Gå til innhold

Oppbevaring av leker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å rullere, altså la barna leke med noe i en uke f.eks, og så pakke det vekk og la de leke med noe annet uka etter osv. Det var før første ble født.

Men så endte det med totalkaos. Masse masse leker overalt. Mannen min har pakka vekk masse og gjemt i boden. Han får plutselig nok av rotet og bare pakker "alt" vekk.

Bør gå igjennom lekene. Gi bort det som ikke blir brukt.

Og få inn noen fungerende, enkle måter å forholde oss til lekene på.

Tips til oppbevaring? Alt som er i barnas rekkevidde på gulvet blir jo kasta utover på null komma niks. Litt bedre med ting som er i hyller/bokser oppe på veggen som vi voksne må ta ned.

Små bokser er bedre enn store. Men kaoset er komplett og jeg trenger råd!

Ble forresten nylig diagnostisert med adhd. Har alltid vært et rotehue.. Barna er nokså flinke til å rydde, men det er helt håpløst å ha tilgang på masse leker på en gang. Tenker det er morsommere å leke når det er mindre leker fremme.

Finnes det noen store bokser å ha under senga, med "romdelere", som er vanskelig for barna å åpne selv? Vurderer  nesten noe med lås på🤪

Anonymkode: 65cb2...dc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har organisert det med å ha hver kategori i hver sin plastboks. Feks en med Paw Patrol, en med LOL dukker, en med gårdsdyr etc. 

Jeg har stabler med bokser i kjelleren og de får bare ta opp en boks om gangen. 

Det eneste de har fremme av leker hele tiden er noen kosebamser i sengen. 

Nå er det aldri mer leker overalt og det er lett å rydde når de er ferdig å leke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...