Gå til innhold

Klipping av hekk

vannm75

Anbefalte innlegg

hvor mye ville dere betalt for å få klippet hekken, tuja, eller gran hekk, som er ca 3-4 meter höy, og 15-20meter lang? Stusse, og halvere…noen ganger fjerner eg helt hekken. 

evt, hvor mye skulle du hatt for å gjort en sånn jobb?? Eg driv et lite foretak (fører regnskap) hvor eg klipper/ trimmer hekk, men syns det er vanskelig å gi eksakt pris, men noen mener eg kan ta 8-10000 kr.. andre helt ned til 3-4000 kr..!! Syns det er et stort sprik..!! Bruker alt fra 3-10 timer. (Med opprydding)..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duff skrev (3 minutter siden):

Jeg ville satt timepris.

Ja, har et utpkt på 500 kr timen.. så betaler eg skatt av det, så sitter igjen med underkant av 400 kr timen..!!evt 640 kr timen inkl skatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Timepris+Bortkjøring 😀

Ja, men merker folk foretrekker en totalpris.. de vil ha en fast pris.. men tar som utpkt ca 500 kr timen.  + bortkjøring ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannm75 skrev (6 timer siden):

Ja, men merker folk foretrekker en totalpris.. de vil ha en fast pris.. men tar som utpkt ca 500 kr timen.  + bortkjøring ja. 

Da må du ta en råsjangs på hvor mye tid du tror det går. Vi har mange meter hekk 20-30 meter og bruker en hel dag på det og da har vi ikke brukt rettesnor for å få perfekt høyde (det hadde jeg forventet av en innleid person).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du driver et lite foretak så burde du kjenne prisen til dine konkurrenter. Du skal også kostnader for motosagkjede, bensin etc. Du skal ha minimum 400,- i timen + 32 % arbeidsgiveravgift og mva 25 %. Synes nok ditt estimat på 8-10.000,- er billig for nedkutt av 2 meter tuja som er som er 20-25 meter lang? Klarer du kutte å kjøre bort den på en dag? Hva betaler du for å levere avfall? 

For meg virker det som om du arbeider for billig. 

Anonymkode: 40cca...04f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvis du driver et lite foretak så burde du kjenne prisen til dine konkurrenter. Du skal også kostnader for motosagkjede, bensin etc. Du skal ha minimum 400,- i timen + 32 % arbeidsgiveravgift og mva 25 %. Synes nok ditt estimat på 8-10.000,- er billig for nedkutt av 2 meter tuja som er som er 20-25 meter lang? Klarer du kutte å kjøre bort den på en dag? Hva betaler du for å levere avfall? 

Er redd for å miste jobber, derfor legger eg meg godt under hva jeg tror andre tar for tilsvarende jobber.. men  kunne sikkert tatt det dobbelte av det eg tar.. tok f eks 4000 for å fjerne 10-12 grantre.. som var 3-4 meter høy + bortkjøring. Tok 5000 for å trimme en 25 meter lang granhekk, som var 4 meter höy, og 3 meter bred, + kjöre bort avfallet etterpå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Alt sånt har eg ikke tenkt på, drivstoff, olje og sånt. Bruker 8-12 timer på en sånn jobb. Altså tre ettermiddager.. siden eg jobber 100% fra för..!! Har 9-16 jobb.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (På 30.7.2023 den 11.01):

Da må du ta en råsjangs på hvor mye tid du tror det går. Vi har mange meter hekk 20-30 meter og bruker en hel dag på det og da har vi ikke brukt rettesnor for å få perfekt høyde (det hadde jeg forventet av en innleid person).

Bruker ikke rettesnor nei..:(  bruker heller ikke en hel dag, men 3.5 timer på selve hekkeklipp, så kjem alt det andre i tillegg.. så ja en dag går  d nok..  jobber alene da,. 

Endret av vannm75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (På 30.7.2023 den 11.01):

Hva hadde du forventet å få for 3-4000 kr da?  Om du hadde en hekk (20-25 m lang og 3-4 m höy) du ville få klipt.. ??  Og du kunne fått det gjort for 3-4000 kr 

Endret av vannm75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 11.13):

Tipper på han har et Enkeltmannsforetak så da skal han ikke regne arbeidsgiveravgift på egen lønn. Det han må passe på i utgangspunktet er inntekt, utgifter og mva regnskap. Det han sitter igjen med etter at utgifter og overskytende mva til staten er betalt, er inntekt som skal skattes av 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannm75 skrev (På 30.7.2023 den 12.09):

Er redd for å miste jobber, derfor legger eg meg godt under hva jeg tror andre tar for tilsvarende jobber.. men  kunne sikkert tatt det dobbelte av det eg tar.. tok f eks 4000 for å fjerne 10-12 grantre.. som var 3-4 meter høy + bortkjøring. Tok 5000 for å trimme en 25 meter lang granhekk, som var 4 meter höy, og 3 meter bred, + kjöre bort avfallet etterpå.. 

vannm75 skrev (På 30.7.2023 den 12.11):

Alt sånt har eg ikke tenkt på, drivstoff, olje og sånt. Bruker 8-12 timer på en sånn jobb. Altså tre ettermiddager.. siden eg jobber 100% fra för..!! Har 9-16 jobb.. 

Ville prøve å kalkulere så jeg satt igjen med omtrent samme times betaling som din ordinær jobb når alle kostnader var trukket fra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apis skrev (16 minutter siden):

Tipper på han har et Enkeltmannsforetak så da skal han ikke regne arbeidsgiveravgift på egen lønn. Det han må passe på i utgangspunktet er inntekt, utgifter og mva regnskap. Det han sitter igjen med etter at utgifter og overskytende mva til staten er betalt, er inntekt som skal skattes av 

Stemmer, driver en EMF.. så minst mulig avgifter, og vil også forsöke å holde meg under 50 K i inntekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vannm75 skrev (1 time siden):

Hva hadde du forventet å få for 3-4000 kr da?  Om du hadde en hekk (20-25 m lang og 3-4 m höy) du ville få klipt.. ??  Og du kunne fått det gjort for 3-4000 kr 

Hvis jeg betaler noen for å klippe hekk, male, legge gulv etc etc så forventer jeg at resultatet blir proft. Om du t

Anonymkode: a312a...bed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg betaler noen for å klippe hekk, male, legge gulv etc etc så forventer jeg at resultatet blir proft. Om du t

Anonymkode: a312a...bed

Om du har høy eller lav timelønn betyr ikke noe hvis hekken er ujevnt klippet, da kan jeg gjøre det bedre selv.

(kom borti lagre knappen før jeg var ferdig med å skrive)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Duff skrev (8 timer siden):

Om du har høy eller lav timelønn betyr ikke noe hvis hekken er ujevnt klippet, da kan jeg gjøre det bedre selv.

(kom borti lagre knappen før jeg var ferdig med å skrive)

Forstår, ja sånn ville vel i utokt eg også tenkt., men eg er hagearbeiderens svar på Biltema eller Jula..:) eg er billig men ikke alltid like bra  kvalitet..:) hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...