AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Fordi folk griner når dette nevnes i andre tråder, så velger jeg å opplyse folk i denne tråden. Jeg ser uendelig mange som mener at med en gang to celler kommer sammen og fester seg til livmorslimhinnen så er man gravid med et barn. Det er man altså ikke Det kalles et embryo frem til ca uke 9, deretter kalles det et foster helt fram til (ja, det er helt sant) fødselen. Et barn blir til når det er født. Satser på at folk tar litt lærdom av dette, men de som kaller det et barn når man er 5 uker på vei er vel stort sett abortmotstandere og de er det i grunn umulig å diskutere med. Takk for oppmerksomheten Anonymkode: 532c6...5b3 5 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Hva er poenget ditt? At det ikke er grunn til å være lei seg når man spontanaborterer for det ikke er en baby enda? Eller at det er ok å abortere vekk fosteret frem til fødsel for det er ikke en baby enda? Du får ikke frem poenget ditt i den peongløse teksten Anonymkode: a984a...2b7 4 5
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Hva det kalles på fagspråket, spiller ingen rolle for den som går (om det er ønsket) gravid. Da er det er en baby eller et barn. Er ingen abortmotstander. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er poenget ditt? At det ikke er grunn til å være lei seg når man spontanaborterer for det ikke er en baby enda? Eller at det er ok å abortere vekk fosteret frem til fødsel for det er ikke en baby enda? Du får ikke frem poenget ditt i den peongløse teksten Anonymkode: a984a...2b7 Poenget er at et embryo ikke er et barn... ganske så tydelig sagt vil jeg si Abort er en helt annen sak og ikke egentlig relevant Anonymkode: 532c6...5b3 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (1 minutt siden): Hva det kalles på fagspråket, spiller ingen rolle for den som går (om det er ønsket) gravid. Da er det er en baby eller et barn. Er ingen abortmotstander. Nei, det er ikke et barn selv om folk kaller det et barn. Det er det som er så kjekt med forskning og definisjoner. Mennesker sine meninger og følelser er urelevante Anonymkode: 532c6...5b3 4
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke et barn selv om folk kaller det et barn. Det er det som er så kjekt med forskning og definisjoner. Mennesker sine meninger og følelser er urelevante Anonymkode: 532c6...5b3 *irrelevante* følelser hos en gravid kvinne, trumfer alt av forskning og definisjoner😉 Hva du måtte mene, derimot, er faktisk irrelevant! 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (Akkurat nå): *irrelevante* følelser hos en gravid kvinne, trumfer alt av forskning og definisjoner😉 Hva du måtte mene, derimot, er faktisk irrelevant! Ja, sorry. Jeg sliter med å huske at jeg skal bruke ordet irrelevant. Av en eller annen grunn alltid lært meg å skrive urelevant vet ikke helt hvorfor. Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (2 minutter siden): *irrelevante* følelser hos en gravid kvinne, trumfer alt av forskning og definisjoner😉 Hva du måtte mene, derimot, er faktisk irrelevant! Men det er fortsatt ikke mine meninger. Det er forskning og fagspråk Anonymkode: 532c6...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, sorry. Jeg sliter med å huske at jeg skal bruke ordet irrelevant. Av en eller annen grunn alltid lært meg å skrive urelevant vet ikke helt hvorfor. Anonymkode: 532c6...5b3 ..fordi vi på de fleste andre ord setter en «u» foran ordet, mens akkurat her så er det «ir»…? Anonymkode: f00f4...954
Fru Uperfekt Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi folk griner når dette nevnes i andre tråder, så velger jeg å opplyse folk i denne tråden. Jeg ser uendelig mange som mener at med en gang to celler kommer sammen og fester seg til livmorslimhinnen så er man gravid med et barn. Det er man altså ikke Det kalles et embryo frem til ca uke 9, deretter kalles det et foster helt fram til (ja, det er helt sant) fødselen. Et barn blir til når det er født. Satser på at folk tar litt lærdom av dette, men de som kaller det et barn når man er 5 uker på vei er vel stort sett abortmotstandere og de er det i grunn umulig å diskutere med. Takk for oppmerksomheten Anonymkode: 532c6...5b3 Vet hva det teknisk blir kalt men velger likevel å kalle det et barn. Er jeg abortmotstander, tja, ville aldri tatt abort selv siden jeg ser på det som drap men vil ikke bestemme over andre kvinners kropp så er imot å fjerne retten til å selv velge. 2
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er fortsatt ikke mine meninger. Det er forskning og fagspråk Anonymkode: 532c6...5b3 Og atter en gang; det spiller ingen rolle. For ei som er ønsket gravid, er det fullt ut et barn. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ..fordi vi på de fleste andre ord setter en «u» foran ordet, mens akkurat her så er det «ir»…? Anonymkode: f00f4...954 Det er nok derfor Prøver å huske det Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (Akkurat nå): Og atter en gang; det spiller ingen rolle. For ei som er ønsket gravid, er det fullt ut et barn. Nei, det er ikke det Anonymkode: 532c6...5b3 5
Troyamin Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke det Anonymkode: 532c6...5b3 At du ikke forstår drt, er noe annet... 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 Kanskje poenget ditt kommer bedre frem om du sammenligner embryo/foster med et faktisk barn? Hvis valget ditt stod mellom å redde 1-åringen din, eller dine 2 frosne befruktede egg. Hva hadde du valgt? Om man velger 1-åringen som en selvfølge, så ser man jo ikke på befruktede egg som barn. Er selv gravid i tredje trimester, og har en 2 åring fra før. Hadde prioritert 2-åringen min hver eneste gang om det var et valg mellom de to. Dette er et tema der folk er ekstremt subjektive. Anonymkode: 3c645...eb9 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 Troyamin skrev (1 minutt siden): At du ikke forstår drt, er noe annet... Igjen, jeg holder følelser og meninger ute og forholder meg til forskning og fagspråk Anonymkode: 532c6...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 Helt enig med deg ts. Det er feil bruk av språket, men jeg tror ingen kommer til å bruke feil terminologi om dette om noen år. En ungdom som får diabetes i dag, går ikke rundt og sier at det har fått sukkersyke. Det er et ord som kun den eldre garde bruker og kommer nok til å forsvinne om ikke mange generasjonene. Det samme tror jeg skjer med gravid som spontanaborterer, de kommer til å si: det var tidlig, rakk aldri å bli et foster og lignende. Mange jordmødre gjør fortsatt den feilen at de kaller et foster for barn, men også dette vil endre seg med årene Anonymkode: f00f4...954 2
Adrenalina1 Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 Det er kanskje ikke et barn,men det er liv. Og det er galt å ta liv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje poenget ditt kommer bedre frem om du sammenligner embryo/foster med et faktisk barn? Hvis valget ditt stod mellom å redde 1-åringen din, eller dine 2 frosne befruktede egg. Hva hadde du valgt? Om man velger 1-åringen som en selvfølge, så ser man jo ikke på befruktede egg som barn. Er selv gravid i tredje trimester, og har en 2 åring fra før. Hadde prioritert 2-åringen min hver eneste gang om det var et valg mellom de to. Dette er et tema der folk er ekstremt subjektive. Anonymkode: 3c645...eb9 Det hjelper nok med en slik sammenligning Anonymkode: 532c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #20 Skrevet 29. juli 2023 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Det er kanskje ikke et barn,men det er liv. Og det er galt å ta liv. Det er en helt annen diskusjon Anonymkode: 532c6...5b3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå