Gjest ti10 Skrevet 3. august 2023 #161 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 21.02): Han er faktisk den eneste som ikke kjenner noen. Alle andre i klassen har andre fra sin barnehage og miljø, han er den eneste som fikk alle fra hans barnehage og miljø i den andre klassen, Tenk at du ønsker deg en kake og blir servert en middagsrett som ble laget for 3 måneder siden og smaker fælt og får beskjed om å være glad og fornøyd og at du kommer til å like det med tiden? Anonymkode: 2fb4d...c95 Den middagen ville neppe hatt noen betydning for min videre personlighetsutvikling ... Det er jo en del av utviklingen å lære seg sosial kompetanse. Å være åpen for og kunne skape nye relasjoner. Det at mor er så negativ til situasjonen vil jo bare forsterke følelsen av at dette er en feil situasjon og at det å bli kjent med og møte fremmede mennesker er noe fryktelig ubehagelig man må prøve å unngå.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #162 Skrevet 3. august 2023 Ene gutten min havnet i klassen med dem 3 han kjente fra bhg, det var kun dem som var skoles starter fra bhg det året. Ene var bestevennen hans i tilegg. Alle 3 endte opp med helt nye venner som sine nærmeste. Da dem hadde litt forskjellig ting dem ønsket og leke på skolen og i friminuttene. Men ta og snakk med skolen og hør grunnen. Og fortell dem om hvordan han har det forhold til og grue seg til skolestart. Finnes det ikke en i nabolaget som han på måte ikke kjenner, men kunne prøvd og ordne en lekedate med. Hva med sfo? Her starter dem på sfo 14 dager før skolestart og da blir dem ofte kjent med mange som skal starte med dem i samme klasse. Anonymkode: acc03...c2a 1
Millimani Skrevet 3. august 2023 #163 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ring skolen og be om å få bytte. Kanskje andre har byttet, også. Viktig med en god start. Anonymkode: f23dc...5e1 Det der er nevnt i tråden før. Svaret på spørsmålet er som regel blankt nei. Sier man ja til ett bytte må man innvilge alle evt påfølgende søknader om bytte. Dette vil ikke la seg gjøre da det er viktig med en noenlunde balanse i antall elever pr klasse
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #164 Skrevet 3. august 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Les hi. Caps lock'en din er på, forresten. Anonymkode: 6bce2...a0e Ikke rart du er bekymret, du er jo en mobber selv Anonymkode: 20a7c...318
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #165 Skrevet 3. august 2023 Jeg forstår godt problemstillingen, men etter å ha jobbet med sette sammen klasser i 20 år, så vil jeg si at jeg ikke uten videre ville latt gutten bytte. Det selv om klassene ikke er "fulle". Det er en helvetes kabal som skal gå opp. Per er en elev, men teller som tre i krav til de voksne. Ola gjør lite ut av seg, men trenger å komme unna Per da det viste seg i barnehagen at det var en dårlig match fordi Ola blir redd av Pers utbrudd. Derimot vil gjerne Olas mor at han kommer i klasse med Knut, og argumenterer med at Knut er hans eneste venn. Knut må slippe Jens, som er fetteren og dominerer fullstendig over Knut. Jens er også er også en håndfull. Og bør ikke settes i samme klasse som Per. Pål bør ideelt sett plasseres unna både Jens og Per, men må jo gå i en av klassene. Han ender opp sammen med Jens, men da kan ikke Ivar og Jon gå i den klassen, som nå er "full" når det gjelder utagering. Men moren til Jon har hørt om Per, og vil ikke at Jon skal gå i klasse med han. Hum skjønner at det kan hun ikke si, så hun argumenterer heller med andre mer "spiselige" argument om at han ikke kjenner noen i den klassen og at naboen Ida går i den andre klassen. Jon har null interresse av Ida. Ida på sin side er redd Jon. Hassan og Yusuf burde skilles, men det gjør logistikken vanskelig fordi de skal ha samme morsmålslærer. Dermed ender de sammen. Else og Inger leker svært godt sammen en til en, men Else har store sosiale vansker og takler ikke å leke i gruppe. Hun reagerer sterkt når Inger søker til andre. Ingers foreldre er bekymret for at Inger skal måtte fungere som støttekontakt for Else, og både de og barnehagen ber om at de skilles. Elses foreldre truer med klage til statsforvalteren om Else ikke får gå i klasse med sin eneste venn. I tillegg forventes tre nyankomne flyktninger, flyktningetjenesten vil ikke dele informasjon fordi de misforstår taushetsplikten. Det er ikke mulig å forutse hva en får, men de plasseres sammen i håp om at det fungerer. Det gjør det ikke viser det seg, konflikter mellom foreldrene har påvirket barna. Skal en elev flyttes etter at kabalen er lagt, skal jeg presenteres med veldig tungtveiende grunner. Mistrivsel etter en dag er ikke en slik grunn. Anonymkode: 300ee...d16 3 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #166 Skrevet 3. august 2023 Ta det opp med en gang i såfall. Eneste problemet er...skal jeg tenke som skolen da. Han kan jo ikke bytte med kun en av de andre, da blir jo det andre barnet i akkurat samme situasjon. Må mikse klassene på nytt da i såfall, men da må jo skolen få oversikt nær sagt på et kart over hvem som bor hvor (mtp naboer) og det ville jeg tenkt er ganske uaktuelt. Men om de ikke har blandet barn fra ulike bhg sammen, det er veldig rart. For den oversikten har de, og vanligvis hos oss iaf legger de vekt på at alle starter med noen fra samme bhg, helst samme avdeling om det går opp. Så at han er HELT alene fra sin bhg, og bare med barn nær sagt fra andre kanter av landet - det høres jo mystisk ut. Men du må jo bare forklare saken, selv om jeg vil tro du ikke kommer noen vei med ønsket ditt. Siden jeg synes det er veldig spesielt om han virkelig er så alene som du tror, så spørs det også om dine forventinger (so er overført til han tydeligvis...) kan ha vært litt feil. Vi var veldig klare ovenfor vår skolestarter at det er skolen som bestemmer klassene, og at vi ikke visste hvem hun kom i klasse med. Helt fra siste året i bhg. For å ikke skape noen forventninger om saken. La vekt på at det kom til å bli mange nye barn å bli kjent med uansett, og fortlte fra vår egen barndom om alle vennene vi fikk da vi gikk på skolen, folk vi ikke kjente fra før. For faktum er jo at i løpet av barneskolen dannes det vennskap i klassene, som er helt andre enn de man hadde fra før. Uansett hvor mye foreldre måtte ønsker å bare holde seg til nabolaget eller de gamle kjente. Ville prøvd å faktisk se fordelen her, ikke bare føle på ulempene. For føler ikke her at du egentlig mener det du sier til sønnen din, føler du bare prøver å trøste, men at du egentlig er like knust som han. Bedre for han om du står sterkere i overbevisningen om at livet ikke akkurat er over selv om man ikke går i klasse med naboungene. Hos oss er dessuten klassene tett på hverandre, dør etter dør bortover sidenav hverandre, leker alltid sammen i friminutter, og masse på sfo/aks. Min datter hadde en god venninne de første årene i bhg, som gikk de siste årene i annen bhg, og som dermed ikke går i samme klasse, men i parallellklasse med hverandre. De tok opp vennskapet på null komma niks, er masse sammen på fritiden, på skole og sfo. Dette ordner barna selv! Og helt ærlig, akkurat i undervisningen - som skolen faktisk er - så er det noen ganger like greit å få delt opp de sterkeste båndene i 1. klasse. For barn som har herjet vi sammen i bhg fortsetter også med dette i klasserommet, i den tiden det tar for barna å lære seg at skolen ikke er som bhg, at man faktisk er der for å høre på læreren og lære ting. Jeg er veldig GLAD disse to bestevenninnene ikke kom i samme klasse, for de fjaser så sykt mye sammen. Helt tipp topp at de kan leke sammen alltid ellers, men ikke akkurat i undervsiningen. Jeg synes det er strålende. Og virker ikke som om de har reagert et sekund på å gå i "feil klasse" noen av dem. Så vi voksne må være forsiktige med å dømme skolen inndeling nord og ned før skolen en gang har startet. Det kan bli SÅ FINT! Dere har ikke en gang startet enda? Klassesammensetningen er viktig, men mer mtp å ha en fordeling av barn som gjør at klassen faktisk fungerer, at det blir noe ro til å konsentrere seg og følge med, og at det ikke bare er gærne bavianer eller bare stille sjenerte barn. Så jeg tror skolene legger vekt på andre ting enn hvem som er bestevenner når de prøver ås godt de kan å sette sammen 1.klassingene, uten å kjenne dem enda. Jeg er ikke lærer, men ser jo selv at det umulig blir mer enn en gjettelek ut i fra beskrivelser av barna fra barnehagen. Kanskje passet din gutt akkurat inn der de har plassert han, slik de ser det totale bildet. Så gi det en sjans. Vår skole gjorde noe lurt første gang i fjor, da vi startet, de ga oss "foreløpige klasser" ved oppstart, og klar beskjed om at klassene ikke ble endelige før til høstferien. De ville rett og slett se de litt an. Så vi var fullt forberedt på at det kunne bli endringer. De har brent seg nok på dårlig fungerende klasser, så ny tøff (og klok spør du meg) rektor tok grep og bestemte at klassene skulle vurderes. Ikke BARNA. Men hvordan klassene virket til å fungere. Og det tror jeg er veldig klokt. Så vi må også tørre å stole litt på skolene og deres kompetanse og erfaring. Personlig ville jeg utvilsomt avventet, og minnet gutten på all den andre tiden har har til å leke med vennene sine, og betrygge at han selvsagt blir kjent med alle de andre barna også. Og så heller tatt tak i dette hvis det utover høsten viser seg at han har det så grusomt som du ser for deg at han kommer til å ha det. Skolestart er alltid skummelt for oss foreldre. Jeg valgte å gå inn i det uten forventninger, og det tror jeg var lurt. For da er ikke klassen noe problem, siden jeg ikke forventet noen sammensetning. Klassen er faktisk helt super! Har blitt mange nye venner bare det første året. Kjempekjekt. Vi har gått inn for å "ta med hjem" særlig de nye vi ikke kjente så godt fra før, og sørget for å stille i alle bursdager og selvsagt avholde stor barnebursdag selv. Fine arenaer for å treffes. Vi har hatt mamma-kveld der jeg stilte for å bli bedre kjent med mødrene jeg ikke kjente så godt fra før. Så man må jo ta litt tak selv også, så kan det jo bli riktig bra! Men stor klem, skolestart er ikke lett for noen av oss foreldre, det er alltid skummelt, fordi vi er så redde for at barna våre skal falle utenfor... full forståelse for redselen ❤️ Men barna ordner seg venner bare man ikke motarbeider dem omtrent. De er skapt for å danne relasjoner. Så støtt, bidra, ha venner på besøk, ta kontakt med andre foreldre, inviter hjem, bidra litt ekstra, så føles det bedre kanskje Du kan også snakke med de på sfo/aks (håper barnet ditt har en slik arena), eventuelt med kontaktlærer etterhvert, og sosiallærer ved behov, og fortelle dem om din bekymring. Forklare at du er redd for at de andre han kjenner skal stenge han ute så han står alene igjen... Så kanskje de følger litt ekstra med både på at det ikke skjer, og gir deg noen beroligende tilbakemeldinger om at han har det fint. Kan hende det er en bedre vei å gå enn å skulle få skolen til å endre på klassesammensetning pga et enkelt barn. Men å ta opp frykten din, det er helt innafor. Anonymkode: 631f1...4fe 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #167 Skrevet 3. august 2023 Det eneste du kan gjøre er å snakke med skolen om det er mulig å bytte klasse. Hvis det ikke er mulig, så er det ikke særlig å gjøre. Det kommer nok til å gå bra uansett. Jeg kjente ingen i klassen min når jeg begynte på skolen. Gikk bra og jeg fikk raskt nye venner. Anonymkode: e866a...e7e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #168 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skal en elev flyttes etter at kabalen er lagt, skal jeg presenteres med veldig tungtveiende grunner. Mistrivsel etter en dag er ikke en slik grunn. Anonymkode: 300ee...d16 Skolen har neppe begynt en gang? Frykt/redsel FØR skolestart kan jo heller ikke legges til grunn. Den må man jo bare håndtere og ikke minst prøve å snu det fokuset før første skoledag faktisk kommer. Ser forøvrig også en annen mulighet, hvis klassene er offentliggjort. Kjenner man såvdt til noen, eller har mulighet til å finne ut av kontaktinfo til noen som helst på klasselista, så hvorfor ikke ta kontakt og se om det kan dannes en relasjon mellom barn allerede før den første skoledagen. Kan være mange flere som står med samme følelse og blir veldig glade for om egen sønn feks får lekt litt med en annen gutt i dagene før skolestart. Kan være gull verdt med litt innsats. Anonymkode: 631f1...4fe 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #169 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår godt problemstillingen, men etter å ha jobbet med sette sammen klasser i 20 år, så vil jeg si at jeg ikke uten videre ville latt gutten bytte. Det selv om klassene ikke er "fulle". Det er en helvetes kabal som skal gå opp. Per er en elev, men teller som tre i krav til de voksne. Ola gjør lite ut av seg, men trenger å komme unna Per da det viste seg i barnehagen at det var en dårlig match fordi Ola blir redd av Pers utbrudd. Derimot vil gjerne Olas mor at han kommer i klasse med Knut, og argumenterer med at Knut er hans eneste venn. Knut må slippe Jens, som er fetteren og dominerer fullstendig over Knut. Jens er også er også en håndfull. Og bør ikke settes i samme klasse som Per. Pål bør ideelt sett plasseres unna både Jens og Per, men må jo gå i en av klassene. Han ender opp sammen med Jens, men da kan ikke Ivar og Jon gå i den klassen, som nå er "full" når det gjelder utagering. Men moren til Jon har hørt om Per, og vil ikke at Jon skal gå i klasse med han. Hum skjønner at det kan hun ikke si, så hun argumenterer heller med andre mer "spiselige" argument om at han ikke kjenner noen i den klassen og at naboen Ida går i den andre klassen. Jon har null interresse av Ida. Ida på sin side er redd Jon. Hassan og Yusuf burde skilles, men det gjør logistikken vanskelig fordi de skal ha samme morsmålslærer. Dermed ender de sammen. Else og Inger leker svært godt sammen en til en, men Else har store sosiale vansker og takler ikke å leke i gruppe. Hun reagerer sterkt når Inger søker til andre. Ingers foreldre er bekymret for at Inger skal måtte fungere som støttekontakt for Else, og både de og barnehagen ber om at de skilles. Elses foreldre truer med klage til statsforvalteren om Else ikke får gå i klasse med sin eneste venn. I tillegg forventes tre nyankomne flyktninger, flyktningetjenesten vil ikke dele informasjon fordi de misforstår taushetsplikten. Det er ikke mulig å forutse hva en får, men de plasseres sammen i håp om at det fungerer. Det gjør det ikke viser det seg, konflikter mellom foreldrene har påvirket barna. Skal en elev flyttes etter at kabalen er lagt, skal jeg presenteres med veldig tungtveiende grunner. Mistrivsel etter en dag er ikke en slik grunn. Anonymkode: 300ee...d16 Og hva om et av barna du nevner om 15 år begår selvmord som følge av langvarig mobbing i klassen ...? Hva om Anders Breivik var et av disse barna, og 22. juli kunne vært unngått om bare én voksen person som hadde ansvaret for ham, hadde hatt fem minutter til overs? Når man ser tilbake og hører historier om mobbing og tragedier som følge av dette, var det ofte svært lite som skulle til for å endre et menneskeliv, men dette ble aldri gjort den gangen man skulle "tåle" litt. Anonymkode: f1676...707 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #170 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skolen har neppe begynt en gang? Frykt/redsel FØR skolestart kan jo heller ikke legges til grunn. Den må man jo bare håndtere og ikke minst prøve å snu det fokuset før første skoledag faktisk kommer. Ser forøvrig også en annen mulighet, hvis klassene er offentliggjort. Kjenner man såvdt til noen, eller har mulighet til å finne ut av kontaktinfo til noen som helst på klasselista, så hvorfor ikke ta kontakt og se om det kan dannes en relasjon mellom barn allerede før den første skoledagen. Kan være mange flere som står med samme følelse og blir veldig glade for om egen sønn feks får lekt litt med en annen gutt i dagene før skolestart. Kan være gull verdt med litt innsats. Anonymkode: 631f1...4fe Vi lager klassene så tidlig som mulig, slik at foreldrene kan lage seg facebookgrupper og whatnot. Jeg har inntrykk av at mange av foreldrene bruker sommeren på å forberede barna sine, arrangerer treff på lekeplasser og badestrender, felles skogsturer og annet. En aktiv foreldregruppe kan være en stor ressurs for klassen og barna. Anonymkode: 300ee...d16 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #171 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hva om et av barna du nevner om 15 år begår selvmord som følge av langvarig mobbing i klassen ...? Hva om Anders Breivik var et av disse barna, og 22. juli kunne vært unngått om bare én voksen person som hadde ansvaret for ham, hadde hatt fem minutter til overs? Når man ser tilbake og hører historier om mobbing og tragedier som følge av dette, var det ofte svært lite som skulle til for å endre et menneskeliv, men dette ble aldri gjort den gangen man skulle "tåle" litt. Anonymkode: f1676...707 Når barna er 15 år ha de gått på skolen i mer enn en dag, altså.. Anonymkode: 300ee...d16 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #172 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når barna er 15 år ha de gått på skolen i mer enn en dag, altså.. Anonymkode: 300ee...d16 Noe som ifølge deg betyr at man skal bagatellisere mobbing og starten av dette, fordi man har god tid på seg ...? Anonymkode: f1676...707 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #173 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noe som ifølge deg betyr at man skal bagatellisere mobbing og starten av dette, fordi man har god tid på seg ...? Anonymkode: f1676...707 Mobbing? Ifølge meg? Jeg har ikke sagt et ord om mobbing. Her var det snakk om at mor er misfornøyd med klasseinndeling en før skoleåret er i gang. Anonymkode: 300ee...d16 4
Sola de Skrevet 3. august 2023 #174 Skrevet 3. august 2023 Jeg var opprinnelig satt opp til å gå i B- klassen. Noen av dem som var satt opp til å gå i A- klassen ville bytte. I klassen jeg var satt opp til å gå i, kjente jeg kun nabojenta. Den andre klassen jeg ble byttet til gikk barna fra barnehagen. Var ok for skolen at det ble byttet, så lenge de fant noen som ville gå i andre klassen. Eneste bakdel med at jeg begynte i A i stedet for B, var at jeg ikke fikk skolebuss, som alle barna i B fikk, så jeg fikk litt lang skolevei å gå.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #175 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi lager klassene så tidlig som mulig, slik at foreldrene kan lage seg facebookgrupper og whatnot. Jeg har inntrykk av at mange av foreldrene bruker sommeren på å forberede barna sine, arrangerer treff på lekeplasser og badestrender, felles skogsturer og annet. En aktiv foreldregruppe kan være en stor ressurs for klassen og barna. Anonymkode: 300ee...d16 100% sant! Og å engasjere seg i gruppen som forelder er SÅ VIKTIG! Vi har en flott klasse, og litt kanskje nettopp fordi mage av oss kjenner nok til hverandre fra før at vi har et slags samhold, også vi foreldre. Og i all hovedsak ser jeg at det har skjedd gjennom fritidsaktivitetene jenta vår har gått på fra så tidlig som mulig. Startet med turn da hun var 3 år, og la senere til fotball. Man bør sjekke litt hva de små driver med der man bor, og joine noe der mange er. Tror det er veldig lurt. Om man kun holder seg til egen bhg, ja da blir jo kretsen liten ifht alle de andre som kjenner hverandre. Så en ting er at det er fint for bar å være aktive, men i tiden før skolestart har aktivitetene i nærmiljøet også viktige sosiale aspekter. Fotballgruppa er jo helt toppers her, er jo haugevis av barn på fotballaget, og en fin arena for å slå av en prat med andre foreldre. Sikkert andre aktiviteter andre steder, man må bare sjekke opp og forhøre seg. Av 18 barn er det kun 5 fra vår bhg i klassen, og kun 2 fra avdelingen vi gikk på. Allikevel var nesten alle kjente fra før via en eller annen sammenheng. Det var veldig lurt ser jeg i etterkant. Skal nå sørge for å få 5-åringen inn på nyttoppstartet fotballag, så hun også får enda flere fjes å spille på det siste året i bhg før skolen starter. Så tipper jeg vi har ca samme situasjon igjen, der klassesammensetningen ikke er så viktig, fordi vi kjenner mange litt uansett. Via et stort turnparti og en stor fotballgruppe så er det knapt igjen med barn og foreldre på det årskullet vi ikke kommer i kontakt med. Det er noen, men ikke så mange. Anonymkode: 631f1...4fe 2
fru Alving Skrevet 3. august 2023 #176 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lærernes personlighet har mye å si hvordan stemningen i en klasse blir, men når man plasserer minst to stykker som idag antagelig kan karakteriseres som rendyrkete psykopater (med mindre de har endret seg fullstendig) i samme klasse, har dette definitivt påvirkning for om klassen har utgangspunkt til å bli en normal klasse, eller en klasse der det er den sterkestes rett som gjelder. Mobbingen på skoler har endret karakter siden jeg gikk der, men at mobbing fortsatt forekommer, er det ingen tvil om. Anonymkode: f1676...707 Det var jo veldig uheldig at det ble slik i den klassen. Det som mange reagerer på i tråden er at TS ikke en gang vet noe om hvordan klassen til sønnen blir eller hvordan det vil bli for ham. Hun gir jo ikke klassen en sjanse. Alt er "ødelagt" fordi gutten ikke har kommet sammen med de han kjenner. Her er nok mor og mors forventninger noe som forverrer dette. Vi foreldre må være de voksne vi må trygge barna og ikke krisemaksimere. Skulle det dog vise seg at sønnen til TS ikke får venner, holdes utenfor eller ender opp i klasse med rendyrkete psykopater, dine ord, så støtter nok alle henne i å ta situasjonen alvorlig 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #177 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noe som ifølge deg betyr at man skal bagatellisere mobbing og starten av dette, fordi man har god tid på seg ...? Anonymkode: f1676...707 Hvorfor tillegger du andre dinemeninger? Det er jo du som mener at vi bagatelliserer mobbing... Anonymkode: e986e...b29
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. august 2023 #178 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Folk som mener at dette ikke er noen stor sak, kan umulig ha erfart hvor enorm forskjell det kan være på klasser. I klassen jeg gikk i, hadde vi i barneskolen en snill, relativ ung lærerinne, og som følge av dette var stemningen i klassen stort sett fin. I parallellklassen, derimot, hadde de en mannlig klasseforstander med erfaring fra "livets harde skole", og dette utviklet seg til å bli en klasse med et utpreget mobbemiljø særlig dominert av noen riktig tøffe "ledertyper" blant guttene, noe vi ble forskånet for i klassen vår, og også mobbing blant jentene, noe som bare ble verre og verre etter hvert som man ble eldre - en av jentene måtte til slutt bytte klasse til vår klasse for å unnslippe mobbingen. To klasser kan være forskjellige som natt og dag, og barndommen min hadde vært fullstendig annerledes om jeg hadde kommet i den andre klassen. Anonymkode: f1676...707 Så klart klasser kan være veldig forskjellige. Men det handler mest om dynamikken mellom elevene og ikke minst om læreren. Det er jo ingenting som tilsier at klassen sønnen til TS begynner i vil få dårlig samspill mellom elevene og en dårlig lærer fordi han ikke kjenner så mange?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #179 Skrevet 3. august 2023 Jeg er overrasket over alle de negative svarene. Du har gode argumenter for å bytte klasse. Ikke minst siden du har sagt ifra på forhånd. Det at andre barn hadde taklet dette greit har ingen betydning Hvis dette er viktig for sønnen din hadde jeg aldri gitt meg, uansett hvor ubeleilig dette er for ledelsen. Anonymkode: 4a326...236 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #180 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er overrasket over alle de negative svarene. Du har gode argumenter for å bytte klasse. Ikke minst siden du har sagt ifra på forhånd. Det at andre barn hadde taklet dette greit har ingen betydning Hvis dette er viktig for sønnen din hadde jeg aldri gitt meg, uansett hvor ubeleilig dette er for ledelsen. Anonymkode: 4a326...236 Jeg hadde møte med rektor i dag og fikk bekreftet at han flyttes til den andre klassen. De hadde ikke tatt hensyn til barnehagens anbefalinger i det hele tatt slik jeg og barnehagen mistenkte og innrømmet feil. Så det løste seg for gutten min. Takk til dere som var saklige og kom med relevante svar, resten kan ta seg en bolle eller to. Anonymkode: 2fb4d...c95 5 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå