Gå til innhold

Er Barbiefilmen mest en jentefilm? At det er kvinner som er mest interessert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går på hvem som trygt kan se den, ikke hvem den er ment for.

Anonymkode: 34fa5...27a

Ok. Da er det vel bedre å kalle det en familiefilm da?

Jeg vet i alle fall barn under 10 år som elsker den og som kommer til å elske den🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men hva er vitsen med å diskutere om han er attraktiv eller ikke? Blir noen irritert av det? Det finnes åpenbart kvinner som synes han er hot, særlig etter the notebook, for en viss generasjon. Kjenner flere i min generasjon som synes han er veldig digg. Hva er egentlig problemet med det?

Anonymkode: 401e1...dd0

Sier noe om topplokket til den som kommentere at kvinner bare ser den fordi Ryan Gosling er hot.

Det er liksom «Også, har du noe mer å komme med?» Tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 57aa9...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (12 timer siden):

Jeg vet i alle fall barn under 10 år som elsker den og som kommer til å elske den🥰 

Tviler på at en 10-åring skjønner budskapet, det er det jo ikke engang alle voksne som gjør.

Anonymkode: 811ad...4de

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg er faktisk glad mannen min var med, for han tok et par flere referanser enn meg, for eksempel fra Monty Python, Matrix (litt flau over at jeg ikke koblet den men det er 15 år siden jeg så the Matrix 😂)  og Gudfaren. Og han lo minst like godt som meg, selv om han har NULL forhold til Barbie. 

Vil ikke kalle det en jentefilm nei. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var ganske bra satire

Man må være litt opptatt av spørsmål om kjønn, mannsroller etc for å sette pris på den.

Jeg synes Ryan Gosling som Ken er en god grunn til å se filmen. Han var den mest interessante karakteren for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elooon skrev (16 timer siden):

Er det ikke aldersgrense 6 år da? Da regner jeg det som en barnefilm. Ingenting galt i å se barnefilmer som voksen altså. Jeg ser da fortsatt på Mummidalen.

Det er ikke barnefilm. I usa er aldersgrensen 13 år. Barn forstår ikke denne filmen. 

Anonymkode: 3fb53...dd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen kvinner syns Ryan Gosling er særlig attraktiv.. han ser jo ut som en liten sutrete guttunge. 

Anonymkode: cff88...860

Hvorfor er det egentlig greit å si slike ting om en profesjonell skuespiller? Det er jo bare nedlatende og stygt. Kan vi ikke slutte å snakke ned andres utseende på den måten? 

15 hours ago, AnonymBruker said:

Mange filmer jeg elsket som barn har jeg sett igjen som voksen, og plutselig fått ett helt annet forhold til filmen. Den utrolige reisen for eksempel. Kjempekoselig som barn, hysterisk morsom som voksen!

Anonymkode: 049a4...320

Ååå, da må jeg se den igjen, har ikke sett den siden jeg var barn. 😍

14 hours ago, AnonymBruker said:

😆 Men jeg tror det var en versjon av gravid Barbie en gang, hvis jeg husker riktig.

Anonymkode: f11d1...48d

Jepp, og hun omtales i filmen, stakkar. 😂 Filmen gjør et godt poeng av diverse dukker som ble "discontinued". At det fantes Barbie med SKJERM på ryggen fikk for eksempel aldri jeg med meg som liten. 😂😂

14 hours ago, Elooon said:

Det er ikke en familiefilm, jeg ville ikke rigga meg til med den med barna en fredag for å se den. Noen barn kan synes den er morsom bare fordi de har et forhold til Barbie, men de fleste vil nok kjede seg fort og miste store deler av historien. 

Jeg ville ikke kalt Spiderman fra 2000-tallet for familiefilmer heller, men der er hvertfall historiene lettere for barna å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ikke er en barnefilm. Den handler om kjønnsroller, patriarkiet vi lever i, og disse tingene. 

Jeg er glad for at mannen min var med. Han fikk flere aha-opplevelser om samfunnet (både i Norge og verdenssamfunnet) og hvordan det favoriserer menn. 

Selv om den ikke traff meg helt, er jeg glad for å ha sett den. Og jeg synes det er en viktig film. Etter å ha sett amerikanske menn i harnisk ("lurer på hvordan kvinner hadde reagert om det ble laget en film der rollene var byttet") så er jeg facinert over at noen kan misse poenget så enormt. 

Og, no surprise, den består Bechdel-testen. :D 

Anonymkode: 4b96b...a27

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke barnefilm. I usa er aldersgrensen 13 år. Barn forstår ikke denne filmen. 

Anonymkode: 3fb53...dd7

Hva er det å forstå da? Er det en film som kommer med viktig budskap kun til voksne kvinner så burde aldersgrensen vært høyere i Norge også. 

Det handler om Barbie og det er nok for barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bare en film for kvinner. Den tar opp en del utfordringer kvinner har i samfunnet i dag, og mange menn kunne hatt godt av å se den. Så den er mest for kvinner, og menn som er trygge på seg selv. 

Anonymkode: 61019...d66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Elooon said:

Men det er ikke en familiefilm. Vet du i det hele tatt hvordan aldersgrenser på film fungerer?

Anonymkode: 34fa5...27a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elooon skrev (15 minutter siden):

Hva er det å forstå da? Er det en film som kommer med viktig budskap kun til voksne kvinner så burde aldersgrensen vært høyere i Norge også. 

Men igjen. Aldersgrenser handler om hvor mye sex og vold det er i en film. Ikke hvem filmen er rettet mot. Barbie er rettet mot voksne mennesker. 

Barn vil sikkert like den pga det er Barbie, men de vil ikke forstå den. 

Anonymkode: 00278...8bf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (14 minutter siden):

Jentefilm ja.

Guttungen får ikke lov å se denne :) 

Fordi menn ikke skal bry seg om kvinner? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel kvinner og homoer som fyller opp kinosalen her.

Anonymkode: b928e...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er vel kvinner og homoer som fyller opp kinosalen her.

Anonymkode: b928e...2ba

Og den lille promillen menn som respekterer kvinner og vil lære mer om dem 🤷‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og den lille promillen menn som respekterer kvinner og vil lære mer om dem 🤷‍♀️

Den er i såfall ikke liten blandt menn i tidlig 20årene. ( ser på min sønns vennegjeng der alle vil se den)

Anonymkode: 00278...8bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Elooon said:

Med den logikken der så burde fysikkbøker komme med aldersgrense siden barn ikke vil forstå innholdet. 

Anonymkode: 09d8e...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...