takk for tips!

Hvor mye hiver du i en og samme pose da? Jeg bruker rullene til ti kroner fra europris og har hatt de ganske så fulle og dertil tunge, men aldri opplevd at de har revnet.

Anonymkode: 66205...b48

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Handlenett fra vinmonopolet til 15kr er veldig bra, bruker de på butikken hver gang jeg handler.

Anonymkode: 7dcf1...eb6

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye hiver du i en og samme pose da? Jeg bruker rullene til ti kroner fra europris og har hatt de ganske så fulle og dertil tunge, men aldri opplevd at de har revnet.

Anonymkode: 66205...b48

Kan prøve de, men leter etter helt vanlige plastposer slik de har i butikken. 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Handlenett fra vinmonopolet til 15kr er veldig bra, bruker de på butikken hver gang jeg handler.

Anonymkode: 7dcf1...eb6

Handling er ikke noe problem egentlig, handlenett er greit til det men plastposene brukes til mye mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Posene fra Normal er greie. 

Anonymkode: 379b3...61d

AnonymBruker
Skrevet

Bærepose plast 45x45x4cm 40my 15L (500) | Lyreco®
Bærepose plast 55x50x6cm 40my 20L(500) | Lyreco®
Her er to pakker med poser i ulik størrelse. 

Jeg bruker poser på rull fra Europris til søppel, og vanntett bag til badetøy. Eventuelt en "gympose" som jeg ikke legger oppå alt annet i bagen, men tar i hånda. 
Problemet med å henge poser til tørk pga regn anser jeg som så minimalt at jeg ikke kan relatere meg til det. 

Anonymkode: c1b20...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Så vi bytter ut en søppelpose med en annen! Herlig - for et herlig miljøtiltak!

Anonymkode: 519cf...a2d

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Så vi bytter ut en søppelpose med en annen! Herlig - for et herlig miljøtiltak!

Ja, de på rull inneholder sånn ca 70% mindre plast. Og når nordmenn bruker 700-800 millioner plastposer blir det en del etterhvert. Så om man kan redusere forbruket og mengde pr pose er jo det bra. 

En gang i tiden røyket vi på fly, og de fleste vil nok synes det er absurd at det var lov. 

Plast er ikke bra, så da bør man redusere forbruket 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, newman01 said:

Ja, de på rull inneholder sånn ca 70% mindre plast. Og når nordmenn bruker 700-800 millioner plastposer blir det en del etterhvert. Så om man kan redusere forbruket og mengde pr pose er jo det bra. 

En gang i tiden røyket vi på fly, og de fleste vil nok synes det er absurd at det var lov. 

Sikkert. Sikkert bra med papirposer også så kan vi fortsette å hugge ned skog.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sikkert. Sikkert bra med papirposer også så kan vi fortsette å hugge ned skog.

Hva tenker du vi skal kaste søppel i? 

Anonymkode: d2106...653

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handleposer er blitt dyrt! Spesielt om man handler litt ofte. Bruker dere handlenett?

Anonymkode: 8057b...3a9

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, newman01 said:

Men folk vil ha de tykke, så da bestiller vi fra utlandet. Hver eneste pose havner i søppeldunkene til slutt. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker poser på rull fra Europris til søppel, og vanntett bag til badetøy. Eventuelt en "gympose" som jeg ikke legger oppå alt annet i bagen, men tar i hånda. 
Problemet med å henge poser til tørk pga regn anser jeg som så minimalt at jeg ikke kan relatere meg til det. 

Må vaskes om små barn har hatt uhell, vært brukt til svett gymtøy o.l. - tidligere har disse posene bare blitt brukt til avfall. Tomflasker også, nå har vi ikke mye av det men de posene blir ofte klissete og ekle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva tenker du vi skal kaste søppel i? 

Anonymkode: d2106...653

Rett i stor søppeldunk. Tull å bruke poser

Anonymkode: 562f7...53a

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Mange gjør det, ja, iflg den andre tråden

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt gjenbruksnett i årevis.

I Sverige koster poser mange steder 10 kr og de tynne små til frukt og grønt koster 50 øre.

Anonymkode: 7cc12...828

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Endelig. Miljøet er reddet. Vi kan fortsette å spre ut giftige kjemikalier og barbere bort siste rest av urskog.

Anonymkode: 31121...c48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har brukt gjenbruksnett i årevis.

I Sverige koster poser mange steder 10 kr og de tynne små til frukt og grønt koster 50 øre.

Anonymkode: 7cc12...828

Teller de antall fruktposer og slår inn 50 øre for hver? Jeg går ut fra at man ikke må bære frukten til kassen og så kjøpe pose der? Hvis jeg har kjøpt lite av andre varer har jeg iblant tatt en sånn pose til varene istedenfor bærepose, men tar de betalt for dem blir det annerledes. Men hvis man har glemt bærepose eller handlenett kan man jo bare ta av de gratis avfallsposene evt.

Anonymkode: f0ae0...322

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt fascinerende at storkjøkken og lignende aldri har brukt handleposer til søppel. Det er bare i vanlige norske hjem at det er helt umulig å bruke noe som helst annet.

Anonymkode: 1162c...774

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...