Gå til innhold

Hvor langt kommer jeg ned 50K til oppussing?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av en liten kåk? 55kvm. Burde sparkle og male vegger, skulle gjerne byttet kjøkken, men skjønner jeg ikke får gjort det. Gulvet er jeg fornøyd med. Og nytta dører. Er dører dyrt? Og fjernet lister rundt vinduer. Hva får man gjort for 50 000kr av håndverkere. Er 100% ute av stand til å gjøre noe selv.

Anonymkode: fe095...628

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ytterdør koster vel fra kr 5.000 og oppover.

Du får sparklet og malt kanskje to rom om du er heldig for kr 50.000 om du skal ha inn håndverker. Det beste er å innhente fast pris fra flere, så ser du jo kjapt hvor mye du får gjort.

Anonymkode: 9a037...ef8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får da et kjøkken  til de prisen på ikea. Men du må gjøre jobben selv. Hadde forhørt meg med bekjente og kjøpt kjøkken  for 40000 og betalt de 10000. 

Anonymkode: 9a6d0...74e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du håndtverkere skyter prisen rett i taket, og 50k holder knapt til noen ting. Er du permanent sengeliggende eller noe sånt? Kjenner rullestolbrukere som maler nedre del av veggene sine selv. Mulig det er noe støtte å hente fra NAV?

Anonymkode: 4bea8...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

du kan fornye frontene på kjøkkenet du har, det er langt rimeligere.. 

Anonymkode: ee893...55f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker du håndtverkere skyter prisen rett i taket, og 50k holder knapt til noen ting. Er du permanent sengeliggende eller noe sånt? Kjenner rullestolbrukere som maler nedre del av veggene sine selv. Mulig det er noe støtte å hente fra NAV?

Har sterkt nedsatt kognitiv fungering. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Av en liten kåk? 55kvm. Burde sparkle og male vegger, skulle gjerne byttet kjøkken, men skjønner jeg ikke får gjort det. Gulvet er jeg fornøyd med. Og nytta dører. Er dører dyrt? Og fjernet lister rundt vinduer. Hva får man gjort for 50 000kr av håndverkere. Er 100% ute av stand til å gjøre noe selv.

Du kan male og sparkle osv, men å bytte kjøkken inkl håndverkere blir for dyrt. Hvis du er 100% ute av stand til å gjøre noe selv, må du gjøre noen harde prioriteringer, for håndverkere koster. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tviler på om nav dekker oppussing.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt skal nav dekke oppussing også. Ja jeg er også ufør og har gammelt kjøkken å bad , ja gammle gulvet også. Så hvor søker jeg? 

Anonymkode: 82729...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp fra husbanken?

Anonymkode: 8e656...118

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelp fra husbanken?

Anonymkode: 8e656...118

Det får man vel kun hvis man må pusse opp pga fysisk lyte.

Anonymkode: 9a6d0...74e

• Nyttig 2
Skrevet

Man får utrolig mye gratis på Finn av rester av sparkel, maling o.l.

Bruker du tiden godt der kommer du langt med pengene dine.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva tror du NAV er, egentlig?? (Det er evt kommunen som har ansvar for boliger.)

Endret av Rotemor
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

50k så burde du få byttet ca, 8 innvendige dører om du kan ta vare på eksisterende karmer og foringer, skal disse også byttes så kan du halvere det. Ytterdør blir fort 20k om du skal ha montert og en ok dør. Kjøkken får du evnt byttet fronter på.

Skal alt settes bort så går 50k fort, en kan regne rundt 8k / dag i arbeidspenger for en person. 

Anonymkode: 951ba...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

50k så burde du få byttet ca, 8 innvendige dører om du kan ta vare på eksisterende karmer og foringer, skal disse også byttes så kan du halvere det. Ytterdør blir fort 20k om du skal ha montert og en ok dør. Kjøkken får du evnt byttet fronter på.

Skal alt settes bort så går 50k fort, en kan regne rundt 8k / dag i arbeidspenger for en person. 

Det er neppe åtte dører der inne😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får malt og sparklet et rom. Dører er dyrt. Selve døra koster ikke så mye, men karmer, lister, foringer og jobb legger mye på prisen. Og hvis ledninger må tas ned må du fort ha elektriker inn. Da blir du kvitt pengene fort. 

Anonymkode: 7dd53...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (11 minutter siden):

Det er neppe åtte dører der inne😊

Da får en litt til overs til andre ting. 

Men skal sies at det kan godt hende at det å enten betale noen bekjente el.l. for å hjelpe med det fort blir en bedre måte å gjøre det på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får en litt til overs til andre ting. 

Men skal sies at det kan godt hende at det å enten betale noen bekjente el.l. for å hjelpe med det fort blir en bedre måte å gjøre det på.

Ja, å forsøke nettverket er alltid lurt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har sterkt nedsatt kognitiv fungering. 

Hvis du kunne gjøre ting selv ville du kommet langt. Hva kan du gjøre på en god dag? Hvis du tok tiden til hjelp?

Btw. Jeg har satt opp kjøkken for ca. 60 000 hvis jeg husker riktig, så det kunne du fått om du sparer 10-20 000 til. Tips dra på ikea og få hjelp til å designe et, de har billig pris på montering og god kvalitet. Da vil du vite nøyaktig hvor mye du trenger å spare ekstra. Om du beholder oppsettet som er der slik at du ikke trenger å endre rør og elektrisk blir det billigere. Gamle kjøkken kan gis bort på finn. Om du klarer å male selv og kan leve med strukturen som er der vil du få oppgradert leiligheten til en god pris. Med forlengerskaft og maletape er det ganske enkelt å få et godt resultat. 

Anonymkode: 71b87...c3f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med bare 50k ville jeg fokusert på å male overflatene så ting så bedre ut. Du får folk som maler rimelig, sjekk priser.

Så evt byttet døra.

Anonymkode: 682f4...067

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...