AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Funker det? Hvor lenge sitter det i kroppen, er de i stand til å gå tur eller blir de for slappe og trøtte? Anonymkode: 90935...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Nei, nei, nei, det må du ikke finne på! Anonymkode: 75439...708 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 Iflg artikler ulike veterinærer skriver på nett, må man gi reseptbelagte veterinærmedisiner mot dette. Står ikke noe om Postafen til dyr. Jeg ville aldri i verden gitt det til en hund uten at veterinær sier det er greit. For alt du vet, kan det gjøre stor skade, slik som Paracet er giftig for hunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, nei, nei, det må du ikke finne på! Anonymkode: 75439...708 Å? Så hvorfor anbefalte veterinæren det da? -ts Anonymkode: 90935...c86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å? Så hvorfor anbefalte veterinæren det da? -ts Anonymkode: 90935...c86 Fikk du dose da? Menneskedose er vel for kraftig. Anonymkode: 02d66...181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. juli 2023 #6 Del Skrevet 31. juli 2023 (endret) Jeg har en valp/unghund som har slitt med bilsyke en periode og har gitt Postafen etter råd fra veterinær (En halv tablett til en hund på i underkant av ti kilo). Det fungerer etter hensikten og jeg merker ingenting på hunden som i at den blir sløv, slapp etc. Hunder kan for øvrig også få Paracet, men da i doser tilpasset vekt og i samråd med veterinær. Endret 31. juli 2023 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Del Skrevet 31. juli 2023 Leo skrev (1 minutt siden): Jeg har en valp/unghund som har slitt med bilsyke en periode og har gitt Postafen etter råd fra veterinær (En halv tablett til en hund på i underkant av ti kilo). Det fungerer etter hensikten og jeg merker ingenting på hunden som i at den blir sløv, slapp etc. Hunder kan for øvrig også få Paracet, men da i doser tilpasset vekt og i samråd med veterinær. Jeg har også gitt en halv postafen. Min har aldri vært påvirket negativt av den. Anonymkode: e95ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Del Skrevet 31. juli 2023 Million skrev (Akkurat nå): Iflg artikler ulike veterinærer skriver på nett, må man gi reseptbelagte veterinærmedisiner mot dette. Står ikke noe om Postafen til dyr. Jeg ville aldri i verden gitt det til en hund uten at veterinær sier det er greit. For alt du vet, kan det gjøre stor skade, slik som Paracet er giftig for hunder! https://www.raglamyrsmaadyr.no/reisesyke.html#:~:text=Postafen (reisesyketabletter til menneske) har,1-2 timer før reisen. https://www.dyreklinikk.no/sporsmal-og-svar/reisesyketablett-til-hund/ https://www.dyreklinikk.no/sporsmal-og-svar/reisesyke/ Internett er uenig med deg. Det finnes nå en ny medisin mot kvalme, men den er som sagt ny. I mange år så var det 0 alternativer annet enn postafen. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk du dose da? Menneskedose er vel for kraftig. Anonymkode: 02d66...181 Ja så klart, i underkant av 1/4. Jeg spør ikke om dosering, men erfaring om hvordan det påvirker hunden. Fikk bare beskjed om at de blir trøtt av den. -ts Anonymkode: 90935...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også gitt en halv postafen. Min har aldri vært påvirket negativt av den. Anonymkode: e95ba...a30 Hvor sløv og trøtt ble hunden din? Kan man stoppe på turen og gå tur som normalt, eller vil de være for ustø og sløv? -ts Anonymkode: 90935...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.raglamyrsmaadyr.no/reisesyke.html#:~:text=Postafen (reisesyketabletter til menneske) har,1-2 timer før reisen. https://www.dyreklinikk.no/sporsmal-og-svar/reisesyketablett-til-hund/ https://www.dyreklinikk.no/sporsmal-og-svar/reisesyke/ Internett er uenig med deg. Det finnes nå en ny medisin mot kvalme, men den er som sagt ny. I mange år så var det 0 alternativer annet enn postafen. Ja så klart, i underkant av 1/4. Jeg spør ikke om dosering, men erfaring om hvordan det påvirker hunden. Fikk bare beskjed om at de blir trøtt av den. -ts Anonymkode: 90935...c86 Jeg har tatt postafan og mitt barn har tatt det. Jeg ble trett, mitt barn ikke. Det er jo en bivirkninger, .en alle får sen jo ikke🙂 Anonymkode: 02d66...181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. juli 2023 #11 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor sløv og trøtt ble hunden din? Kan man stoppe på turen og gå tur som normalt, eller vil de være for ustø og sløv? -ts Anonymkode: 90935...c86 Min blir overhodet ikke verken ustø eller sløv og lufting etc. foregår helt som normalt. Det eneste som skjer er at den ikke lenger kaster opp mens vi kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Del Skrevet 31. juli 2023 14 minutter siden, Million said: Iflg artikler ulike veterinærer skriver på nett, må man gi reseptbelagte veterinærmedisiner mot dette. Står ikke noe om Postafen til dyr. Jeg ville aldri i verden gitt det til en hund uten at veterinær sier det er greit. For alt du vet, kan det gjøre stor skade, slik som Paracet er giftig for hunder! Vi har fått Paracet på resept fra veterinæren til vår hund. Anonymkode: b4b21...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har fått Paracet på resept fra veterinæren til vår hund. Anonymkode: b4b21...859 Jeg fikk panodil til min. Anonymkode: 02d66...181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. juli 2023 #14 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har fått Paracet på resept fra veterinæren til vår hund. Anonymkode: b4b21...859 Det er kun etter angitt dosering (små!) fra veterinær. For store doser er giftig for hund, og man skal derfor aldri gi det uten å ha snakket med veterinær. En hund som har fått tak i en pakke paracet og tygget i seg deler eller alt innholdet, kan dø. https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/hund-og-katt/paracetamol-kan-gi-alvorlig-forgiftning-hos-hund-og-katt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Del Skrevet 31. juli 2023 Leo skrev (7 minutter siden): Min blir overhodet ikke verken ustø eller sløv og lufting etc. foregår helt som normalt. Det eneste som skjer er at den ikke lenger kaster opp mens vi kjører. Så bra, krysser fingrene for at det fungerer og får slutt på oppkastingen her også. -ts Anonymkode: 90935...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. juli 2023 #16 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra, krysser fingrene for at det fungerer og får slutt på oppkastingen her også. -ts Anonymkode: 90935...c86 Hvis du gjerne vil vite hvordan hunden reagerer så går det jo an å prøve hjemme først, og bare ta en liten kjøretur, så du slipper å få negative overraskelser på langtur i form av at det kanskje ikke virker i det hele tatt eller en hund som er helt utslått i mange timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Del Skrevet 31. juli 2023 Million skrev (6 minutter siden): Det er kun etter angitt dosering (små!) fra veterinær. For store doser er giftig for hund, og man skal derfor aldri gi det uten å ha snakket med veterinær. En hund som har fått tak i en pakke paracet og tygget i seg deler eller alt innholdet, kan dø. https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/hund-og-katt/paracetamol-kan-gi-alvorlig-forgiftning-hos-hund-og-katt/ Store mengder paracetamol er giftig punktum. Gjelder da også for mennesker. Anonymkode: 02d66...181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 31. juli 2023 #18 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, nei, nei, det må du ikke finne på! Anonymkode: 75439...708 Jeg har tidligere gitt Postafen til min hund og det gikk helt fint. Hvor har du det fra at det er farlig for hunder? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #19 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 18.40): Hvor sløv og trøtt ble hunden din? Kan man stoppe på turen og gå tur som normalt, eller vil de være for ustø og sløv? -ts Anonymkode: 90935...c86 Både barnet og hunden får postafen. Ingen av de blir ustø og sløve og ingen av dem kaster opp Anonymkode: e95ba...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både barnet og hunden får postafen. Ingen av de blir ustø og sløve og ingen av dem kaster opp Anonymkode: e95ba...a30 Jeg testet det ut i går og tok en liten kjøretur i nabolaget i 20 min. Ingen oppkast! Merket ingenting, ingen sløvhet eller trøtthet heller. Normalt kaster han opp og får brekninger etter 2-3 minutter, får skum i munnen og blir stresset av å være kvalm. I går var han helt rolig, ingen oppkast og ingen skum for første gang på 2 år! Testen i går var uplanlagt, så han hadde fått mat 3 timer tidligere. Mat i magen har alltid vært katastrofalt. Så det kan ikke være tilfeldig, men at tablettene faktisk funker. Håper han reagerer like positivt og tåler en 4 timers lang kjæretur i helga. -ts Anonymkode: 90935...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå