AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #41 Skrevet 29. juli 2023 Skjold skrev (Akkurat nå): Argumentet ditt er helt tåpelig selv om man tar abort ut av bildet. Det er ingenting magisk som skjer under fødsel, det er det samme skapningen som det var 5 minutter tidligere. Hva slags ord vi mennesker tilskriver det er irrelevant, det er ingenting i veien med å tenke på et foster som et barn. Folk kan tenke på akkurat det de vil. Som sagt tidligere tar jeg følelser og mennesker sine meninger ute av denne tråden og forholder meg til hva det faktisk er Trodde ikke dette var så upopulært faktisk Fascinerende Anonymkode: 532c6...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #42 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (3 minutter siden): Det eller hun? Og det at det kan bli et barn? Her roter du fælt. Men slike som deg er faktisk verre å skulle diskutere med, enn abortmotstandere. Hvem av oss er det du svarer? Ja, DET kan bli et barn. På samme måte som at en nøtt kan bli et tre. Du kan ikke bygge et hus av bare nøtter, uansett hvor mye følelser du legger i det. Er selv i tredje trimester og har en 2 åring fra før. Hadde jeg mistet nå hadde jeg sørget over en tapt fremtid. Hadde 2 åringen min dødd hadde sorgreaksjonen vært en helt annen og på et helt annet nivå. Det er ikke sammenlignbart for meg en gang. Anonymkode: 3c645...eb9
Skjold Skrevet 29. juli 2023 #43 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk kan tenke på akkurat det de vil. Som sagt tidligere tar jeg følelser og mennesker sine meninger ute av denne tråden og forholder meg til hva det faktisk er Trodde ikke dette var så upopulært faktisk Fascinerende Anonymkode: 532c6...5b3 Det var jo mitt argument, ikke ditt, hva DET FAKTISK ER, er samme skapningen som det var 5 minutter tidligere. Hva mennesker kaller det er irrelevant. Vi kan alle bestemme oss for å begynne i morgen å kalle katter for hunder og hunder for katter, men det vil ikke forandre skapningene i det hele tatt. 2 1
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #44 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det blir jo en baby etter at det har vært et foster så det er helt naturlig at det er det første som dukker opp på google Anonymkode: 532c6...5b3 Med andre ord, du leste ikke artikkelen. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem av oss er det du svarer? Skriv med nick, så slipper vi misforståelser.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #45 Skrevet 29. juli 2023 Skjold skrev (Akkurat nå): Det var jo mitt argument, ikke ditt, hva DET FAKTISK ER, er samme skapningen som det var 5 minutter tidligere. Hva mennesker kaller det er irrelevant. Vi kan alle bestemme oss for å begynne i morgen å kalle katter for hunder og hunder for katter, men det vil ikke forandre skapningene i det hele tatt. Hva lurer du på egentlig? Vi virker jo halvveis enig. Jeg bare kommer med litt fakta i denne tråden til folk som kanskje ikke visste dette Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #46 Skrevet 29. juli 2023 Greia er at «det kunne blitt ett barn» tankespinnet med påfølgende følelser mange får ved for eksempel spontanabort. De greier ikke legge bort det som kunne blitt bare fordi det ikke ble. Spontanabort og for den del ønska abort er fakta, forskning, medisin og korrekt terminologi, det er OGSÅ følelser og irrasjonelle ting for mange av de det gjelder. Begge deler er riktig på en gang. Anonymkode: 0d807...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #47 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (Akkurat nå): Med andre ord, du leste ikke artikkelen. Skriv med nick, så slipper vi misforståelser. Nei, jeg gadd ikke trykke på noe. Liker best at folk tar skjermbilder for det er lettere. Men jeg regner med artikkelen går ut i fra at folk bør forholde seg til fosteret som en person fordi det hjelper å knytte seg bedre til det. Usikker på om det var en forskningsartikkel eller bare en typ "ammehjelpen" side. Og for all del, hvis folk trenger å se på fosteret som et barn for å få en tilknytning så kan de da det. Stopper ingen jeg Anonymkode: 532c6...5b3 1
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #48 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg gadd ikke trykke på noe. Liker best at folk tar skjermbilder for det er lettere. Men jeg regner med artikkelen går ut i fra at folk bør forholde seg til fosteret som en person fordi det hjelper å knytte seg bedre til det. Usikker på om det var en forskningsartikkel eller bare en typ "ammehjelpen" side. Og for all del, hvis folk trenger å se på fosteret som et barn for å få en tilknytning så kan de da det. Stopper ingen jeg Anonymkode: 532c6...5b3 Du vil kun kverulere, med andre ord. Fakta og forskning var visst ikke så viktig likevel... 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #49 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (3 minutter siden): Du vil kun kverulere, med andre ord. Fakta og forskning var visst ikke så viktig likevel... Du virker litt irritert. Trenger du en klem? Anonymkode: 532c6...5b3
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #50 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker litt irritert. Trenger du en klem? Anonymkode: 532c6...5b3 Så nå som du plutselig ikke kan komme med noe mer, må du ty til personangrep? Veldig saklig🙄 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #51 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (Akkurat nå): Så nå som du plutselig ikke kan komme med noe mer, må du ty til personangrep? Veldig saklig🙄 I all verden Slapp nå av Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #52 Skrevet 29. juli 2023 Du kan kalle det som vokser inni meg nå, akkurat hva du vil. Jeg har ønsket meg denne «celleklumpen» i 4 år og gått igjennom mye for å få det til! Jeg kommer til bli ufattelig trist om jeg mister babyen jeg bærer på, for det er det den er for meg i det testen var postitivt. Anonymkode: c14f3...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #53 Skrevet 29. juli 2023 Uansett, regner med folk har fått litt informasjon her nå. Folk kan få lov til å kalle et foster eller embryo akkurat hva de vil, men det er fortsatt en medisinsk feil og ingen helsepersonell vil nok rette på det men de vil selv kalle det et foster. Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #54 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan kalle det som vokser inni meg nå, akkurat hva du vil. Jeg har ønsket meg denne «celleklumpen» i 4 år og gått igjennom mye for å få det til! Jeg kommer til bli ufattelig trist om jeg mister babyen jeg bærer på, for det er det den er for meg i det testen var postitivt. Anonymkode: c14f3...f8d Og det er helt greit at du kaller det for en baby. Jeg har tidligere, flere ganger, skrevet at jeg ikke går ut i fra følelser og meninger og jeg blander meg ikke inn i andres følelser Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #55 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan kalle det som vokser inni meg nå, akkurat hva du vil. Jeg har ønsket meg denne «celleklumpen» i 4 år og gått igjennom mye for å få det til! Jeg kommer til bli ufattelig trist om jeg mister babyen jeg bærer på, for det er det den er for meg i det testen var postitivt. Anonymkode: c14f3...f8d Gratulerer, forresten. Har selv prøvd veldig lenge. Det er en god følelse Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #56 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Igjen, jeg holder følelser og meninger ute og forholder meg til forskning og fagspråk Anonymkode: 532c6...5b3 Jeg tror litt av problemet ligger her. Du forventer at folk skal bruke fagspråk i sin dagligtale. I dagligtale sier vi at en kvinne som er gravid har "barn i magen". Det er ikke faglig og bokstavelig korrekt, men likevel et velkjent uttrykk som er hyppig i bruk i dagligtale. Jeg mener at du bør ha kontekst i bakhodet når du leser. Er det dagligtale? Da bør vi tåle at noen snakker om "barn i magen" og liknende uttrykk når noen er gravid. Anonymkode: 0fea5...901 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #57 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror litt av problemet ligger her. Du forventer at folk skal bruke fagspråk i sin dagligtale. I dagligtale sier vi at en kvinne som er gravid har "barn i magen". Det er ikke faglig og bokstavelig korrekt, men likevel et velkjent uttrykk som er hyppig i bruk i dagligtale. Jeg mener at du bør ha kontekst i bakhodet når du leser. Er det dagligtale? Da bør vi tåle at noen snakker om "barn i magen" og liknende uttrykk når noen er gravid. Anonymkode: 0fea5...901 Det er vel forskjell hva folk sier i dagligtale, eller? Jeg møtte på en jente på rundt 5 år her for noen uker siden som spurte om jeg har baby i magen. Jeg sier selvsagt at ja, det har jeg, for hun er jo et barn så det blir for dumt å si noe annet. Men til andre som spør sier jeg at jeg venter barn eller bare enkelt og greit at jeg er gravid Anonymkode: 532c6...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #58 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel forskjell hva folk sier i dagligtale, eller? Jeg møtte på en jente på rundt 5 år her for noen uker siden som spurte om jeg har baby i magen. Jeg sier selvsagt at ja, det har jeg, for hun er jo et barn så det blir for dumt å si noe annet. Men til andre som spør sier jeg at jeg venter barn eller bare enkelt og greit at jeg er gravid Anonymkode: 532c6...5b3 Greit det. Jeg synes fremdeles det blir feil å forvente at folk bruker fagspråk i sin dagligtale. Anonymkode: 0fea5...901 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #59 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Greit det. Jeg synes fremdeles det blir feil å forvente at folk bruker fagspråk i sin dagligtale. Anonymkode: 0fea5...901 Folk kan få lov å si hva de vil. Med denne tråden ville jeg bare informere om fakta. Det er overraskende mange som ikke er klar over fakta. Spesielt mange som tror at man bærer på et foster når man er 6 uker på vei Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #60 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du kan kalle det som vokser inni meg nå, akkurat hva du vil. Jeg har ønsket meg denne «celleklumpen» i 4 år og gått igjennom mye for å få det til! Jeg kommer til bli ufattelig trist om jeg mister babyen jeg bærer på, for det er det den er for meg i det testen var postitivt. Anonymkode: c14f3...f8d Hvis testen var falsk negativ da? Det var jo en baby for deg, men i realiteten så var det jo ALDRI en BABY? Det var ikke en embryo en gang… Anonymkode: f00f4...954
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå