Maskinfører Skrevet 31. juli 2023 #21 Del Skrevet 31. juli 2023 Nei 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. juli 2023 #22 Del Skrevet 31. juli 2023 Kalikalinka skrev (Akkurat nå): Og det gjør de jo stadig vekk med regnbueflagg, nasjonalflagg og bilder av nasjoners overhode. ja sant. Tit for tat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 31. juli 2023 #23 Del Skrevet 31. juli 2023 LisbethBerg skrev (4 minutter siden): Ja. Jeg forstår ikke hva det å krenke andre har med ytringsfrihet å gjøre. Hvorfor er feks det Bern Hulsker gjorde ulovlig, mens å brenne koronaen er OK? Det er respektløst å brenne noe som er hellig for en stor gruppe mennesker. Det bør forbys. Man kan ytre sin mening på andre måter. Hvem bestemmer hva som er hellig for noen? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 31. juli 2023 #24 Del Skrevet 31. juli 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): man kan ikke forby krenking ved lov. Blir da utrolig vanskelug da det er ganske individuelt hva folk blir krenket av. Man nå tåle å stå i å bli sur og fornærmet. Om de blir sure så får de vel bare brenne noe de og da Ordla meg litt klønete: jeg er veldig i mot «krenkesamfunnet» der folk blir krenket av alt mulig. Men det å brenne en hellig bok, er faktisk en handling det er forståelig at blir møtt med sinne. Av respekt for de som er religiøse bør det forbys. Merk at jeg ikke er religiøs selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. juli 2023 #25 Del Skrevet 31. juli 2023 Nei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 31. juli 2023 #26 Del Skrevet 31. juli 2023 LisbethBerg skrev (4 minutter siden): Hvorfor er feks det Bern Hulsker gjorde ulovlig, mens å brenne koronaen er OK? Det er stor forskjell mellom å hetse en enkeltperson på grunn av dens etnisitet, og det å brenne en bok man har kjøpt. Sistnevnte er ikke rettet mot en person, men mot en religion 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. juli 2023 #27 Del Skrevet 31. juli 2023 LisbethBerg skrev (Akkurat nå): Ordla meg litt klønete: jeg er veldig i mot «krenkesamfunnet» der folk blir krenket av alt mulig. Men det å brenne en hellig bok, er faktisk en handling det er forståelig at blir møtt med sinne. Av respekt for de som er religiøse bør det forbys. Merk at jeg ikke er religiøs selv. hvorfor er det bare religiøse som skal respekteres? Og tror du ikke grunnen til brenningen er rt sinne over å ikke bli møtt med respekt fra denne gruppen? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 31. juli 2023 #28 Del Skrevet 31. juli 2023 Ja, egentlig synes jeg det burde forbys. Jeg ser ingen grunn til å gjøre det utenom å tråkke på andre. I tillegg medfører det store kostnader for samfunnet som vi heller kunne brukt på andre ting. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 31. juli 2023 #29 Del Skrevet 31. juli 2023 LisbethBerg skrev (1 minutt siden): Ordla meg litt klønete: jeg er veldig i mot «krenkesamfunnet» der folk blir krenket av alt mulig. Men det å brenne en hellig bok, er faktisk en handling det er forståelig at blir møtt med sinne. Av respekt for de som er religiøse bør det forbys. Merk at jeg ikke er religiøs selv. Eller kanskje de religiøse skal lære seg å tøyle sinnet sitt, og integrere seg i et samfunn med demokrati og ytringsfrihet. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 31. juli 2023 #30 Del Skrevet 31. juli 2023 Maleficenta skrev (11 minutter siden): men vinner ikke islamske ektremister da? Vinner hva da? At voksne mennesker slutter å oppføre seg som som en gjeng respektløse 6 åringer? Hva koster det oss å vise respekt til det vi VET er hellig for over en milliard mennesker? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 31. juli 2023 #31 Del Skrevet 31. juli 2023 Example skrev (1 minutt siden): Hvem bestemmer hva som er hellig for noen? Det er vel ganske innlysende at Bibelen, Koranen, Toraen osv er hellig for dem som er religiøs? Det ville ikke være veldig vanskelig å lage lovgivning på dette. For min del, kunne det gjerne vært ulovlig å brenne prideflagg også. Jeg ser ikke verdien i at det skal være lovlig å gjøre handlinger som kun gjøres for å sverte andre. Si og men hva du vil, men du trenger ikke å brenne noe offentlig med eneste mål om å fremprovosere hat. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 31. juli 2023 #32 Del Skrevet 31. juli 2023 Acer skrev (14 minutter siden): Igjenn er det blitt bråk rundt koranbrenning, og det skaper uro og truer sikkerheten i de land som tillater dem. Når ein vet at koranbrenning virker provoserende overfor det muslimske verden burde det bli forbudt. Høyst sansynleg hadde det diplomatiske arbeidet vert avsluttet, og Sverige forlengst tatt inn i varmen som Natomedlem hadde de forbudt koranbrenning,. Svenske myndigheter har seg sel å takke for at det har opplevd en kronglete veg i Natoselskapet, Den kristne del av befolkningen hadde vel blitt noe forferdet om muslimer begynte å brenne / tråkke på bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 31. juli 2023 #33 Del Skrevet 31. juli 2023 Nei. Men jeg synes folk kan bruke fornuft og folkeskikk og la det være. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. juli 2023 #34 Del Skrevet 31. juli 2023 malebøtte skrev (Akkurat nå): Vinner hva da? At voksne mennesker slutter å oppføre seg som som en gjeng respektløse 6 åringer? Hva koster det oss å vise respekt til det vi VET er hellig for over en milliard mennesker? de vinner ved at folk ikke tør å stå opp mot deres regime og syn på ting av frykt for sanksjoner eller for sitt liv. Da har de ennå mer makt og kontroll 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 31. juli 2023 #35 Del Skrevet 31. juli 2023 Example skrev (1 minutt siden): Eller kanskje de religiøse skal lære seg å tøyle sinnet sitt, og integrere seg i et samfunn med demokrati og ytringsfrihet. Forventer at at de som ikke bor i Norge og Sverige for den saks skyld skal integrere seg her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 31. juli 2023 #36 Del Skrevet 31. juli 2023 malebøtte skrev (Akkurat nå): Vinner hva da? At voksne mennesker slutter å oppføre seg som som en gjeng respektløse 6 åringer? Hva koster det oss å vise respekt til det vi VET er hellig for over en milliard mennesker? At vi danser etter pipen til autoritære regimer. Forrige gang var det karikaturtegninger, denne gangen bokbrenning. Ytringsfriheten er helt grunnleggende for det liberale demokratiet, og da kan vi ikke sensurere ytringer som man tenker på som barnslige, krenkende eller meningsløse. 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 31. juli 2023 #37 Del Skrevet 31. juli 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): de vinner ved at folk ikke tør å stå opp mot deres regime og syn på ting av frykt for sanksjoner eller for sitt liv. Da har de ennå mer makt og kontroll Såååå poenget ditt er å brenne noe som er hellig for over en milliard av mennesker for en liten brøkdel av dem dummer seg ut? Ekstremister kommer i alle former og fasonger visst. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 31. juli 2023 #38 Del Skrevet 31. juli 2023 Example skrev (2 minutter siden): Eller kanskje de religiøse skal lære seg å tøyle sinnet sitt, og integrere seg i et samfunn med demokrati og ytringsfrihet. På hvilken måte vil det å brenne et hellig symbol være med på at noen skal ønske å integreres i samfunnet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 31. juli 2023 #39 Del Skrevet 31. juli 2023 Example skrev (13 minutter siden): Nei. Religionskritikk er en viktig del av ytringsfriheten. Og derfor synes du koranbrenning er ok ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malebøtte Skrevet 31. juli 2023 #40 Del Skrevet 31. juli 2023 DuMåkkeKommeHer skrev (Akkurat nå): At vi danser etter pipen til autoritære regimer. Forrige gang var det karikaturtegninger, denne gangen bokbrenning. Ytringsfriheten er helt grunnleggende for det liberale demokratiet, og da kan vi ikke sensurere ytringer som man tenker på som barnslige, krenkende eller meningsløse. Ytringsfriheten gjelder der det er ytringsfrihet. Verden går rundt Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå