marit81 Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Heia! Har nettopp funnet ut at eg e gravid og en ting som har vært plagsomt i det siste er urenn hud Lurer derfor på om dette er vanlig ved en graviditet, eller om det bare e eg som plutselig e bynnt å plages med det???
Vendelin Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Jeg har også fått problemer med det, og har både søsken og venninner som har opplevd det samme. Så regner med at det er ganske normalt. Skikkelig kjedelig,men.....
IdaC Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 Har lest et sted at det er veldig vanlig i første trimester. Har selv fått det. Har også lest med at mann skal være veldig forsiktig med å bruke acnekrem nå, da de kan skade forsteret. Må forhøre seg med legen.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Jeg fikk kviser i starten, i ansiktet og på ryggen, men nå (f.o.m. 4,5 mnd omtrent) har jeg fått så fin hud som jeg vanligvis bare har når jeg går på p-piller (har veldig fet hud), så det er fortsatt håp Jeg så i det hele tatt ut som et takras første de av svangerskapet, trøtt og sliten, orket ikke bry meg om hva jeg tok på meg, kvisete og gusten (og jeg var ikke særlig syk engang), men nå har jeg fått den berømmelige gløden alle snakker om, hvis nå bare puppene kunne vokst litt også så....
Grooo Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Kvisene kom en uke før IKM eller noe og er her for fult ennå, nå er jeg 16 uker... Ganske plagsomt, men jeg har sluttet å bry meg om det. Er liksom ikke så mye man får gjort...
Nitha Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 I hormonstormen kommer nok kvisene også, dessverre. Har vært litt rolig en måneds tid nå, men fram til femte måned var det tidvis ganske ille. Fru Nitha
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #8 Skrevet 16. januar 2006 første og andre trimester fikk jeg en og annen kvise på ryggen og skuldrene ( ), nå har jeg kviser på leggene og i ansiktet . var til hudpleier for tre uker siden; dyprens, massasje, produktveil osv osv, men ser helt forferdelig ut igjen allerede nå!! mye nupper, svarte prikker osv osv.. alt vi gravide må gjennom sier jeg bare!
Gjest Rognebær Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Jeg har aldri vært plaget med kviser før omtrent halvannet år før jeg ble gravid. Siste to månedene før jeg oppdaget at jeg var gravid, gikk jeg på et mildt middel mot kviser som hjalp veldig. Men det måtte jeg slutte på da jeg ble gravid, og nå er det verre enn noensinne! Heldigvis har det gitt seg litt de siste par ukene. Det er nok en del av hormonpakken!
Gjest cecilia Skrevet 16. januar 2006 #10 Skrevet 16. januar 2006 Jeg var endel plaget med kviser tidlig i tenårene, men etter at jeg ble gravid har visst dette nokså irriterende problemet kommet tilbake til meg også ja Helt normalt, desverre.. Hvis du bruker en krem, rensevann o.l. er det forresten veldig viktig å forhøre seg om at den ikke er skadelig for fosteret. Er forresten snart i uke 19, og plages enda med endel kviser. Så tror nok gravide kan få det etter første trimester også, desverre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå