Gå til innhold

Magesmerter - nedre del av magen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt vondt i nedre del av magen. Det er på samme plass som jeg har mensensmerter, men smertene er annerledes. Det er konstant vondt, med stort sett moderate smerter. Men, ved avføring kjennes det ut som at jeg revner opp på innsiden! Jeg må holde meg fast i veggen og bruke pusteøvelser for å komme meg gjennom dobesøkene. Moren min ringte legevakten for meg for to dager siden, men fikk bare beskjed om å ta en Paracet og Ibux, da kun Paracet ikke hjalp. (Hjalp ikke med Ibux heller). Er det noen som vet hva dette kan være? 

Jeg må legge til at jeg i 2019 hadde blindtarmbetennelse tre ganger i løpet av 5 måneder (på grunn av en sykehustabbe). De første par årene hadde jeg en slags trykkfølelse der blindtarmen hadde vært, og jeg har hatt problemer med smertefull væsking (blemme?) fra arret i navlen tre ganger i ettertid. Senest for to mnd siden.

Er det noen kyndige mennesker her som kan hjelpe meg litt med å forstå hva som skjer med kroppen min? Og kan det være komplikasjoner fra all trøbbelet jeg hadde med blindtarmen, selv om det er fire år siden?

(Har vært syk siden midten av mai, men jeg tror ikke det har noe sammenheng med magesmertene, men på grunn av det er kroppen min fullstendig utslitt og jeg er desperat etter å finne ut hva som skjer!)

Anonymkode: cfc6f...3de

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at det merkes ekstra når jeg kjører over fartsdumper og når jeg ler.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men jeg må legge til ennå en ting:

For to dager siden tok jeg olje-klystér i tilfelle jeg var forstoppet. Da jeg tok ut flasken var det kommet noen små røde dråper i flasken som jeg tror var blod.

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært utredet for endometriose?

Anonymkode: 17e4d...d0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har du vært utredet for endometriose?

Nei, men jeg har alltid hatt kraftige menstruasjonssmerter. Men, smerter utenom mens ikke noe jeg har opplevd før. Jeg var sist ferdig med mensen for 7 dager siden.

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt kontakt med fastlegen. Det kan være alt fra forstoppelse som kan gjøre veldig vondt i seg selv, til sammenvoksninger etter operasjon, til noe helt annet. Bare husk å nevne det med den blemmen/væskingen ved siden av navlen. Viktig at de ser alt i sammenheng.

Anonymkode: 42a8d...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men jeg har alltid hatt kraftige menstruasjonssmerter. Men, smerter utenom mens ikke noe jeg har opplevd før. Jeg var sist ferdig med mensen for 7 dager siden.

Da bør du i alle fall utredes for endometriose!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...