AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #181 Skrevet 4. august 2023 Rucula skrev (På 3.8.2023 den 0.11): Som nevnt tidligere Jeg støtter deg fult ut. Du må huske på at her inne på KG er det tradisjon for å angripe en trådstarter! Samme hva du hadde skrevet hadde de angrepet deg. Det er utrolig kjipt, men man bli vant til det etter noen år Tull! Anonymkode: 4afa9...a89
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #182 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg hadde møte med rektor i dag og fikk bekreftet at han flyttes til den andre klassen. De hadde ikke tatt hensyn til barnehagens anbefalinger i det hele tatt slik jeg og barnehagen mistenkte og innrømmet feil. Så det løste seg for gutten min. Takk til dere som var saklige og kom med relevante svar, resten kan ta seg en bolle eller to. Anonymkode: 2fb4d...c95 Så bra at det ordnet seg. Nå kan dere gå skolestart i møte med senkede skuldre Anonymkode: 29f87...30c 1
Rucula Skrevet 4. august 2023 #183 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tull! Anonymkode: 4afa9...a89 På ingen måte 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #184 Skrevet 4. august 2023 Da jeg var 8 år ble jeg plassert hos en fosterfamilie og måtte bytte skole. Kjente ikke én kjeft. Hadde masse bagasje, traumer og en diagnose som gjør ting vanskeligere for meg. Men som 8-åring(og som ts sin 6-åring) hadde jeg en stor fordel: jeg kunne leke meg inn i gjengen. Og det gjorde jeg, og fikk venner. At han ikke kommer i en klasse han kjenner noen trenger da ikke å være en negativ ting. Det kan bety flere bekjentskaper og nye vennskap. Verden er større enn nabolaget og barna der. Trenger ikke å bety at de vil miste kontakten. Dessuten går de vel på samme skole og kan være sammen i friminuttene? Anonymkode: 0ba98...c20 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #185 Skrevet 4. august 2023 Det at de plasserer barn i en klasse der de ikke har noen trygge venner er en uting. Både når de starter i 1. klasse og på ungdomsskolen. Alle bør få komme i klasse med minst én venn de er trygg på. Det kan være veldig vanskelig og utrygt å starte på ny skole uten å ha noen å støtte seg til. Ja, for mange går det fint, men for mange andre blir dette en unødvendig vanskelig start på noe nytt. Og det ordner seg ikke alltid. Det burde virkelig ikke være nødvendig å gjøre ting på den måten. Så å klage er helt innafor. Anonymkode: a0e83...c53 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #186 Skrevet 4. august 2023 Rucula skrev (28 minutter siden): På ingen måte Jo ! Sp absolutt Anonymkode: 4afa9...a89
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #187 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde møte med rektor i dag og fikk bekreftet at han flyttes til den andre klassen. De hadde ikke tatt hensyn til barnehagens anbefalinger i det hele tatt slik jeg og barnehagen mistenkte og innrømmet feil. Så det løste seg for gutten min. Takk til dere som var saklige og kom med relevante svar, resten kan ta seg en bolle eller to. Anonymkode: 2fb4d...c95 Hvis jeg var deg så ville jeg vært mye mer opptatt av hvilken lærer som skal ha hvilken klasse. Det er jo faktisk det aller viktigste! Anonymkode: 574d2...62a 3
Rucula Skrevet 4. august 2023 #188 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo ! Sp absolutt Anonymkode: 4afa9...a89 Nix
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #189 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 15.01): Hvis jeg var deg så ville jeg vært mye mer opptatt av hvilken lærer som skal ha hvilken klasse. Det er jo faktisk det aller viktigste! Anonymkode: 574d2...62a Amen! Læreren har alt å si. Anonymkode: cb237...061 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #190 Skrevet 5. august 2023 On 8/4/2023 at 3:01 PM, AnonymBruker said: Hvis jeg var deg så ville jeg vært mye mer opptatt av hvilken lærer som skal ha hvilken klasse. Det er jo faktisk det aller viktigste! Anonymkode: 574d2...62a Klassesammensetningen kan faktisk spille en veldig stor rolle. Barnet mitt ble utsatt for grov mobbing. Både jeg og barnet (og stort sett alle andre) var svært begeistret for læreren som var usedvanlig flink både faglig og sosialt, men han og ledelsen fikk ikke has på mobbingen. Det endte med at barnet mitt byttet klasse. Og selv om ingen av lærerne hadde troen på det, stoppet mobbingen over natten. Absolutt ingen i den nye klassen mobbet verken hen eller andre, til tross for mange utskiftninger av (mindre dyktige) lærere. Anonymkode: 4a326...236
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #191 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 11.38): Jeg hadde møte med rektor i dag og fikk bekreftet at han flyttes til den andre klassen. De hadde ikke tatt hensyn til barnehagens anbefalinger i det hele tatt slik jeg og barnehagen mistenkte og innrømmet feil. Så det løste seg for gutten min. Takk til dere som var saklige og kom med relevante svar, resten kan ta seg en bolle eller to. Anonymkode: 2fb4d...c95 Nå ble jeg lettet! Takk for oppdateringen, ts. Så bra at det lot seg ordne. Anonymkode: 6bce2...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #192 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 11.38): Jeg hadde møte med rektor i dag og fikk bekreftet at han flyttes til den andre klassen. De hadde ikke tatt hensyn til barnehagens anbefalinger i det hele tatt slik jeg og barnehagen mistenkte og innrømmet feil. Så det løste seg for gutten min. Takk til dere som var saklige og kom med relevante svar, resten kan ta seg en bolle eller to. Anonymkode: 2fb4d...c95 Takk for oppdateringen. Så bra det ordnet seg. Skolen kan jo også gjøre en feil, men det er jo ikke noe problem hvis de ordner opp i det når de blir gjort oppmerksomme på feilen. Anonymkode: 32fe7...eeb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #193 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 9.55): Jeg forstår godt problemstillingen, men etter å ha jobbet med sette sammen klasser i 20 år, så vil jeg si at jeg ikke uten videre ville latt gutten bytte. Det selv om klassene ikke er "fulle". Det er en helvetes kabal som skal gå opp. Per er en elev, men teller som tre i krav til de voksne. Ola gjør lite ut av seg, men trenger å komme unna Per da det viste seg i barnehagen at det var en dårlig match fordi Ola blir redd av Pers utbrudd. Derimot vil gjerne Olas mor at han kommer i klasse med Knut, og argumenterer med at Knut er hans eneste venn. Knut må slippe Jens, som er fetteren og dominerer fullstendig over Knut. Jens er også er også en håndfull. Og bør ikke settes i samme klasse som Per. Pål bør ideelt sett plasseres unna både Jens og Per, men må jo gå i en av klassene. Han ender opp sammen med Jens, men da kan ikke Ivar og Jon gå i den klassen, som nå er "full" når det gjelder utagering. Men moren til Jon har hørt om Per, og vil ikke at Jon skal gå i klasse med han. Hum skjønner at det kan hun ikke si, så hun argumenterer heller med andre mer "spiselige" argument om at han ikke kjenner noen i den klassen og at naboen Ida går i den andre klassen. Jon har null interresse av Ida. Ida på sin side er redd Jon. Hassan og Yusuf burde skilles, men det gjør logistikken vanskelig fordi de skal ha samme morsmålslærer. Dermed ender de sammen. Else og Inger leker svært godt sammen en til en, men Else har store sosiale vansker og takler ikke å leke i gruppe. Hun reagerer sterkt når Inger søker til andre. Ingers foreldre er bekymret for at Inger skal måtte fungere som støttekontakt for Else, og både de og barnehagen ber om at de skilles. Elses foreldre truer med klage til statsforvalteren om Else ikke får gå i klasse med sin eneste venn. I tillegg forventes tre nyankomne flyktninger, flyktningetjenesten vil ikke dele informasjon fordi de misforstår taushetsplikten. Det er ikke mulig å forutse hva en får, men de plasseres sammen i håp om at det fungerer. Det gjør det ikke viser det seg, konflikter mellom foreldrene har påvirket barna. Skal en elev flyttes etter at kabalen er lagt, skal jeg presenteres med veldig tungtveiende grunner. Mistrivsel etter en dag er ikke en slik grunn. Anonymkode: 300ee...d16 Det er fint du trekker frem dine erfaringer. Men det må også være greit å kunne innrømme feil når man har gjort dem og rette opp i feilen. (Og det må være greit å ta kontakt og spørre dersom man tror det er gjort en feil.) Her har det jo nå vist seg at skolen hadde gjort en feil, og at eleven skulle vært i den andre klassen. (Og dermed flyttes dit.) Jeg synes heller ikke du har noe særlig gode argumenter for at det ligger mye arbeid bak en klasseinndeling som den TS beskriver, der alle barn fra barnehage X settes sammen til en klasse, og alle barn fra barnehage Y settes sammen til en annen klasse. Jeg har mer erfaring med det du beskriver, altså. At skolen ofte gjør vurderinger og forsøker å ta mange hensyn når de bygger sammen klasser. Vi har derfor høy terskel for å "klage på" klasseinndeling. Så lenge barnet kjenner/er trygg på minst en annen elev, så pleier ting å ordne seg greit. Og erfaringsmessig har skolen forsøkt å ta hensyn slik at elever som går bra sammen får gå sammen. Selv om de også bryter opp vennegrupper. Anonymkode: 32fe7...eeb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå