Gå til innhold

Trene sent veldig dårlig for kroppen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det å trene 22.00- 23.30 veldig dumt? Om man kan legge seg 02.00-03.00 , (jobber ettermidag skift) 

har alltid tren før jobb… men kjenner jeg er lei, vil ha ny rutine og blir noe sliten utover vakten på jobb også.

tenker ikke å bruke koffein stimuli, ta siste kopp kaffe 18.00 , vil det være ugunstig å trene så sent? Får man sove? 
 

må jo være potensielle litt kurant også kanskje? Spise 4 måltider før man skal 🦵💪?

Anonymkode: ac432...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener tidlig og da helst før frokost. Føler som om kroppen min trives best med det, og jeg klarer yte mer.  Vet ikke om det er bra å trene uten mat i magen, men så for jeg har spist så blir jeg mer daff og klarer ikke prestere like bra som på tom mage.

Det er sikkert forskjellig for alle.

Anonymkode: 41c11...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil være veldig individuelt, så du får bare prøve og se hvordan søvnen blir. Du kan eventuelt poppe en melatonin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange som jogger forbi huset her etter kl 21 på kvelden, så er nok ikke så gæli å trene sent. Er vel bare å prøve, se hva kroppen syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det å trene 22.00- 23.30 veldig dumt? Om man kan legge seg 02.00-03.00 , (jobber ettermidag skift) 

har alltid tren før jobb… men kjenner jeg er lei, vil ha ny rutine og blir noe sliten utover vakten på jobb også.

tenker ikke å bruke koffein stimuli, ta siste kopp kaffe 18.00 , vil det være ugunstig å trene så sent? Får man sove? 
 

må jo være potensielle litt kurant også kanskje? Spise 4 måltider før man skal 🦵💪?

Anonymkode: ac432...126

Det fungerer fint for meg å trene fra 20 til 21 og legge meg 2330.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trener tidlig og da helst før frokost. Føler som om kroppen min trives best med det, og jeg klarer yte mer.  Vet ikke om det er bra å trene uten mat i magen, men så for jeg har spist så blir jeg mer daff og klarer ikke prestere like bra som på tom mage.

Det er sikkert forskjellig for alle.

Anonymkode: 41c11...197

Jeg er akkurat som deg. Tror i tillegg, iallfall for min del, at det har no å si med at kortisol nivået er høyest om morgenen.

Anonymkode: c77f4...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med jobb og familie så har jeg valget mellom å trene på morgenen før jobb eller på kvelden etter barnas leggetid. Alle andre tidspunkt er umulig. Har prøvd, virkelig prøvd, å trene før jobb kl. 6.30-7.00. Men kroppen min sier nei. For det første så betyr det at jeg ikke får nok søvn, for det andre så blir jeg kvalm og uvel av morgentrening. Jeg er B-menneske. Så da blir det kvelden, og det funker kjempefint for meg. Trener 21-22, legger meg 24, og står opp 7 - 7.30. Passer meg fint.

Anonymkode: f939e...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint og blir ikke noe anderledes enn at en som  legger seg 23, tar en joggetur i 18-19 tiden.

Anonymkode: fdc7c...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper best på morgen før frokost/jobb. 
Styrke er litt bådeog. I helgene foretrekker jeg det før frokost, mens på hverdager trener jeg etter jobb. Jeg foretrekker trene slik at jeg har minst mulig stress, og jeg klarer aldri trene skikkelig de første timene etter måltid. 

Men, du trener ca 4 timer før sengetid, jeg trener ca 6 timer før leggetid. For meg hadde fire timer før sengetid vært for sent, for det ville ha kræsjet med middag. 

Anonymkode: bab63...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en såkalt "night owl" og ga opp på trening veldig lenge fordi det føltes som om alle mente at man måtte trene klokka seks på morgenen for at det skulle være noe vits, men jeg har ikke mulighet for å komme meg opp da, og det er på natta/kvelden at jeg har masse energi som jeg må få ut. Det beste treningsrådet jeg fikk var: "Den beste tiden å trene, er når du har lyst til å trene." Nå trener jeg masse, nesten utelukkende på kvelden, og har det helt flott.

Folk har ulike døgnrytmer. Selv om noen føler at det er best å trene om morgenen, trenger ikke det å være fasit for deg.

Anonymkode: 396c4...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, har teste 2 økter til nå, gått greit til nå, litt høyt oppe rett etter trening, men varm dusj , ned- dempet belysning og aktiv jobbe med å ro ned kroppen så sover jeg godt 2-3 timer etter avsluttet økten. Sov noe bedre på tirsdag økten hvor jeg spise mere karbs, via frukt og kesam en mandag hvor jeg spise varm mat etter trening. Er få mennesker på treningen noe som også er et pluss. 

Anonymkode: ac432...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...