fru Alving Skrevet 2. august 2023 #61 Skrevet 2. august 2023 Millimani skrev (1 minutt siden): Snakk om å trykke på rødt lys. Det er jo fint at det finnes alternativer. Er bare litt usikker på om ikke nissen flytter med. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #62 Skrevet 2. august 2023 Har ikke lest tråden, men her var det tre jenter som ønsket seg over i en annen klasse, noe som førte til at det kun er 7 jenter igjen i klassen. Så det bør være mulig å få bytte klasse. Anonymkode: 6bce2...a0e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. august 2023 #63 Skrevet 2. august 2023 Ulrikke skrev (12 timer siden): Datteren min havnet i klasse med kun én hun kjente, og det var egentlig mer en bekjent. Alle andre kjente gikk i andre klasser (tre klasser på trinnet). Det går faktisk fint! De er sammen i friminuttene, de er sammen på SFO, og mange av vennskapene fra barnehagen består uansett ikke særlig lenge når de møter andre og får flere å "velge" mellom. Dette så jeg både for min datter og som skole-ansatt. Møt ham på følelsene sine, men støtt ham på at det går fint. Og nei, det ødelegger ingenting, annet enn at han blir litt mer usikker før han faktisk kommer inn i det. Og det er det læring i, så lenge dere støtter ham på "riktig" måte og ikke lar ham grave seg ned i de følelsene. Veldig enig i dette. Følelsene hans blir jo selvfølgelig verre av at mor tydelig er opprørt og tror "alt er ødelagt". Her er det du som ødelegger for barnet ditt, TS.
fru Alving Skrevet 2. august 2023 #64 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke lest tråden, men her var det tre jenter som ønsket seg over i en annen klasse, noe som førte til at det kun er 7 jenter igjen i klassen. Så det bør være mulig å få bytte klasse. Anonymkode: 6bce2...a0e Men dette er jo bare tull. Det bør vel være en mest mulig balansert elevgruppe. Tre jenter ønsker seg over i den andre klassen, hvorfor? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #65 Skrevet 2. august 2023 Overrasket over ufine og lite medfølende svar i tråden. Da min begynte på skolen, fikk alle med seg noen de kjente fra barnehagen, og fra nærmiljøet. Jeg trodde dette var standard alle steder. Her er det ikke like mange elever i hver klasse, og kjønnsfordelingen er vanvittig skjev, men de har nå sørget for at det er flere fra samme barnehage i klassen. Ser at ts er ute av tråden, forståelig nok, men hvis det var mitt barn, ville jeg ha bedt rektor om begrunnelse. Anonymkode: 6bce2...a0e 5
fru Alving Skrevet 2. august 2023 #66 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overrasket over ufine og lite medfølende svar i tråden. Da min begynte på skolen, fikk alle med seg noen de kjente fra barnehagen, og fra nærmiljøet. Jeg trodde dette var standard alle steder. Her er det ikke like mange elever i hver klasse, og kjønnsfordelingen er vanvittig skjev, men de har nå sørget for at det er flere fra samme barnehage i klassen. Ser at ts er ute av tråden, forståelig nok, men hvis det var mitt barn, ville jeg ha bedt rektor om begrunnelse. Anonymkode: 6bce2...a0e Synes du at det er fint at kjønnsbalansen er vanvittig skjev da? Hadde det ikke vært bedra at klassene var mer like. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #67 Skrevet 2. august 2023 fru Alving skrev (1 minutt siden): Men dette er jo bare tull. Det bør vel være en mest mulig balansert elevgruppe. Tre jenter ønsker seg over i den andre klassen, hvorfor? Jeg kjenner de ikke, men jeg går ut fra at de ville være med de de kjente fra barnehagen. Synes det er rart at rektor gikk med å at de fikk bytte, og jeg synes også det er irriterende at vi ikke fikk noe svar på hvorfor forholdet mellom kjønn er så skjevt. (Jeg vil ikke mase og klage, men noen av de andre foreldrene ba om forklaring på få jenter) I parallellklassene er det noenlunde like mange gutter som jenter, og i ene parallellklassen er det flere jenter enn gutter. Det er 14 gutter og 7 jenter i klassen til jenta mi. Praktisk når det er bursdag da, vi får plass til alle jentene hjemme. Anonymkode: 6bce2...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #68 Skrevet 2. august 2023 fru Alving skrev (Akkurat nå): Synes du at det er fint at kjønnsbalansen er vanvittig skjev da? Hadde det ikke vært bedra at klassene var mer like. Det går greit, men jeg synes det er litt dumt. Anonymkode: 6bce2...a0e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #69 Skrevet 2. august 2023 Anonymus Notarius skrev (7 minutter siden): Veldig enig i dette. Følelsene hans blir jo selvfølgelig verre av at mor tydelig er opprørt og tror "alt er ødelagt". Her er det du som ødelegger for barnet ditt, TS. Skjønner godt at hun trekker seg fra tråden når hun får slike anklager. Eller har hun skrevet at hun har sagt det til barnet (beklager i så fall, jeg har ikke lest alt) Anonymkode: 6bce2...a0e 1
fru Alving Skrevet 2. august 2023 #70 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner de ikke, men jeg går ut fra at de ville være med de de kjente fra barnehagen. Synes det er rart at rektor gikk med å at de fikk bytte, og jeg synes også det er irriterende at vi ikke fikk noe svar på hvorfor forholdet mellom kjønn er så skjevt. (Jeg vil ikke mase og klage, men noen av de andre foreldrene ba om forklaring på få jenter) I parallellklassene er det noenlunde like mange gutter som jenter, og i ene parallellklassen er det flere jenter enn gutter. Det er 14 gutter og 7 jenter i klassen til jenta mi. Praktisk når det er bursdag da, vi får plass til alle jentene hjemme. Anonymkode: 6bce2...a0e Her har jo rektor gjort noe dumt ved å tillate dette. Barna kan ikke bestemme at de skal gå sammen med de som de kjenner fra før, og tre stykker er jo helt utrolig. jeg synes ikke du skal gi deg på dette, og forhåpentligvis kommer alle nye jenter nå i deres klasse. Slik var i vår klasse og at de var færrest jenter, alle nye jenter kom da til oss. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #71 Skrevet 2. august 2023 Jeg fikk ikke nye venner da jeg ble satt i klasse med de fleste fremmende. Ble venneløs helt ut ungdomsskolen 🤷♂️ Anonymkode: 9e0b2...928 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #72 Skrevet 2. august 2023 Hvorfor skal barn i dag skånes for absolutt alt? Kjente han alle han begynte i barnehage med? Kommer han til å kjenne alle i klassen på ungdomsskolen? Videregående? Skal du som mor fikse dette for han resten av livet? Hva med når han skal ut i jobb? Slutt å sy puter under armene på barna deres. Er vel ikke verre for han enn det er for andre. Barn er tilpasningsdyktige og blir fort kjent med andre barn. Ikke ødelegg det. Anonymkode: 07d4a...49f 3 7
Sam Jones Skrevet 2. august 2023 #73 Skrevet 2. august 2023 Jeg forstår godt at dette var kjipt. Det kan få bedre enn forventet, men det er ikke en garanti at alt bare går seg til heller, som mange påstår. Jeg hadde sendt Mail til skolen. Det skader ikke å prøve. Jeg hadde lagt vekt på tryggheten og behovet til barnet og tilknytning til nærmiljøet. Dersom dere får nei, hadde jeg sett an til høstferien og sendt ny Mail med erfaringene deres om det ikke hadde gått seg til. Jeg har selv gjort noe tilsvarende (der ble det også sagt at det var «umulig» å bytte, men det gikk fint). Lykke til! 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #74 Skrevet 2. august 2023 Bare ring skolen og snakk med dem. Anonymkode: dc8e2...926
Millimani Skrevet 2. august 2023 #75 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Overrasket over ufine og lite medfølende svar i tråden. Da min begynte på skolen, fikk alle med seg noen de kjente fra barnehagen, og fra nærmiljøet. Jeg trodde dette var standard alle steder. Her er det ikke like mange elever i hver klasse, og kjønnsfordelingen er vanvittig skjev, men de har nå sørget for at det er flere fra samme barnehage i klassen. Ser at ts er ute av tråden, forståelig nok, men hvis det var mitt barn, ville jeg ha bedt rektor om begrunnelse. Anonymkode: 6bce2...a0e Han har jo med seg én fra barnehagen, og en er bedre enn ingen. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner de ikke, men jeg går ut fra at de ville være med de de kjente fra barnehagen. Synes det er rart at rektor gikk med å at de fikk bytte, og jeg synes også det er irriterende at vi ikke fikk noe svar på hvorfor forholdet mellom kjønn er så skjevt. (Jeg vil ikke mase og klage, men noen av de andre foreldrene ba om forklaring på få jenter) I parallellklassene er det noenlunde like mange gutter som jenter, og i ene parallellklassen er det flere jenter enn gutter. Det er 14 gutter og 7 jenter i klassen til jenta mi. Praktisk når det er bursdag da, vi får plass til alle jentene hjemme. Anonymkode: 6bce2...a0e Det kan komme an på hvor i skolekretsen barna bor. Bor det mange flere gutter enn jenter i området dere bor er det normalt logisk at det blir sånn. I min egen klasse var vi 16 jenter og 12 gutter da vi begynte i 1. klasse. 16 jenter og 10 gutter da jeg flytta derfra rett før barneskolen var slutt, 14 jenter og 12 gutter da de gikk ut av grunnskolen. Ingen fasit på at det "skal" være omtrent like mange av hvert kjønn, det er tilfeldig. I mine søskens klasser var det tydelig overvekt av gutter.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #76 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal barn i dag skånes for absolutt alt? Kjente han alle han begynte i barnehage med? Kommer han til å kjenne alle i klassen på ungdomsskolen? Videregående? Skal du som mor fikse dette for han resten av livet? Hva med når han skal ut i jobb? Slutt å sy puter under armene på barna deres. Er vel ikke verre for han enn det er for andre. Barn er tilpasningsdyktige og blir fort kjent med andre barn. Ikke ødelegg det. Anonymkode: 07d4a...49f Det er jo forskjell på å kjenne alle, og på å kjenne ingen. Da jeg begynte på ungdomssskolen, fikk jeg med meg flere fra klassen. Trodde det var vanlig jeg? Anonymkode: 6bce2...a0e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #77 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo forskjell på å kjenne alle, og på å kjenne ingen. Da jeg begynte på ungdomssskolen, fikk jeg med meg flere fra klassen. Trodde det var vanlig jeg? Anonymkode: 6bce2...a0e Barnet til ts kjenner en. Man kan ikke alltid kjenne noen i enhver setting. That’s life Anonymkode: 07d4a...49f 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #78 Skrevet 2. august 2023 Millimani skrev (Akkurat nå): Han har jo med seg én fra barnehagen, og en er bedre enn ingen. Det kan komme an på hvor i skolekretsen barna bor. Bor det mange flere gutter enn jenter i området dere bor er det normalt logisk at det blir sånn. I min egen klasse var vi 16 jenter og 12 gutter da vi begynte i 1. klasse. 16 jenter og 10 gutter da jeg flytta derfra rett før barneskolen var slutt, 14 jenter og 12 gutter da de gikk ut av grunnskolen. Ingen fasit på at det "skal" være omtrent like mange av hvert kjønn, det er tilfeldig. I mine søskens klasser var det tydelig overvekt av gutter. Ja, det er sant. Vi vet jo ikke hvordan bhg har vurdert det. Anonymkode: 6bce2...a0e
Millimani Skrevet 2. august 2023 #79 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo forskjell på å kjenne alle, og på å kjenne ingen. Da jeg begynte på ungdomssskolen, fikk jeg med meg flere fra klassen. Trodde det var vanlig jeg? Anonymkode: 6bce2...a0e På ungdomsskolen er det vanlig å splitte klasser fra barneskoler, men ingen garanti for å få ønskene oppfylt da heller. Ingen garanti for å komme i klasse med bestevennene sine hverken da eller på barneskolen.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #80 Skrevet 2. august 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Førsteklassing. Vi fikk vite i dag klasseinndelingen. Det er 2 klasser per trinn. Mitt barn havnet i feil klasse. Han kjenner bare 1 barn og ikke så veldig godt. Alle nabobarn, venner og trygge barn er i den andre klassen. Min sønn er fullstendig knust og grått til han sovnet i dag. Jeg har prøvd å være positiv og oppmuntrende, men jeg er helt enig at det er feil og fælt. Jeg har hørt at skolen er litt vanskelig på dette området og at man ikke kan bytte klasse. Har barnet noen rettigheter her? Det ødelegger jo alt allerede fra første trinn. Anonymkode: 2fb4d...c95 EH unnskyld meg? Barnet skal i 1 klasse? Og den eneste som ødelegger noe som helst det er DEG!! DU legger her føringen allerede for hvordan han skal føle det og tenke angående dette, han er et barn og de blir kjent med hverandre, og har nok en god lærer som passer på. Er det rart barn begynner å mobbe hverandre og det ender opp i klasse skille alle veier, det begynner tydeligvis med FORELDRENE. SKJERP DEG, DETTE HER ER IKKE ET PROBLEM, DU LAGER PROBLEMER HER. DU HØRES UT SOM DU SKAL DYRKE FREM EN PERFEKT PLANTE OG IKKE LA BARNET DITT BLI SELVSTENDIG OG UTVIKLE SEG!!!! Anonymkode: 20a7c...318 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå