AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Hei! Mitt barn på 3 mnd sover ekstremt dårlig på natt. Bruker puppen som smokk og våkner hyppig om den ikke er i munnen, jeg begynner å slite grunnet lite søvn. Fant i dag ut at hun er mye roligere om hun sover på siden? Er dette trygt. Bygger opp med dyne foran magen så hun ikke ruller over. Hun kan selv legge seg på siden i våken tilstand og gjør dette på lekematten- liker å ligge sånn. Anonymkode: eb8d3...b05
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei! Mitt barn på 3 mnd sover ekstremt dårlig på natt. Bruker puppen som smokk og våkner hyppig om den ikke er i munnen, jeg begynner å slite grunnet lite søvn. Fant i dag ut at hun er mye roligere om hun sover på siden? Er dette trygt. Bygger opp med dyne foran magen så hun ikke ruller over. Hun kan selv legge seg på siden i våken tilstand og gjør dette på lekematten- liker å ligge sånn. Anonymkode: eb8d3...b05 Trygt er det nok ikke i den forstand du ser etter. Om du kan godta risikoen er noe annet. Hvis hun ruller over, eller får dyna over hodet, klarer hun å flytte hodet sitt så luftveiene er frie? Anonymkode: fc08a...58a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #3 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trygt er det nok ikke i den forstand du ser etter. Om du kan godta risikoen er noe annet. Hvis hun ruller over, eller får dyna over hodet, klarer hun å flytte hodet sitt så luftveiene er frie? Anonymkode: fc08a...58a Hun klatrer fint å løfte hodet sitt. Men selvfølgelig, dynen kan jo komme så høyt opp at den går over hodet (er jo risiko for det med babyer som sover på rygg med dyne også. må vel egentlig bare legge henne i er på rygg igjen da, og tåle noen mnd med ekstremt lite søvn til 😕 Anonymkode: eb8d3...b05
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #4 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun klatrer fint å løfte hodet sitt. Men selvfølgelig, dynen kan jo komme så høyt opp at den går over hodet (er jo risiko for det med babyer som sover på rygg med dyne også. må vel egentlig bare legge henne i er på rygg igjen da, og tåle noen mnd med ekstremt lite søvn til 😕 Anonymkode: eb8d3...b05 Det at dyna kommer for høyt opp, er lett å unngå mens barnet ennå er lite bevegelig. Sy fast bånd nederst på dynetrekket og knyt dyna fast nederst i sprinkelsenga, så kan den ikke gli oppover. Anonymkode: 80480...c04
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 Vår har alltid sovet på siden, helt til hun klarte å rulle, nå sover hun alltid på magen. Bruk sovepose så slipper du å bekymre deg for at en dyne skal gli opp Anonymkode: 47396...327
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Jenta mi har sovet på siden siden hun var 3 uker. Er nå 7 mnd. Hun var lagt inn på nyfødtintensiv, og sykepleierene la hun alltid på siden da sov hun best:) Anonymkode: 75a89...ee9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #7 Skrevet 1. august 2023 Her har de sovet på siden fra dag 1. Men jeg bygget ikke opp med dyne Anonymkode: 2546f...4bc
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #8 Skrevet 1. august 2023 Du skal aldri bygge opp med dyne eller noe for å forhindre bevegelse Anonymkode: 47396...327 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Jeg laget en akkurat lik tråd som dette for noen uker siden, da jenta mi var et par uker😂 hun er 2 måneder nå og har alltid sovet best på siden. Prøvde jo å legge henne over på ryggen, men det endte med at hun våknet eller la seg tilbake på siden selv neste gang jeg våknet, så måtte bare prøve å slappe av og akseptere at det var sånn hun vil ligge. Kan jo ikke følge med dem hele døgnet Anonymkode: 35653...988
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 19.11): Du skal aldri bygge opp med dyne eller noe for å forhindre bevegelse Anonymkode: 47396...327 Stemmer. Dynen er en større kvelningsfare enn at baby selv snur seg på siden. Anonymkode: aa4b2...f32
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #11 Skrevet 2. august 2023 Dropp dyna. Sovepose er bedre😃 min yngste rullet seg over på siden fra 3 måneders alder Anonymkode: 48ae7...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå