AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Noen som har erfaring med det? har egentlig lyst på en fra møbelringen, men åssen er jysk sine? har lyst på oppbevaring under.. er det noe negativt med det? Anonymkode: 6f557...7c0
Mardina Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Vi hadde en billig kontinentalseng fra Jysk for litt siden. Etter litt over 1 år ble den ødelagt, da flere av plankene under knakk. I tillegg var trekket som skulle på nederst helt umulig å få på sengen. Så nei, jeg anbefaler ikke seng fra Jysk, med ribbebunn. Min erfaring er at møbler fra Jysk ikke er av den beste kvaliteten 😊 Det kan man lese om på de forskjellige produktene de selger 😊
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Jeg kjøper bare tekstiler og annet småtteri hos Jysk, fordi møblene er av elendig kvalitet. Anonymkode: 81d0d...0ac 2
Ulven Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Jeg har en slik seng, men som gjesteseng. Til den bruken fungerer den helt greit. Til de øvrige sengene i huset har vi dyrere gold eller plussmadrasser. Kvaliteten på disse er det ikke noe å si på, og de har holdt den tid en madrass er ment å holde. Møbler ville jeg kanskje ikke ha kjøpt på Jysk.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Når du først skal kjøpe seng, kjøp kvalitet og noe som er bra for kroppen. Billigsenger er dårlig nytt, bedre å investere i noe skikkelig. Det viktigste er at du kjøpe riktig fasthet til din kropp, at madrassen ikke mister fasong, og at madrassen har god soneinndeling slik at du synker riktig ned i madrassen. At trekk til overmadrass kan vaskes på 60 grader, er et must. Både Skeidar og Bohus har tilbud på senger nå (Jensen, Wonderland). Hva er budsjett/hvor høyt kan du gå? Anonymkode: 8f294...338
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du først skal kjøpe seng, kjøp kvalitet og noe som er bra for kroppen. Billigsenger er dårlig nytt, bedre å investere i noe skikkelig. Det viktigste er at du kjøpe riktig fasthet til din kropp, at madrassen ikke mister fasong, og at madrassen har god soneinndeling slik at du synker riktig ned i madrassen. At trekk til overmadrass kan vaskes på 60 grader, er et must. Både Skeidar og Bohus har tilbud på senger nå (Jensen, Wonderland). Hva er budsjett/hvor høyt kan du gå? Anonymkode: 8f294...338 Vi har møbelringen her.. der er det halv pris. Har tittet på en til 23.000. Men minus er at det ikke er oppbevaring under. når den opprinnelig koster 45.000 så må den vel være bra? TS Anonymkode: 6f557...7c0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har møbelringen her.. der er det halv pris. Har tittet på en til 23.000. Men minus er at det ikke er oppbevaring under. når den opprinnelig koster 45.000 så må den vel være bra? TS Anonymkode: 6f557...7c0 Prøveligg først, så du får riktig hardhet på madrass. Oppbevaring under får man ikke på en kvalitetsseng som er god å ligge i Anonymkode: b606a...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 En billig seng kan være bra. Hatt en rammemadrass fra skeidar som varte i ti år. Var en av de billigste de hadde. Skiftet ut overmadrassen da. Den er det viktigeste føler jeg. Anonymkode: 63027...b39 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har møbelringen her.. der er det halv pris. Har tittet på en til 23.000. Men minus er at det ikke er oppbevaring under. når den opprinnelig koster 45.000 så må den vel være bra? TS Anonymkode: 6f557...7c0 At en seng koster 45.000 kr betyr ikke at den er riktig for dere. Den har sikkert god kvalitet, men dere må prøveligge for å kjenne etter hva som er bra for deres kropper, og dere må ha madrass med riktig fasthet. Vi har Jensen Carat fra Skeidar, hvor den ene madrassen har fast fasthet, og den andre har medium. Tykk og litt mykere overmadrass. For meg er f.eks Svane for fast/ukoselig å legge seg i, men igjen, man har forskjellige kropper og behov. Møbelringen har vel både Svane og Wonderland. Jeg tror de har byttet navn på sengene siden jeg var der, men da var det Wonderland Windsor og Wonderland Opus som ble vurdert. Begge meget gode senger. Ingen kontinentalsenger har oppbevaring unger sengen. Hvis dere skal ha oppbevaring må dere kjøpe sengeramme med oppbevaring, og løse madrasser. Anonymkode: 8f294...338 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): At en seng koster 45.000 kr betyr ikke at den er riktig for dere. Den har sikkert god kvalitet, men dere må prøveligge for å kjenne etter hva som er bra for deres kropper, og dere må ha madrass med riktig fasthet. Vi har Jensen Carat fra Skeidar, hvor den ene madrassen har fast fasthet, og den andre har medium. Tykk og litt mykere overmadrass. For meg er f.eks Svane for fast/ukoselig å legge seg i, men igjen, man har forskjellige kropper og behov. Møbelringen har vel både Svane og Wonderland. Jeg tror de har byttet navn på sengene siden jeg var der, men da var det Wonderland Windsor og Wonderland Opus som ble vurdert. Begge meget gode senger. Ingen kontinentalsenger har oppbevaring unger sengen. Hvis dere skal ha oppbevaring må dere kjøpe sengeramme med oppbevaring, og løse madrasser. Anonymkode: 8f294...338 Disse på jysk har det. TShttps://jysk.no/soverom/kontinentalsenger/kontinental-150x200-gold-c50-magasin-gra-41/family Anonymkode: 6f557...7c0
Bombasi Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 Senger fra Jysk fungerer i bestefall som gjestesenger. Skal du kjøpe deg seng som du selv skal "bo" i, så må du gå for en ordentlig seng. Du får det du betaler for. NB. Det kjøres svært ofte voldsomme kampanjer med 20-50%-rabatt på ordentlige senger, så aldri kjøp seng til "fullpris". 1
anonym111111 Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kjøper bare tekstiler og annet småtteri hos Jysk, fordi møblene er av elendig kvalitet. Anonymkode: 81d0d...0ac De har også møbler av god kvalitet. Flere av sengene der koster 55000, de er nok bedre enn de billigste de har andre steder. 1
anonym111111 Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 Bombasi skrev (1 time siden): Senger fra Jysk fungerer i bestefall som gjestesenger. Skal du kjøpe deg seng som du selv skal "bo" i, så må du gå for en ordentlig seng. Du får det du betaler for. NB. Det kjøres svært ofte voldsomme kampanjer med 20-50%-rabatt på ordentlige senger, så aldri kjøp seng til "fullpris". De har senger fra Høie til 55000 på jysk, mange synes nok det er god nok kvalitet til mer enn en gjesteseng. De har varer i ulike prisklasser og kvaliteter på Jysk. Tidligere hadde de bl.a en dyne til rundt 70000. 1
Bombasi Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 anonym111111 skrev (31 minutter siden): De har senger fra Høie til 55000 på jysk, mange synes nok det er god nok kvalitet til mer enn en gjesteseng. De har varer i ulike prisklasser og kvaliteter på Jysk. Tidligere hadde de bl.a en dyne til rundt 70000. Åja, da har de blitt bedre på senger i det siste enn det inntrykket jeg satt med. Men ville heller kjøpt Svane-seng hvis man er villig til å gå så høyt i pris. Møbelringen kjører akkurat nå 40-50% rabatt på Svane-senger. Senger nedsatt fra 40-50.000 til 20-25.000,-.
anonym111111 Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 Bombasi skrev (1 minutt siden): Åja, da har de blitt bedre på senger i det siste enn det inntrykket jeg satt med. Men ville heller kjøpt Svane-seng hvis man er villig til å gå så høyt i pris. Møbelringen kjører akkurat nå 40-50% rabatt på Svane-senger. Senger nedsatt fra 40-50.000 til 20-25.000,-. Jeg ville bare få fram at de har varer av god kvalitet på Jysk, ikke bare billigvarer som mange tror. Ofte tilbud på merkevarer/kvalitetsvarer der også. Har selv flere Svane-senger på både hytta og hjemme. Ulik kvalitet på de også, så lurt å prøveligge litt i butikken. Høie-sengene som Jysk fører, har jeg ikke prøvd, men har en veldig god overmadrass derfra🙂 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Disse på jysk har det. TShttps://jysk.no/soverom/kontinentalsenger/kontinental-150x200-gold-c50-magasin-gra-41/family Anonymkode: 6f557...7c0 Ok, jeg hadde uansett aldri brukt 10 000 kr på seng fra Jysk. Hvis oppbevaring er viktig, så ville jeg heller kjøpt sengeramme med skuffer fra ikea, to vendbare madrasser og en stor overmadrass fra wonderland, jensen, e.l. Anonymkode: 8f294...338
Bombasi Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 (endret) anonym111111 skrev (14 minutter siden): Jeg ville bare få fram at de har varer av god kvalitet på Jysk, ikke bare billigvarer som mange tror. Ofte tilbud på merkevarer/kvalitetsvarer der også. Har selv flere Svane-senger på både hytta og hjemme. Ulik kvalitet på de også, så lurt å prøveligge litt i butikken. Høie-sengene som Jysk fører, har jeg ikke prøvd, men har en veldig god overmadrass derfra🙂 Har ikke prøvd Høie-senger, så vet ikke hvilke kvalitet det er. Men billigere Jysk-senger er ikke noe å ha som hverdagsseng. Og de billigste kan du nesten kjøre rett på søpla etter du har kjøpt dem.. 😜 Enig i at man må prøveligge. Det er kanskje det viktigste "ligget" du har i livet For man skal tross alt bruke 7-9 timer i den senga hver eneste dag i kanskje 15-20 år. Så man bør ikke tenke økonomi når man handler seng. Da kan man heller spare på andre ting. Og ja, det er enorm forskjell på en seng som koster 10.000,- kontra en som koster 30.000,-. Har selv en kostbar Svane-seng til 30.000,- (kjøpt på kampanje), og det er den beste senga jeg har ligget i. For øvrig har jeg handlet mye møbler fra Jysk oppigjennom, og har vært fornøyd med kvaliteten. Men stoler, seng og sofa har jeg handlet andre steder. Har vokst opp med en innbildning at disse tingene ikke holder samme kvalitet som bedre merker/selgere, men tror denne innbildningen ligger latent fra tiden da Jysk generelt hadde dårlig kvalitet på dette. Aner ikke hvordan kvaliteten generelt sett nå egentlig er. Tror mange er i samme bås som meg der. Endret 28. juli 2023 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 Bombasi skrev (3 minutter siden): Har ikke prøvd Høie-senger, så vet ikke hvilke kvalitet det er. Men billigere Jysk-senger er ikke noe å ha som hverdagsseng. Og de billigste kan du nesten kjøre rett på søpla etter du har kjøpt dem.. 😜 Enig i at man må prøveligge. Det er kanskje det viktigste "ligget" du har i livet For man skal tross alt bruke 7-9 timer i den senga hver eneste dag i kanskje 15-20 år. Så man bør ikke tenke økonomi når man handler seng. Da kan man heller spare på andre ting. Og ja, det er enorm forskjell på en seng som koster 10.000,- kontra en som koster 30.000,-. Har selv en kostbar Svane-seng til 30.000,- (kjøpt på kampanje), og det er den beste senga jeg har ligget i. For øvrig har jeg handlet mye møbler fra Jysk oppigjennom, og har vært fornøyd med kvaliteten. Men stoler, seng og sofa har jeg handlet andre steder. Har vokst opp med en innbildning at disse tingene ikke holder samme kvalitet som bedre merker/selgere, men tror denne innbildningen ligger latent fra tiden da Jysk generelt hadde dårlig kvalitet på dette. Aner ikke hvordan kvaliteten generelt sett nå egentlig er. Tror mange er i samme bås som meg der. Har hatt overmadrasser fra Jysk i gold-serien, søkk etter noen få mnd. Lite behagelige også, helt ræva om jeg kan si det sånn. Ikea og Jysk er steder jeg bare ikke handler madrass/seng, enkelt og greit. Prinsessa i huset (meg) vil ha skikkelig komfort og god kvalitet, og da betaler jeg gledelig ekstra. Og handler man på tilbud, så er det mye penger å spare. Anonymkode: 8f294...338
anonym111111 Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har hatt overmadrasser fra Jysk i gold-serien, søkk etter noen få mnd. Lite behagelige også, helt ræva om jeg kan si det sånn. Ikea og Jysk er steder jeg bare ikke handler madrass/seng, enkelt og greit. Prinsessa i huset (meg) vil ha skikkelig komfort og god kvalitet, og da betaler jeg gledelig ekstra. Og handler man på tilbud, så er det mye penger å spare. Anonymkode: 8f294...338 Du kan ikke sammenlikne Jysk med Ikea. Jysk selger jo også dyrere merkevarer som selges andre steder. Når du har kjøpt en madrass i gold-serien, sier det ingenting om hva slags madrass det var, og alle butikker selger varer man ikke er fornøyd med. Det betyr ikke at alt i butikken er like dårlig. De har som sagt senger til 55000 og dyner til 70000. Så å si at du aldri vil kjøpe noe derfra kun fordi butikken heter Jysk, blir jo litt dumt dersom du hadde kjøpt samme vare i en annen butikk.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #20 Skrevet 28. juli 2023 Vi har bare hatt senger fra jysk, fungerer helt greit. Dra rundt for å prøveligge, og finn ut hva som funker for dere. Anonymkode: 6bd15...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå