Gå til innhold

Sover foreldre fortsatt middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker mine foreldre alltid gjorde dette da jeg var liten (jeg er født på starten av 90tallet). Jeg har en liten en på 2 år som jeg er alene med, og vi driver og "trener" på at jeg kan slappe av på sofaen. Det funker ofte i sånn 10 minutter, jeg ligger (våken så klart) og hun får valget om å slappe av med meg eller leke alene (ikke herjelek hvor jeg må passe på, men noe mer rolig på gulvet). Mitt mål er at jeg skal kunne sove 30 minutter middag når hun blir litt eldre😂 man trenger jo hvile som småbarnsforeldre. 

Er det noen av dere som driver med slikt?

Anonymkode: bb431...24c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sover ikke middag, driver heller ikke å "trener på" at jeg kan sove.

Med hverdagen som er såpass hektisk, så ønsker jeg å tilbringe mest mulig tid med barnet mitt. 

I tillegg husker jeg hvor vanvittig kjedelig det var som barn at far alltid skulle sove middag. Jeg ville jo leke og være med han.

Født i 93.

Anonymkode: 7f2e2...a33

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover middag - eeelsker det!

Anonymkode: c0591...837

• Liker 7
Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet (endret)

Ja, rutinen er en stor næringsrik middag ,ettermiddags lur 30-40 min så trening 💪🦵

Endret av Jegsierdetsomdeter
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med hverdagen som er såpass hektisk, så ønsker jeg å tilbringe mest mulig tid med barnet mitt. 

I tillegg husker jeg hvor vanvittig kjedelig det var som barn at far alltid skulle sove middag. Jeg ville jo leke og være med han.

Født i 93.

Ok

Anonymkode: 55184...15c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Født i 91. Vi sover en halvtime/times tid av og til. Kun for å klare å holde ut resten av ettermiddagen/kvelden. Har absolutt ingen dårlig samvittighet for det! Vi bruker alle ettermiddagene og kveldene i ukedagene på å kjøre til og fra, følge opp fritidsaktiviteter, lekser, vennebesøk, bursdager osv. Den lille timen på øyet av og til gjør at vi faktisk klarer å vie såpass mye tid til å følge de opp. 

Anonymkode: 0519a...cdb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min sover middag, og jeg hater det. For etter barnehagehenting og middag så er det rundt 2 timer ledig tid der ALT må gjøres før det er på tide å legge ungene, så at han tar 30-60 minutter av den tiden til å kjøre rent egoløp mens jeg må både underholde småbarn, gjøre lekser med eldre barn, rydde etter middagen og ta alt annet av husarbeid jeg ikke får tatt mens jeg er på jobb, det er utrolig irriterende.

Anonymkode: 017e9...c6d

• Liker 5
Skrevet

Nei jeg sover ikke middag, bestefaren min gjorde det men han var i tungt arbeid og trengte det.

men jeg bruker å ta meg en kopp kaffe etter middag men da slumrer ungene og jeg sammen 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å sove middag. 40 år nå, men har likt å sove middag siden jeg var tidlig i 20 årene. Sover som regel 10-30 minutt (så sant jeg har anledning, det er ikke hver dag). Påvirker ikke nattesøvnen. 

Anonymkode: be67b...dff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Født i 93.

Barn tar ikke skade av at noe er kjedelig. 

Sover ikke middag nei, men slapper litt av på sofaen i ca 30-40 min. De gir ikke utrykk for at det er kjipt, trenger de meg så kommer de og legger seg i sofaen sammen med meg, prater, viser meg ting osv. Null stress. 

Anonymkode: c33a1...279

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sover ikke middag bevisst. Men ofte sitter jeg og barna i sofaen og ser på iPad, tv eller spiller et spill mens mannen rydder etter middagen jeg laget. Hender jeg sovner, men ikke så ofte. 

Anonymkode: b9e22...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg jobber 3-delt turnus og da er alltid pappan med han 😊

Anonymkode: 8735c...2cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mannen min sover middag, og jeg hater det. For etter barnehagehenting og middag så er det rundt 2 timer ledig tid der ALT må gjøres før det er på tide å legge ungene, så at han tar 30-60 minutter av den tiden til å kjøre rent egoløp mens jeg må både underholde småbarn, gjøre lekser med eldre barn, rydde etter middagen og ta alt annet av husarbeid jeg ikke får tatt mens jeg er på jobb, det er utrolig irriterende.

Anonymkode: 017e9...c6d

Da blir ikke riktig da. Hos oss får jeg ekstra tid av kona til å hente meg inn før trening, men for å gi noe igjen tar jeg så klart alt av husarbeid etter  kvelds økt. Hun stiller litt ekstra opp for ungen, jeg litt ekstra med husarbeid / middag, hun får også store deler av helgen barnefri da jeg liker å ta med ungene på langtur. 

Anonymkode: 55184...15c

AnonymBruker
Skrevet

Er født på begynnelsen av 50 talet, og  heilt vanleg tradisjon at  foreldrene sov middag ( søndag etter de hadde spist kl. 12)  var det gjerne  en  lang "poe"  middagshvil. på  sengen.  Etter endt  middagshvilen søndag var det kaffi m/ kaker på bordet.

Mange av de tradisjonelle måltidstidpunktene er framleis blitt videreført, men "Nonsmat" er utgått på dato hos dei aller fleste.  Frukost kl. 08-10 Middag kl. 12-13- Nonsmat kl 16-17  Kveldsmat kl. 19-20.  Idag er det Brunch / Lunch kl. 12, og  mange spiser av prakiske årasker  middag kl 16

Anonymkode: fa4fa...baf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jegsierdetsomdeter skrev (17 minutter siden):

Ja, rutinen er en stor næringsrik middag ,ettermiddags lur 30-40 min så trening 💪🦵

Du vet vel at ein helst ikkje bør trene, bade, svømme rett etter eiit måltid. 😔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i -82, sover ikke middag. Mannen gjør det, og har alltid gjort det. Følte alltid at én måtte være våken, så da ble det meg. Nå er ungene tenåringer, men det føles feil for meg å sove midt på dagen. Min mor sov alltid middag før Dagsrevyen, mens min far ikke sov middag. 

Anonymkode: 37fb4...8ea

Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet vel at ein helst ikkje bør trene, bade, svømme rett etter eiit måltid. 😔

Det tar 60-90 minutter fra jeg spiser middag til jeg står klart til første arbeidssett  på trening studio , har gjordt dette i 10 år😅.  

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Sover folk middag?!?! 
Det har jeg aldri hørt om. Man har jo så kort tid etter henting i bhg, at man kan jo nesten ikke kaste bort den lille våkentiden man har med barnet på å sove?

Anonymkode: 66a55...ee0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg sover ikke middag. Tenker at det hos voksne er dårlig søvnhygiene. Legger meg heller tidligere hvis jeg er trøtt på ettermiddagen.

Men hender titt og ofte at jeg oppmuntrer mine barn til å ta en rolig stund etter barnehagen, særlig hvis jeg ser at de sliter litt med å komme "nedpå" når det nærmer seg leggetid. Kan være alt fra at vi tar frem tegnesakene, setter på lydbok etc. 

Anonymkode: 57204...123

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å sove på gulvet mens "Drømmehagen" var på barnetv 17.30-18.00 da barna var små. De kravlet oppå og rundt meg. Om de kjedet seg veldig gav jeg de en kulepenn og lot de tegne på ryggen min. Jeg fikk slumre, samtidig bli klødd på ryggen. Gull! 

Er nå 44 år, og ja, både jeg og mannen sover middagslur. 😂

Anonymkode: e16c6...b42

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...