AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Hei. Jeg har en liten gutt på 3år. Han begynner å få skulder lang hår. Innimellom vil han ha stikk i håret på topp av hodet. Familie mener det ikke er så greit å ha det i håret når han skal ut. Jeg er alene med barnet, men barnet er hos far også. Jeg synes det er helt greit at han vil ha oppsatt hår. Men synes du jeg skal si til han at han bare kan bruke det hjemme? Får høre av andre at han ikke kan gå sånn, men skal jeg bare heve meg over det å si han bestemmer selv? Anonymkode: b2772...968
BobbySocks Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Altså, noe må da du som mor kunne bestemme selv. 14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Har du spurt gutten om han kanskje vil klippe håret? Anonymkode: d9b8b...eea 7 2
Sofakona Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Min gutt på 11,har hat langt hår siden han var 7 år og alltid hat det i hestehale. Hvorfor skal ikke gutter kunne ha hestehale og satt opp hår? 14 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Klipp han da, det er en gutt! Anonymkode: f5e0b...3f7 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 1 minutt siden, Sofakona said: Min gutt på 11,har hat langt hår siden han var 7 år og alltid hat det i hestehale. Hvorfor skal ikke gutter kunne ha hestehale og satt opp hår? Langt hår er da mange gutter/menn som har. Men hvis det blir for feminint så er jo ikke det så stilig. Hestehale er litt hit and miss, kommer ann på personen hvordan det tar seg ut. Anonymkode: f5e0b...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Han kan da fint ha strikk i håret. Har sett flere små gutter 2-3 år som har langt hår og strikk. Anonymkode: a3df3...682 6 1
Regnbuefisk Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 Klart han kan ha strikk i håret. Det hadde jeg ikke tenkt over som et problem en gang. Min gutt på 3 ønsket seg veldig en kjole. Det fikk han også, men sjekket med en ansatt i bhg hva hun tenkte om saken før jeg sendte han dit med den. De syntes det var uproblematisk, så nå inngår kjolen som en del av det vanlige tøyet hans. Jeg synes det er så herlig at de kan være 100% fri fra utvendig press en bitteliten stund. Regner med at min slutter å bruke kjole ila det neste året, når han begynner å ta mer innover seg at andre kan mene noe om hva han gjør 😕 9 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 En ting er om han ønsker det selv. Men når mor synes sønnens med langt hår/krøller er så søøøøøøøt og derfor ikke vil klippe han. Ikke gjør det mot han. La han bestemme selv. Anonymkode: 228dc...842 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Klipp han da, det er en gutt! Anonymkode: f5e0b...3f7 Gutter kan ha langt hår. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Langt hår er da mange gutter/menn som har. Men hvis det blir for feminint så er jo ikke det så stilig. Hestehale er litt hit and miss, kommer ann på personen hvordan det tar seg ut. Anonymkode: f5e0b...3f7 Trenger en treåring å være stilig, eller holder det at de selv er fornøyd? Jeg har forøvrig sett mange menn med antrekk og frisyre som ofte anses som 'feminint', og de har vært gjennomført stilige. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En ting er om han ønsker det selv. Men når mor synes sønnens med langt hår/krøller er så søøøøøøøt og derfor ikke vil klippe han. Ikke gjør det mot han. La han bestemme selv. Anonymkode: 228dc...842 Han er tre år og ber om å få ha strikk på toppen. TS spør ikke om hun bør klippe gutten, men om hun bør sette opp håret hans når han ber om det. Anonymkode: 83dc4...ee3 9 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 Kan du ikke bare klippe håret hans?? Anonymkode: 21de4...0d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Hvis det lange håret plager ham så mye at han spør om strikk, da hadde jeg klipt han. Håper du får jente neste barn 💕 Anonymkode: ecb2f...1d9 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Ville tolket det som at han syns håret er i veien, og vil ha kort hår. Blir ofte varmt om sommeren med langt år. Jeg selv har det oppsatt fordi det blir så varmt i nakken. Men vi voksne tar gjerne ut strikken flere ganger daglig og masserer hodebunnen litt. Blir jo stramt i hodebunnen av strikk. Syns ikke småbarn bør ha så langt hår. Anonymkode: 254f9...4d6 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det lange håret plager ham så mye at han spør om strikk, da hadde jeg klipt han. Håper du får jente neste barn 💕 Anonymkode: ecb2f...1d9 Hvorfor i ville helvete mener du dette her var en relevant kommentar...? Anonymkode: 72f4f...8a5 16 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 Jeg synes gutten skal få bestemme selv. Min gutt hadde skulderlangt, krøllete hår, og brukte ofte strikk i. Noen ganger laget vi bakoverfletter også. Han ønsker dreads sånn som faren, men da han var 5 1/2 ønsket han samme sveis som onkelen og klippet av alle de nydelige korkerrekkerne - helt snauklipt, ikke spor av krøller - endelig kunne han bruke caps 😄 Han fikk velge selv da ønsket kom. Vi valgte å ikke klippe han frem til dette, med unntak av en liten stuss som mormor nødig fikk gi han da han var 2 år. Anonymkode: 51e0d...4b8 7
Sententia Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 Kjør på med strikk! Hva med sånn dott? Da ser han ut som en hvilken som helst fotballspiller. Elevene mine er eldre, men strikk er muuuligens mer i bruk hos fotballgutta enn hos jentene 😂 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg har en liten gutt på 3år. Han begynner å få skulder lang hår. Innimellom vil han ha stikk i håret på topp av hodet. Familie mener det ikke er så greit å ha det i håret når han skal ut. Jeg er alene med barnet, men barnet er hos far også. Jeg synes det er helt greit at han vil ha oppsatt hår. Men synes du jeg skal si til han at han bare kan bruke det hjemme? Får høre av andre at han ikke kan gå sånn, men skal jeg bare heve meg over det å si han bestemmer selv? Anonymkode: b2772...968 Dette bestemmer kun du, far og gutten. Hvorfor bryr du deg om hva familie mener om dette?? (Far bør forøvrig la gutten få ha strikk om gutten ønsker det uten å si nei også, hår i ansiktet når man leker er irriterende) Anonymkode: 7766f...480 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det lange håret plager ham så mye at han spør om strikk, da hadde jeg klipt han. Håper du får jente neste barn 💕 Anonymkode: ecb2f...1d9 Kan få en jente som nekter å ha langt hår. Anonymkode: 0d95b...79b 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 Helt uproblematisk i mine øyne. La ham bestemme selv. Min sønn hadde også langt hår i den alderen, men ville ha kort hår til skolestart. Nå er han tolv, og sparer til man bun Anonymkode: 2c9fc...f56 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Klipp han da, det er en gutt! Anonymkode: f5e0b...3f7 enig Anonymkode: 226d5...37f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå