AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #21 Del Skrevet 1. august 2023 54 minutter siden, AnonymBruker said: Det må være veldig lokalet i så fall. Jeg bor en times tid sør for Oslo og vi får ikke noen gratis poser til avfall her.. Jeg husker vi fikk matavfallsposer da jeg bodde i Telemark, så det er nok enkelte steder man får sånt, ja. Tragisk med så stor prisøkning også. Er målet å minske forurensningen? Tviler på at dette hjelper, plastposer er jo noe av det mest miljøvennlige av de alternativene man har. Og det blir jo brukt igjen flere ganger - ihvertfall her i huset. Problemet er jo de idiotene som kaster posene i naturen. Anonymkode: e5880...d9f Jeg bor også en times tid sør for Oslo og vi får også poser. Ved de også får der 2 timer nord for Oslo, men der er matposene av papir. Anonymkode: f532b...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #22 Del Skrevet 1. august 2023 Problemet er at poser på rull er så tynne at de ikke er sterke nok. Anonymkode: 8b3a3...e43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 1. august 2023 #23 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg bruker de her, brukt de i mange år og aldri hatt noen issues med de. Har to i søppelbøtta for sikkerhetsskyld av gammel vane, men den underste er nok mange år gammel for de lekker ikke og revner ikke. https://www.clasohlson.com/no/Avfallsposer-med-knytehåndtak-30-l,-20-pk/p/44-4164 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2023 #24 Del Skrevet 1. august 2023 (endret) Rufs skrev (1 time siden): Jeg bruker de her, brukt de i mange år og aldri hatt noen issues med de. Har to i søppelbøtta for sikkerhetsskyld av gammel vane, men den underste er nok mange år gammel for de lekker ikke og revner ikke. https://www.clasohlson.com/no/Avfallsposer-med-knytehåndtak-30-l,-20-pk/p/44-4164 Det var et godt tips! Det står de er Best i test, ekstra sterke. Skal jamen ta meg en tur med t-banen til Clas Ohlson en dag og kjøpe noen ruller. EDIT; Ser på nett at de koster 24,90 pr rull, men man kan få 5 ruller for 100 kr i flerkjøpsrabatt! Enda bedre! Endret 1. august 2023 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #25 Del Skrevet 1. august 2023 "En studie fra Handelens Miljøfond viser samtidig at en plastpose kan ha et mindre klima- og miljøavtrykk enn et handlenett av bomull kan ha. Ifølge studien må man nemlig bruke et handlenett av bomull 68 ganger før det får samme klima- og miljøavtrykk som en plastpose." https://borsen.dagbladet.no/nyheter/dyrere-plastposer-skivebom/79998416 Veldig hyggelig lesing. Fuck h. miljøfond. De skriver i samme artikkel at plastposer er engangsbruk, som sagt, det er bullshit. Her brukes de minst 2 ganger. Jeg bruker dem ofte både 3 og 4 ganger før de ender opp som søppelposer. "- Norge er enestående på kvaliteten på plastposer. Materialmessig hadde det vært bedre hvis vi brukte tynnere materialer for avfallsposer. Sånn det er nå overforbruker vi ressursene, sier Brekke." Bullshit og løgn. "kvalitet" meg i ræva. Eneste plastposene med kvalitet vil de nå få oss til å slutte å bruke!! Anonymkode: 0f5e5...af9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #26 Del Skrevet 1. august 2023 Noen som vet av selgere som har disse? Bruker til handling, søppelpose, vått tøy fra strand/bhg o.l. der tøy og papirposer ikke duger... regn som gir poser som går i oppløsning eller må henges til tørk er irriterende upraktiske...samtidig som avfallsposer som blir brukt en gang og så kastet er bortkastet. Anonymkode: df2ba...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #27 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det gjelder vel ikke bare i Oslo? Jeg har ofte med meg gjenbrukbare poser når jeg handler, men de søppelposer man kjøper på rull er veldig dårlige (tynne/revner), så jeg bruker helst søppelposer. Men… blir vel slutt på det nå. 🤷🏻♀️ Irriterende at alternativet er så dårlig. Anonymkode: 1bc87...172 Jeg kjøper søppelposer på rull på Rusta. De fungerer utmerket. Anonymkode: c881c...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #28 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet ikke hvordan det er i resten av landet men vi har gratis poseruller til plastavfall og matavfall men ikke restavfall Anonymkode: 32577...dc1 Samme her i MidtNorge Anonymkode: 560e5...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #29 Del Skrevet 1. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: De skriver i samme artikkel at plastposer er engangsbruk, som sagt, det er bullshit. Her brukes de minst 2 ganger. Jeg bruker dem ofte både 3 og 4 ganger før de ender opp som søppelposer. Anonymkode: 0f5e5...af9 Jeg har brukt samme bærepose sikkert 20 ganger før hankene røk. Men ser jo at folk hiver posen bare de har gått og pantet flasker, søplekassa ved panteautomaten er alltid stappfull. Så går folk til kassa og kjøper nye poser. Anonymkode: 6c2fb...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #30 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har brukt samme bærepose sikkert 20 ganger før hankene røk. Men ser jo at folk hiver posen bare de har gått og pantet flasker, søplekassa ved panteautomaten er alltid stappfull. Så går folk til kassa og kjøper nye poser. Anonymkode: 6c2fb...8d4 Blir ofte griseri i poser med flasker Anonymkode: 32dfa...185 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #31 Del Skrevet 1. august 2023 Det er ingen som får poser, kostnadene for de posene som deles ut ligger i renovasjonsgebyret. Skal det tilbys flere typer pose, øker gebyret. Anonymkode: 0cd6c...0df 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #32 Del Skrevet 1. august 2023 Har kjøpt avfallsposer på tilbud på Rusta eller Europris for 10kr pr rull og synes de holder ganske godt. Så har vi med flergangsposer i butikken. Anonymkode: fd300...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 1. august 2023 #33 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tja.. har du tenkt over hvor heldig dere egentlig er som ikke betaler en krone på gjennvinningsstasjonen? Anonymkode: 8f230...bc8 Du betaler kanskje ikke ei krone men oss som betaler en stading økende renovasjons avgift (opp 10% hvert år siste 6 år) betaler for denne tjeneste. Høres ut som en leieboer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. august 2023 #34 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor mye koster en rull med sånne? Og hvor mange er det i en rull? Anonymkode: f8737...b4f Tror de har på Kiwi til 10,- eller var det 19,- pr rull eller no sånt ligger i nærheten av kassene gråe poser 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #35 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har brukt samme bærepose sikkert 20 ganger før hankene røk. Men ser jo at folk hiver posen bare de har gått og pantet flasker, søplekassa ved panteautomaten er alltid stappfull. Så går folk til kassa og kjøper nye poser. Anonymkode: 6c2fb...8d4 Det gjør jeg også hvis det ble søk av øl eller lignende i posen Anonymkode: 32577...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #36 Del Skrevet 1. august 2023 I tillegg til den grønne og lilla posen man får gratis på rull i butikkene så bør det bli en hvit en i tillegg til restavfall.... Anonymkode: b2c07...93d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #37 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): I tillegg til den grønne og lilla posen man får gratis på rull i butikkene så bør det bli en hvit en i tillegg til restavfall.... Anonymkode: b2c07...93d Dersom det legges til en hvit pose betales det over renovasjonsgebyret, så egentlig betyr det ikke noe om man kjøper posene selv eller betaler for det gjennom gebyret. Anonymkode: 0cd6c...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 1. august 2023 #38 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har brukt samme bærepose sikkert 20 ganger før hankene røk. Men ser jo at folk hiver posen bare de har gått og pantet flasker, søplekassa ved panteautomaten er alltid stappfull. Så går folk til kassa og kjøper nye poser. Anonymkode: 6c2fb...8d4 Det er ofte fordi de er klissete, møkkete og stinker øl 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #39 Del Skrevet 1. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er at poser på rull er så tynne at de ikke er sterke nok. Anonymkode: 8b3a3...e43 Altså det er teoretisk problem. Merkelig at det er bare de som IKKE bruker de posene til søppel, som har det problemet? Og alle som bruker handlenett i hverdagen, og kjøper posene til søppel, synes de fungerer helt utmerket? Restavfall posene er ikke gratis fordi du skal kildesortere søppelet ditt TS og ha minst mulig restavfall. Anonymkode: f7dc0...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #40 Del Skrevet 1. august 2023 https://www.nille.no/produkter/annet/handlenett-og-bag/p-106332-handlenett-barnekreftforeningen/?code=106332 Jeg kommer til å kjøpe disse, så støtter vi barnekreftforeningen samtidig. Anonymkode: f1700...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå