AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #21 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men la oss oppklare: På Tinder kan man ikke sende melding før begge har trykket "liker", altså match. Så hvis du lurer på hvorfor de "liker" deg men ikke tar kontakt, så er det derfor. (hvis du betaler for toppmedlemskap, kan du sende Superlike med 1 (kun) melding. Men ikke alle har det) Som mann opplever jeg akkurat det samme fra en del kvinner. De gjør en match men sender ikke noe melding og svarer ikke om jeg sender dem melding. Og jeg sender ikke grisemeldinger. Bare høflige meldinger for å starte en prat. Noen er selvfølgelig hyggelige, selv om det ikke blir noe mer ut av det. Er nok sånn folk blir når alt skjer på skjerm. M48 Anonymkode: c8745...33c Dette skjønte jeg ikke. Menn sender ikke melding fordi de mener kvinnen skal sende først når det blir en match? Anonymkode: 9bc7f...f6d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #22 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tinder har sluppet statistikk på dette, menn sender første meldling 5 (!) ganger så ofte som kvinner gjør. Så det du påstår her er ikke bare fullstendig feil, det er det motsatte av virkeligheten. Du går tydeligvis etter menn du ikke har sjans på da, for dette er ikke den generelle trenden. Ok, så det er derfor det har vært kampanjer for å stoppe menn å ta kontakt med damer? Fordi norske menn er passive? Anonymkode: 06449...51c Tviler ikke på statistikken, men ha i bakhodet at dette inkluderer alle «pule?», «du er hot/deilig/digg/sexy»-meldinger fra menn med liten hjerne. Hvis en mann sender sånne meldinger til alle matchene sine så er det ikke veldig merkelig at statistikken blir seende sånn ut. Brukeren du siterer har tydeligvis klart å manøvre unna den type menn. Anonymkode: 9bc7f...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #23 Skrevet 28. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette skjønte jeg ikke. Menn sender ikke melding fordi de mener kvinnen skal sende først når det blir en match? Anonymkode: 9bc7f...f6d Nei, menn sender ikke melding fordi de har sendt første melding utallige ganger uten respons. Da er det naturlig at innsatsviljen etterhvert dabber noe av. Anonymkode: 57119...f36 4
Hjelpsom Skrevet 28. juli 2023 #24 Skrevet 28. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, menn sender ikke melding fordi de har sendt første melding utallige ganger uten respons. Da er det naturlig at innsatsviljen etterhvert dabber noe av. Anonymkode: 57119...f36 Sant, det blir svært nedbrytende etter hvert. Man føler at man blir satt i "bås" før man i det hele tatt får sjansen. En om de rett og slett bare hadde sakt nei takk. Det hadde vært en fair respons for alle kan jo ikke like alle. Ingen respons blir for dumt, spesielt om de i profilen ønsker å bli sendt meldinger til - da kan de for all del i allefall si nei takk ikke interesert. 2
remix2020 Skrevet 28. juli 2023 #25 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, menn sender ikke melding fordi de har sendt første melding utallige ganger uten respons. Da er det naturlig at innsatsviljen etterhvert dabber noe av. Anonymkode: 57119...f36 Helt korrekt👍. Jeg klikker «liker» og gidder ikke sende melding om hun ikke klikker «liker» tilbake. Har rett og slett slutta å sende meldinger fordi jeg får ingen respons tilbake. Nå skal jeg på date på lørdag med ei jeg ikke traff på datingapp og det blir sikkert hyggelig😁
norw Skrevet 28. juli 2023 #26 Skrevet 28. juli 2023 Sikkert mange menn med dårlige sosiale antenner, og noen som bare troller, men du kan egentlig ikke forvente at menn skal ta kontakt, selv om det er normalen i praksis. Jeg tar sjeldent kontakt med matchene.
remix2020 Skrevet 28. juli 2023 #27 Skrevet 28. juli 2023 norw skrev (1 minutt siden): Sikkert mange menn med dårlige sosiale antenner, og noen som bare troller, men du kan egentlig ikke forvente at menn skal ta kontakt, selv om det er normalen i praksis. Jeg tar sjeldent kontakt med matchene. Ingen vits å bruke energi på noen som ikke gir noen respons tilbake. Det er likt for menn og kvinner. Det burde jo være sånn at om man betaler for å være på en datingside og man matcher med noen, så burde man ta kontakt, begynne å chatte og møtes for å utforske om dette faktisk er en match eller ikke. Er det ikke det dating egentlig handler om? 1
remix2020 Skrevet 28. juli 2023 #28 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjønte jeg ikke. Menn sender ikke melding fordi de mener kvinnen skal sende først når det blir en match? Anonymkode: 9bc7f...f6d Hmm… hvis det er en match betyr det at begge har trykket liker eller sveipet til Høyre😉. Da kan også begge sende melding. I likestilte Norge kan kvinner ta kontakt først om de faktisk ønsker å utforske matchen. De trenger ikke sitte å vente på om han tar kontakt. Det blir jo litt for dumt. Så rådet må jo være at enten man er mann eller kvinne så tar man kontakt når man får en match. Hvis man ikke gjør det, er det ingen vits i å sutre.
norw Skrevet 28. juli 2023 #29 Skrevet 28. juli 2023 (endret) remix2020 skrev (22 minutter siden): Ingen vits å bruke energi på noen som ikke gir noen respons tilbake. Det er likt for menn og kvinner. Det burde jo være sånn at om man betaler for å være på en datingside og man matcher med noen, så burde man ta kontakt, begynne å chatte og møtes for å utforske om dette faktisk er en match eller ikke. Er det ikke det dating egentlig handler om? Nettopp, jeg regner med laber respons siden kvinner har nok av andre menn å skrive med og evt treffe. De har enten andre som de allerede skriver med, eller så er neste mann rett rundt hjørnet. I tillegg er kravene høye, visse spørsmål stilles tidlig for å sile vekk de som ikke er bra nok. Kvinner er gjerne likegyldige eller litt evneveike i en chat. Tar lang tid før man får svar, men er også noen som er veldig intense. De som er trege er neppe bekymret for å miste matchen mtp pågangen, hvor lett det er å finne den neste. Når jeg matcher med en tilsynelatende bra dame og vi har fått en god start, så tenker jeg jo at jeg må være litt tilgjengelig og ikke rote til dette. Ser ikke for meg at mange kvinner tenker slik. Jeg betaler for Tinder, og man kan argumentere for at det er bortkastet. Får ikke så mye håndfast ut av det, men jeg er der i hvert fall og da har i hvert fall sannsynligheten for å treffe noen økt noe. Endret 28. juli 2023 av norw 2
Hjelpsom Skrevet 28. juli 2023 #30 Skrevet 28. juli 2023 19 minutter siden, norw said: Når jeg matcher med en tilsynelatende bra dame og vi har fått en god start, så tenker jeg jo at jeg må være litt tilgjengelig og ikke rote til dette. Ser ikke for meg at mange kvinner tenker slik. Lurer på om dette kanskje ødelegger litt for oss. Jeg tenker likt som deg og begynner nå å lure på om det er feil strategi og at man kan fremstå litt desperat, spesielt siden man vet at de fleste jenter på matchetjenester ikke trenger å betale en gang.
Flintis Skrevet 28. juli 2023 #31 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinnene som tror at man kan finne en normal mann på Tinder, må i alle fall kunne kalles usedavnlig naive; de ser jo selv hvordan dette går. Så vidt jeg vet, kan man fortsatt vise til "white trash", men skulle noen si <sett-inn-en-annen-farge>-trash, ville nok svært mange ha følt seg krenket. Anonymkode: 82bc4...6dd Det går sikkert an å si "trash"
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #32 Skrevet 28. juli 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det med menn på dating apper? De liker deg, men sier ingenting. Anonymkode: 8eae5...135 Nøyaktig som mine erfaringer med kvinner på datingapper. Betyr det at kvinner flest på datingapper er troll? Anonymkode: 872dc...db7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #33 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok, så det er derfor det har vært kampanjer for å stoppe menn å ta kontakt med damer? Fordi norske menn er passive? Anonymkode: 06449...51c Kan det tenkes at du har misforstått hva disse kampanjene handlet om? Anonymkode: 07394...71a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #34 Skrevet 28. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Dette skjønte jeg ikke. Menn sender ikke melding fordi de mener kvinnen skal sende først når det blir en match? Anonymkode: 9bc7f...f6d Hva er det å skjønne?? Man kan ikke sende meldinger på Tinder før begge har matchet. Hvis en mann trykker "liker" så får han ikke sendt melding!! Ikke før du også liker tilbake. Da har dere en match. Det er bare de med platinum abo som kan sende melding sammen med "like" og da bare 1 gang. Anonymkode: c8745...33c
norw Skrevet 28. juli 2023 #35 Skrevet 28. juli 2023 Hjelpsom skrev (1 time siden): Lurer på om dette kanskje ødelegger litt for oss. Jeg tenker likt som deg og begynner nå å lure på om det er feil strategi og at man kan fremstå litt desperat, spesielt siden man vet at de fleste jenter på matchetjenester ikke trenger å betale en gang. Jeg fremstår i hvert fall ikke som desperat. Prøver å verken være for ivrig eller for likegyldig.
Hjelpsom Skrevet 28. juli 2023 #36 Skrevet 28. juli 2023 1 hour ago, norw said: Jeg fremstår i hvert fall ikke som desperat. Prøver å verken være for ivrig eller for likegyldig. Det er vel å finne en mellomting. Tar gjerne imot tips fra andre om hva som fungerer eller ikke. Fikk mange tips av en jente jeg ble kjent med, hun er i prosess med en annen, men vi prater sammen likevel om alt annet en dating, hun hjalp meg med å gjøre endringer på profilen. Fikk meg til å ta bort sånne ting som "alle" skrev - som for eksempel at de var ivrig å trene osv.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #37 Skrevet 28. juli 2023 Jeg tror det handler om flaks og likhetstrekk. Jeg og mannen min ble kjent via en datingsapp. Jeg tok kontakt med han først og da svarte han meg. Vi fortsatte å tekste hverandre lange meldinger, noe vi begge likte og gikk etterhvert over på tlf så møte. For oss så var dette oppskriften på et forhold, for etter noen få uker med dating så kjente vi hverandre så godt at vi like så gjerne kalte hverandre kjærester Anonymkode: 39977...d00 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #38 Skrevet 28. juli 2023 remix2020 skrev (5 timer siden): Hmm… hvis det er en match betyr det at begge har trykket liker eller sveipet til Høyre😉. Da kan også begge sende melding. I likestilte Norge kan kvinner ta kontakt først om de faktisk ønsker å utforske matchen. De trenger ikke sitte å vente på om han tar kontakt. Det blir jo litt for dumt. Så rådet må jo være at enten man er mann eller kvinne så tar man kontakt når man får en match. Hvis man ikke gjør det, er det ingen vits i å sutre. Dette vet jeg. Det var setningen lenger oppe som jeg understreket som jeg ikke skjønte noe av😊 («hvis du lurer på hvorfor noen liker deg men ikke tar kontakt») Jeg tror noen menn overtolker det med at kvinner sitter og venter på at mannen skal starte samtalen. Som kvinne får man flere matcher, og de mennene som tar kontakt først har større sjanse for å få svar (enn de som «venter».) Som et eksempel; En venninne fikk ti matcher i løpet av kort tid. To-tre av de tok kontakt. Da var hun plutselig opptatt i de samtalene, og hadde ingen grunn til å ta kontakt med flere/de andre matchene før evt senere. Hun ønsket ikke å ha ti samtaler samtidig. Anonymkode: 9bc7f...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #39 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er det å skjønne?? Man kan ikke sende meldinger på Tinder før begge har matchet. Hvis en mann trykker "liker" så får han ikke sendt melding!! Ikke før du også liker tilbake. Da har dere en match. Det er bare de med platinum abo som kan sende melding sammen med "like" og da bare 1 gang. Anonymkode: c8745...33c Hvis du ser på sitatet jeg spør om, så gjelder det setningen som er understreket i det innlegget. Ikke den som er uthevet i innlegget. Se nedenfor. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men la oss oppklare: På Tinder kan man ikke sende melding før begge har trykket "liker", altså match. Så hvis du lurer på hvorfor de "liker" deg men ikke tar kontakt, så er det derfor. Anonymkode: 9bc7f...f6d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #40 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Først og fremst: Det er en fordel å vokse opp fra illusjonen om at hele verden er på Tinder; det er et sted for spesielle mennesker. Mennene som er der, er grovt sett enten de som er ute etter masse sex og får det, de som er ute etter masse sex uten å få det, eller single menn som av gode grunner forblir single. Kort sagt - ikke et sted der man finner normale menn. Anonymkode: 82bc4...6dd Det gjelder jo damene også for de også er der…..🤦♂️😂😂 Anonymkode: 63db5...58d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå