Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. Jeg tok sovemedisin fram til baby 2 ble født, da slutta jeg for å klare å våkne på natta. 

Men nå sover begge barna bra på eget rom og jeg deler seng med samboer igjen. Problemet er at jeg får ikke sove!!!

Jeg våkner 3-4 ganger om natta for å sparke samboer fordi han snorker. Jeg kan bli liggende våken i timer og bli frustrert. Er selvfølgelig utslitt på dagen.

Ender opp med at jeg legger meg på sofaen og blir vekket rundt 4-5 tiden når samboer står opp for jobb. Han blir irritert når jeg legger meg på sofaen.

Har slitt med søvn i over 10 år og vært avhengig av sovemedisin for å sove. Men nå kan jeg ikke ta de mer. Prøvde nå i ferien å starte opp igjen men det ble for tung hangover og jeg klarte ikke stå opp. Ble helt rar i hodet og jeg kan ikke gå igjennom en runde sånne bivirkninger nå. 

Jeg vurderer å bygge ett ekstra soverom men han blir sur når jeg nevner det. Han mener forholdet er over hvis jeg sover på ett annet rom. Men jeg er så lei av å ikke få sove godt! Baby nr 2 var ett mareritt på søvn, våken hver 2 time det første året og står fortsatt opp 4-5 tiden. Men hun sover hele natta nå og jeg blir sprø av at det er samboer som ødelegger søvnen min nå! Alle andre sover jo godt!!! 

Hva gjør jeg? Er det slutten på forholdet hvis jeg lager ett eget soverom?

Anonymkode: 83744...b42

• Liker 2
  • Hjerte 28
AnonymBruker
Skrevet

Alltid sett egen helse først, også foran partner og barn. For uten helsen kan du ikke være der for andre.

Anonymkode: 83cdb...418

• Liker 34
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover på eget rom når vi har muligheten til det, dvs når vi er hjemme. Dersom vi er på ferie/hotell er det vanskelig, så ender alltid med dårlig søvn for meg der!! Så frustrerende, klarer ikke å sove når noen ligger ved siden av! Skjønner deg godt… jeg har blitt mer obs på dette, søvnen er superviktig, og må beskyttes! 
Mannen din høres ut som en stor egoist!!!

Anonymkode: 5ef13...31a

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Er problemet ditt å sovne eller at du våkner av lyder? 
Jeg sovner lett men våkner også tilsvarende lett, med en mann som snorker intenst (og har vært gjennom flere operasjoner) har jeg gått til innkjøp av Hantek sine sovepropper som er formstøpt til mine ører - det hjelper, mye! Mannen snorker ikke mindre men nå sover jeg stort sett gjennom snorkingen, det skal være skikkelig ille for at jeg våkner av det og siden det da er ett dytt og stille igjen (en stund) rekker jeg sovne til igjen som regel så for meg er det en stor hjelp. Du kan velge mellom flere men total block er musestille, sleepSound er mykere og ment for søvn - du kan jo evt se litt på de. Jeg tok avstøp hos medi3

Total Block formstøpte ørepropper og hørselvern - Hantek Audio
SleepSound formstøpte sovepropper - Hantek Audio

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

For en barnslig og egoistisk mann du har! Jeg har sovet på eget rom i mange år pga mannens snorking. 

Jeg hadde blåst i hva han mente, lar han forholdet ryke pga det, så kan han neppe ha investert så mye følelser i utgangspunktet, eller bare er en trassig dott som skal ha viljen sin. Hadde vært artig å se folks reaksjon, når han forteller at han gikk fordi du ville sove på eget rom for å sikre deg søvn,da snorkingen hans ødela nattesøvnen din. Tror neppe han hadde turt å fortelle sannheten.

La han seile sin egen sjø.

Anonymkode: 1c05b...929

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

TS,

Er vel så enkelt, at følelser er vanskelig. Kjærlighet består i henhold til en vanlig model av tre deler, der enn av de tre delene er fysisk attraksjon. Hvis den delen mangler, så kan man si at man har et dødt soverom. Vil tro at din mann føler at med separate soverom så vil den delen av deres samliv bli begravd. Da ikke kun sex, men det felleskap det er å være sammen og nært når man legger seg, og når man våkner.

Drifte AS småbarnsfamilien på dagtid, og så legge seg på hvert sitt soverom på kvelden... et perspektiv.

Men som jeg skjønner det så har du tenkt å brukte en hel del resurser på å lage et ekstra soverom. Både i bygg, og så kjøp av møbler.

Kan du ikke vurdere å bruke det på teknologi som understøtter søvn bedre på et felles soverom?

Finnes spesialprodukter for å ikke bli forstyrret av snorking. Link nedenfor til enn fra en Finsk produsent som jeg ble kjent med på grunn av deres produkt til tannleger (som jeg vurderte å teste i en annen miljø):

https://quieton.com/?gclid=Cj0KCQjwiIOmBhDjARIsAP6YhSUHOOcPdRAKa3QjjCiLgd9ZA7OFR2GbqnftY92Z-8ln7aabFx0pZEoaAkEwEALw_wcB

Så finnes det mye rart på sengefronten. Som...

https://www.sleepnumber.com/pages/smart-beds

Så kan luftkvalitet ha en del å si. Her finnes det massevis av gode produkter.

https://www.lyrecocontract.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=213822&loc=group

Viftestøy vil ikke være et problem hvis du bruker teknologien mot snorking.

Da står du igjen med lys og luftfuktighet som er faktorer som kan påvirke.

Bare en tanke. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

TS,

Er vel så enkelt, at følelser er vanskelig. Kjærlighet består i henhold til en vanlig model av tre deler, der enn av de tre delene er fysisk attraksjon. Hvis den delen mangler, så kan man si at man har et dødt soverom. Vil tro at din mann føler at med separate soverom så vil den delen av deres samliv bli begravd. Da ikke kun sex, men det felleskap det er å være sammen og nært når man legger seg, og når man våkner.

Drifte AS småbarnsfamilien på dagtid, og så legge seg på hvert sitt soverom på kvelden... et perspektiv.

Men som jeg skjønner det så har du tenkt å brukte en hel del resurser på å lage et ekstra soverom. Både i bygg, og så kjøp av møbler.

Kan du ikke vurdere å bruke det på teknologi som understøtter søvn bedre på et felles soverom?

Finnes spesialprodukter for å ikke bli forstyrret av snorking. Link nedenfor til enn fra en Finsk produsent som jeg ble kjent med på grunn av deres produkt til tannleger (som jeg vurderte å teste i en annen miljø):

https://quieton.com/?gclid=Cj0KCQjwiIOmBhDjARIsAP6YhSUHOOcPdRAKa3QjjCiLgd9ZA7OFR2GbqnftY92Z-8ln7aabFx0pZEoaAkEwEALw_wcB

https://www.lyrecocontract.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=213822&loc=group

Bare en tanke. 

Glemte VR. Kan også prøves, finnes intressante studier.

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (34 minutter siden):

Jeg sovner lett men våkner også tilsvarende lett, med en mann som snorker intenst (og har vært gjennom flere operasjoner) har jeg gått til innkjøp av Hantek sine sovepropper som er formstøpt til mine ører - det hjelper, mye! Mannen snorker ikke mindre men nå sover jeg stort sett gjennom snorkingen, det skal være skikkelig ille for at jeg våkner av det og siden det da er ett dytt og stille igjen (en stund) rekker jeg sovne til igjen som regel så for meg er det en stor hjelp. Du kan velge mellom flere men total block er musestille, sleepSound er mykere og ment for søvn - du kan jo evt se litt på de. Jeg tok avstøp hos medi3

Begge deler. Tar 30-45 min å sovne. Hører på podcast for å stenge ute snorking, men proppene detter ut iløpet av natta.

h/k skrev (1 time siden):

Hvis du skal sove med samboer må han ta tak i grunnen til at han snorker. Er det pga overvekt, må han aktivt slanke seg og komme i bedre form. Er han tynn får han dra til legen.

Alternativ to er at du sover et annet sted. Så får han velge. 

Han er overvektig og går på slankepiller, men tar mange dårlige valg iløpet av dagen så han er fortsatt på 120kg etter 1.5 år på de.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

TS,

Bare en tanke. 

Tusen takk for gode tips! Skal titte på det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Han har i hvert fall rett i at forholdet nok går under da, ja. Hvert sitt soverom! :hoho:

Anonymkode: 7d865...5ff

• Liker 1
Skrevet (endret)

Blir kvalm av å høre alle disse mannfolka som ikke er noe annet enn drittsekker mot damene sine. Han kan ikke bestemme hvor du skal sove, han kan ikke så mye som antyde hvor du skal sove. Det er ditt liv ! Som noen sa over her, hvis han mener at forholdet er over fordi du trenger et eget soverom så hadde jeg reist på dagen. Finnes jo ikke forståelsesfull eller samvittighet. Han unner deg jo ikke en god natts søvn.   

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er rart. Min mann sier også dette. Jeg har lyst på eget soverom fordi han ofte vekker meg om natten og det hater jeg. Men han blir helt fortvilt og sur om jeg sier at jeg vil sove alene. Han mener at da er det krise i forholdet. Jeg skjønner det bare ikke. Er forholdet basert på å sove sammen??? Vi har sex vanligvis på dagtid og aldri på natten så det er kun snakk om å være ved siden av hverandre når man sover. Hvordan kan dette være truende? Kan noen menn svare? 

Anonymkode: 92acd...01d

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (57 minutter siden):

Litt vanskelig å høre barna da.. 

Anonymkode: 081d1...64f

Skrevet

Mine foreldre sover på hvert sitt rom innimellom, fordi de begge snorker og noen netter ender de opp med å holde hverandre våkne.

Ekteskapet deres, forholdet deres er sterkere enn noensinne, så det at forholdet er over fordi dere ikke deler soverom, det er bare tull.

Det ligger garantert noe annet bak denne trusselen "forholdet er over" enn at dere må sove på hvert deres rom.

Hvorfor tar ikke mannen din hensyn til DIN helse? Å sove så dårlig over lang tid VIL føre til dårligere helse og det bør mannen din få høre høyt og tydelig. Så han får enten finne seg i å måtte sove alene og å ha en velfungerende partner, eller å måtte ta seg av deg og barna, huset og alt ellers når du blir dårlig av å sove dårlig.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns mannen din er urimelig her. Det er en periode nå når barna er små du ikke kan gå på sovemedisin og da bør du absolutt gjøre det som trengs for at du skal kunne få sove skikkelig. Det vil være det beste for hele familien. Så kan dere heller gå tilbake til felles soverom igjen senere. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å vekke mannen ordentlig hver eneste gang du ikke får sove. Så kan han se hvor utslitt du blir...

Anonymkode: bb037...d2b

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo han som ikke klarer å slanke seg!

Anonymkode: 86f05...9c5

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sparker ikke noen som snorker. Det er ikke noe de gjør bevist. Man kan vekke de på en vanlig måte.

Ja jeg deler seng med en som snorker, men bli voldelig mot han hadde ikke falt meg inn.

Anonymkode: 037ca...916

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...