Gå til innhold

Vektnedgang og trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 15 kilo siden oktober -22 og har nå 7 kilo igjen. Jeg har ikke trent i denne perioden pga. tidligere erfaringer så har jeg lagt på meg når jeg har forsøkt å begynne å trene. Jeg skjønner jo selv at jeg har lagt på meg fordi jeg har spist usunt og for mye når jeg har trent (kanskje ubevisst belønning til meg selv?), men det har gjort at jeg ikke har turt å trene når jeg har gått ned i vekt nå.

Nå har jeg meldt meg inn på et senter siden jeg må stramme opp litt. Det tar tid og like greit å bare komme igang, men jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen.

Noen råd og tips? Er nok bare mitt hode som er på bærtur, men uansett ...

Anonymkode: 2787d...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan trene kondisjon da ? Bruk mølla , gå i rask gange i motbakke f.eks . 

Anonymkode: 569a9...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med minus 15kg!🎉

Husk det ts at når du begynner å trene/trener noe uvant, så kan du gå opp i vannvekt. Kjempefrustrerende egentlig😆 Jeg går opp sånn 2-3 kg når jeg har gangsperre, alt etter hvor alvorlig den er:p Så det blir nok å ta en lang stund før du kan stole på hva vekta sier igjen. Mulig bedre med målebånd eller en sånn klype som måler fettprosent? Eller så må du bare stole på kaloritellingen din:)

 

Anonymkode: 2afbb...49f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær konsekvent med godt kosthold og legg inn både styrketrening og kondisjonstrening. Vekta kommer til å svinge, så det er bare å være forberedt på det. Så lenge du som nevnt over faktisk ikke spiser noe mer eller mer energitett mat, så vil økning i vekt ikke være fett.

Det var også et bra tips over her om å bruke flere målemetoder. Om du går opp i vekt og ned i cm rundt midjen, eller midjemålet er stabilt, så blir du ikke feitere ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...