Gå til innhold

Samværsavtale og krav i denne

Fremhevede innlegg

Skrevet

For det første er holdningen feil. Å «kreve» og. «Forlange» er ikke gode ord når man skal samarbeide.At du i ettertid mener at far er umoden er ikke veldig relevant for situasjonen. Det får du ta på egen kappe. Det er ikke tvang å få barn.

Det er overdrevent hvor mange bursdager etc barnet går glipp av og betydningen av disse. Far vil sikkert også det beste for sitt barn. Dersom han velger å prioritere samvær med seg foran bursdager så er det hans valg. Det betyr lite hva du føler.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bidrag betaler far når han selv finner det for godt. En svært liten sum som ikke dekker halvparten av det det burde i forhold til kostnadene jeg sitter med. 

Anonymkode: eeff9...ad1

Igjen ikke så veldig relevant hva du mener det koster.

Den bitre, sinte holdningen din hjelper ikke barnet ditt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

For det første er holdningen feil. Å «kreve» og. «Forlange» er ikke gode ord når man skal samarbeide.At du i ettertid mener at far er umoden er ikke veldig relevant for situasjonen. Det får du ta på egen kappe. Det er ikke tvang å få barn.

Det er overdrevent hvor mange bursdager etc barnet går glipp av og betydningen av disse. Far vil sikkert også det beste for sitt barn. Dersom han velger å prioritere samvær med seg foran bursdager så er det hans valg. Det betyr lite hva du føler.

Det er holdningen man får når far aldri gjør hva som er best for barnet og kun tenker på seg selv. At far er umoden har jeg sett siden jeg ble gravid og vurderte abort pga far. Glad jeg fikk barnet, men å samarbeide med far har alltid vært vanskelig fordi han krever at jeg skal stå på pinne for han hele tiden. Jeg må ordne opp for han, jeg må fortelle han at barnet trenger solkrem ellers kommer barnet hjem solbrent. Han tenker ikke på noe slikt selv. 

Det er ikke overdrevent at barnet har gått glipp av svært mange bursdager og at det ville betydd mye for barnet å få deltatt i disse. Det er jeg som har vært på foreldresamtaler og møter med barnehagen og hører hvordan barnet har det i barnehagen og at det blir oppfordret til at barnet får vært med i bursdager for sosialisering utenfor barnehagetid da det er viktig for at barnet skal komme tettere på de andre barna. Hvorfor skal barnet lide for at far bor langt unna? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er holdningen man får når far aldri gjør hva som er best for barnet og kun tenker på seg selv. At far er umoden har jeg sett siden jeg ble gravid og vurderte abort pga far. Glad jeg fikk barnet, men å samarbeide med far har alltid vært vanskelig fordi han krever at jeg skal stå på pinne for han hele tiden. Jeg må ordne opp for han, jeg må fortelle han at barnet trenger solkrem ellers kommer barnet hjem solbrent. Han tenker ikke på noe slikt selv. 

Det er ikke overdrevent at barnet har gått glipp av svært mange bursdager og at det ville betydd mye for barnet å få deltatt i disse. Det er jeg som har vært på foreldresamtaler og møter med barnehagen og hører hvordan barnet har det i barnehagen og at det blir oppfordret til at barnet får vært med i bursdager for sosialisering utenfor barnehagetid da det er viktig for at barnet skal komme tettere på de andre barna. Hvorfor skal barnet lide for at far bor langt unna? 

Fokuset ditt om at barnet lider så mye er feil. SPØR Far om han kan ta hensyn. Vil han ikke det, så la det fare. Du bestemmer ikke dette om du vil eller ei.

Han bor vel der han vil bo. Det hjelper ikke å gnage om det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er dessverre slik konsekvenser av handlinger fungerer. Det et ikke noe kjekt, men det ble store konsekvenser for deg å få barn med ham som du må leve med til barnet er voksen. 

Holdningen er det dessverre også du selv som kan bestemme. Hvis du kan akseptere at han er den han er, tar andre valg enn deg og ikke er den faren du hadde håpet å gi barnet ditt, så kan du gi slipp og endre holdning. Uansett hva du gjør, så kan du ikke endre denne voksne mannen. 

Ja, ditt barn har fått en far som kanskje er selvsentrert og egoistisk. Kanskje han har noen gode sider også. Du kan ikke gjøre noe med det nå. Du må gjøre så godt du kan i din tid med barnet, så må far gjøre det han vil i sin tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnehagen har gjort tiltak, barnet har logoped og jeg har jobbet mye hjemme med øvelser vi har fått fra logoped. 

Det er barnet som får svi for at far flyttet lenger unna, jeg syns ikke det er riktig. Jeg kommer absolutt til å anbefale at barnet får være med på bursdager og aktiviteter, da får far stille opp som jeg gjør hele tiden ellers.

Bidrag betaler far når han selv finner det for godt. En svært liten sum som ikke dekker halvparten av det det burde i forhold til kostnadene jeg sitter med. 

Søk bidrag gjennom nav om det ikke er gjort. 

Anonymkode: 450f2...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...